سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سیاست بلاک چین آمریکا چیست؟

رقابت بر سر فناوری بلاک‌ چین بین کشورها به‌شدت گرفته است. آمریکا که زمانی که در راس تکنولوژی‌های نوین قرار داشت این بار سعی دارد گام‌هایی پیشگامانه در این حوزه بردارد.

 

بلاک چین فناوری نوپایی است که در حال پیشرفت است و همانند اینترنت که در اوایل دهه ۱۹۹۰ مورد توجه بسیاری قرار گرفت و از آن به بعد اینترنت به صورت تصاعدی در دنیا افزایش یافت بلاک چین نیز اکنون مزایا و امکانات آن بر سر زبان‌ها افتاده است و راجب آن صحبت می‌کنند. فواید و امکانات آن امروزه بیشتر مورد توجه است. سوال مطرح شده این است که سیاست گذاران چگونه می توانند فواید بلاک چین را مضاعف و در عین حال نگرانی ها امنیتی و شخصی سازی را کاهش دهند.

از انجایی که تکنولوژی دایما در حال رشد است سیاست گذاری باید در راستای نوآوری، استفاده و مقایس پذیری در بلاک چین باشد. هیچ تردیدی در نظارت بر تکنولوژی که کاربری ها و فواید و چالش های آن همه روزه در حال گسترش است وجود ندارد.

ایالت‌های آمریکا در نظارات بر بلاک چین ها فعال ترند تا به این شیوه استفاده ار تکنولوژی را تقویت کنند. دولت های بسیاری قوانینی را در این خصوص تصویب کرده اند. برای مثال تعریف عبارت بلاک چین و قرار داد های هوشمند، قابلیت پیگیری قراردادهای هوشمند در دادگاه و مالیات گیری استفاده از بلاک چین. برخی از فعالان صنعت مانند نمایندگان حقوقی ایالتی تمایل دارند ایالتشان در مسیری حرکت کنند که پیش فرض های قوانین فدرال کار آن ها را محدود نکند اما دیگر بخش‌ها که در سطح  کشور فعال هستند مانند بانک های بزرگ قوانین ملی را ترجیح می دهند.

نواحی وجود دارند که برخی قوانین ایالت می تواند زندگی شهروندان را پیچیده کند:  اگر یکی از ایالت ها دارای گواهینامه رانندگی بر روی بلاک چین باشد و ایالت بعدی نباشد چه خواهد شد؟ یا اگر قرار داد های هوشمند در دو ایالت که یکی از این ایالت ها آن را تایید نکرده باشد چه خواهد شد؟

این سوال که آیا قوانین ایالتی در تناقض با قوانین فدرال و یا قانون اساسی هستند هنوز بی جواب است.به عنوان مثال آیا قانون سال ۱۹۹۹ آریزونا در خصوص بلاک چین و قرار داد های هوشمند با قانون فدرال ذر خصوص امضا الکترونیکی در تجارت الکترونیک در سطح ملی در تناقض است یا خیر.

این امر موجب شده تا برخی از متخصصین ، ESIGN که یکپارچگی قانونی را در امریکا در پی داشت ارائه نمایند. قوانین مربوط به تجارت الکترونیک در امریکا امضای الکترونیک تضمین شده در بلاک چین را ماننده امضای الکترونیک تجاری دارای اثر قانونی دانست. همچنین به این وسیله تداخل قانونی با قانون فدارل نیز جلوگیری شد.

تقاضا ها در این خصوص به شکل مهارناپذیری افزایش یافته است. ممکن است اغلب آنها در بلاک چین پاسخ داده شود.

در دولت فدرال جایی که بلاک چین در سطح ملی لحاظ می شود یک قانون خیلی خوب وجود دارد: موسسه ملی علم و فن آوری بلاک چین را به عنوان ساختار غیر قابل تغییری تعریف می کند که در یک حوزه خاص ایجاد شده و مدیریت خاصی ندارد. این موسسه بلاک چین را این گونه توضیح می دهد: یک محیط دیجیتال گسترده ی ایجاد شده که توسط تراکنش های کد گذاری شده  در قالب بلوک گروه بندی شده است.

هر گروه به صورت کدگذاری شده  به یک دیگر متصل هستند و پس از تایید صحت آن ها به یک نتیجه منجر خواهند شد. به فراخور اینکه بلوک‌های جدید اضافه شوند توضیح و تشخیص بلاک های قدیمی‌تر سخت خواهد شد. بلاک های جدید در تمامی ساختار‌ها کپی خواهند شد و بسیاری از تعارضات با قوانین جدید بر طرف خواهند شد.

بلاک چین

در ادامه با برخی قوانین ایالت‌ها آمریکا در مورد بلاک چین آشنا می‌شوید.

ایالت آریزونا (Arizona) در آپریل ۲۰۱۸ : رسمیت شناختن اطلاعات نوشته شده و ذخیره شده در بلاک چین، اجازه دادن به شرکت‌ها برای نگه داری و اشتراک گذاشتن اطلاعات در بلاک چین (قانون قبلی قراردادهای هوشمند را به عنوان اسناد حقوقی به رسمیت شناخت).

ایالت ورمونث (Vermont) در تاریخ می ۲۰۱۶ : به رسمیت شناختن اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین مورد قبول دادگاه است.

ایالت نوادا (Nevada) در تاریخ ژوئن ۲۰۱۷ : اولین ایالتی که دولت‌های محلی را از مالیات استفاده از بلاک چین منع کرد.

ایالت دلاویر(Delaware) در جولای ۲۰۱۷ : اصلاحاتی را برای قانون ایالتی تصویب کرد که به صراحت حق تجارت سهام در بلاک چین را بیان می‌کند.

ایالت نیوهمپشایر(New Hampshire) در آگوست ۲۰۱۷ : تصویب قانونی که به موجب آن ارز دیجیتالی تاجران را از مقررات انتقال پول نیوهمپشایر معاف می‌کند.

ایالت تنسی(Tennessee) در مارس ۲۰۱۸ : به رسمیت شناختن اطلاعات بلاک چین به صورت قانونی و دادن قدرت قانونی به قردادهای هوشمند.

ایالت واشنگتن(Washington) در تاریخ جولای ۲۰۱۷ : اولین ایالتی است که مبادله ارز دیجیتالی را تنظیم کرد.

 

استانداردسازی این حوزه در آینده، توسعه‌ی این تکنولوژی را به گام بعدی یعنی پذیرش آن به عنوان یک شیوه‌ی انجام کار در بُعد بین‌المللی خواهد برد و موجب افزایش هم‌کنش پذیری (Interoperability)، سرعت پذیرش و نوآوری در استفاده و کاربرد تکنولوژی بلاک‌چین خواهد شد.

استانداردها می‌توانند قابلیت تعامل پذیری دفاتر کل بلاک چین را فراهم کنند. قابلیت تعامل پذیری بسیار مهم است. وقتی بلاک چین در هر صنعتی گسترش پیدا می‌کند برای اطمینان حاصل کردن از اینکه این مقیاس محیط و آن کسب و کارها و مصرف کنندگان می‌توانند فرصت‌های خود را برای متصل شدن و معامله کردن با یکدیگر و نه فقط با کاربران داده شده به دفتر کل ارتقا دهند. استانداردهای قابلیت تعامل پذیری می‌بایست مسائل مربوط به حکومت، اشتراک گذاری اطلاعات و اصطلاحات را مدیریت کنند.

استانداردها می‌توانند به روشن ساختن اینکه چطور قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند کمک کنند. قراردادهای هوشمند سودمندی بالقوه‌ای در زمینه‌هایی از قبیل بیمه، خدمات مالی و زنجیره تامین دارند. استانداردها با چگونگی نوشته شدن قراردادهای هوشمند و اصطلاحاتی که باید استفاده نشود اطمینان بیشتری برای شرکت کننده‌های بازار در مورد آنچه که قراردادهای هوشمند می‌گویند و آنچه که انجام می‌دهند ایجاد می‌کنند.

استانداردها می‌توانند اصطلاحات توافقی عموما ایجاد کنند. کلمه‌ها و مفهوم‌های زیادی وجود دارند که لزوما به همان شکل که در محیط مطابقت می‌شوند استفاده نمی‌شوند. برای مثال، هنگامیکه که در مورد خدماتی که سفارش معاملات و زمانبندی را فراهم می‌کنند بحث می‌شود، R3’s Corda به دفاتر اسناد رسمی اشاره دارد در حالیکه Hyperledger’s Fabric به خدمات سفارش اشاره دارد.

استانداردها می‌توانند چنین اختلافاتی را برطرف کنند و لغات مشترکی برای این تکنولوژی جهت کمک به کاربران پلتفرم‌‌های مختلف که به راحتی با یکدیگر تعامل کنند بسازند.

استانداردهای می‌توانند به درک مشترکی از نحوه چگونگی ردیابی ریشه محصولات و تعیین کردن در بلاک چین، تاثیر زنجیره‌های تامین، مالی، مدیریت زنجیره تامین، مقررات دارو وغذا و دفاتر گمرک و از جمله موارد دیگر بررسی کنند.

استانداردها می‌توانند همچنین به شفاف ساختن چگونگی ایمن شدن جریان‌های اطلاعات بین پایگاه‌های داده on-chain و off-chain و چگونگی تبدیل خودکار اطلاعات از یک سیستم به سیستم دیگر کمک کنند.

چندین نهاد بخش عمومی در حال حاضر استانداردهای بلاک چین را هم در داخل و هم خارج از کشور اجرا می‌کنند.

چندین کنسرسیوم صنعتی و نوآوران استانداردها نیز قابلیت تعامل پذیری و مسائل مقیاس پذیری بلاک چین را اداره می‌کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location