سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین چگونه دسترسی به ارزهای دیجیتال را بهبود می‌بخشند

فناوری بلاک چین به ‌عنوان یک صنعت در حال دگرگون‌سازی بستر سرمایه‌گذاری است، به گونه‌ای که حرفه‌ای‌های باتجربه و افراد تازه‌وارد هر دو قادر به تشخیص ارزش موجود هستند. قبل از پیدایش فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال، این صنعت خدمات مالی سنتی بود که تصمیم می‌گرفت کدام محصول مالی را همگان می‌توانند استفاده کنند. بلاک چین به ‌عنوان دگرگون‌کننده بزرگ صنعت مالی در حال تغییر دادن این معادله است.

 

ارزجو : ارزهای دیجیتال از دید طرفداران، کارشناسان سرمایه‌گذاری جایگزین، و رمزنگاران بزرگ‌ترین انقلاب اقتصادی بعدی، یک ذخیره ارزش باورنکردنی علاوه بر یک وسیله معامله‌ای رمزنگارانه، یا بهترین مسئله‌ای که طی دهه‌های اخیر حل شده فرض می‌شوند. با این وجود، از دید عموم مردم، حتی درک و شناخت ماهیت بیت کوین نیز در بهترین حالت سخت و دشوار است، زیرا یک مصرف‌کننده عادی از دانش فنی کافی برخوردار نیست که بخواهد از این موضوع سر در بیاورد، چه برسد به اینکه به ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشد. حتی از دید بسیاری از حرفه‌ای‌های حوزه مالی (در خارج از بازار فارکس)، ایده یک ابزار معامله‌ای که همزمان نقش یک ارزش ذخیره‌ای را ایفا کند درکش چندان ساده و آسان نیست.

حرفه‌ای‌های حوزه ارزهای دیجیتال این تناقض را می‌فهمند: با اینکه ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین ارزشمند هستند، اما ارزش آنها از کمیاب بودنشان نشأت می‌گیرد. همه ارزهای ثابت دارای کمیت ثابت و مشخص هستند و چگونگی ارزش‌گذاری آنها توسط نیروهای بیرونی مختلفی جز روند سنتی عرضه و تقاضا دیکته می‌شود. نتیجه آن می‌شود که کلیت بازار از نقطه صفر شروع می‌شود و از قواعد مختص خود تبعیت می‌کند. این امر مانع آن می‌شود که حرفه‌ای‌های موجود در حوزه دیجیتال و مالی ــ گروه دوم یک گزینه طبیعی مناسب برای فناوری بلاک چین هستند ــ به طور خودکار به سمت ارزهای کریپتو سوق پیدا کنند. بنابراین، تا به اینجای کار، حرفه‌ای‌های حوزه مالی و سرمایه‌گذاران برتر اعلام کرده‌اند که بیت کوین کلاهبرداری است. اکثر حرفه‌ای‌های حوزه دیجیتال نیز مجبور شده‌اند مهارت‌های کاملاً جدیدی را فرا گیرند تا بتوانند در یک بازار نوپا اما بسیار ارزشمند و مقیاس‌پذیر مشارکت کنند. سازگاری و تطبیق با ارزهای دیجیتال تقریباً برای همگان سخت و دشوار بوده است، اما فناوری‌هایی که استخراج و استفاده از ارزهای دیجیتال را دسترس ‌پذیرتر و ساده‌تر می‌سازند به همه شرکت‌کنندگان در زنجیره ارزش کمک می‌کنند تا به ارزش بزرگ‌تر نشأت گرفته از کاربرد ارزهای دیجیتال پی ببرند.

بلاک چین

فناوری‌های جدید بیشترین ارزش افزوده را برای افرادی که به تازگی پای به بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارند به ارمغان می‌آورند. هرچند پرکاربردترین ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم، و ریپل در طیف گسترده‌ای از صرافی‌ها قابل معامله هستند، اما اکثر ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده در میان شبکه‌های گسترده‌ای از صرافی‌های خرد توزیع می‌شوند و این صرافی‌ها از حق‌العمل، هزینه انتقال، و دیگر ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. نتیجه این می‌شود که صرفاً ارزهای دیجیتال برتر به صورت گزینشی در دسترس قرار می‌گیرند. علیرغم این مشکل دلسردکننده، شرکت‌های جدیدی در راستای حل و فصل این مشکل پای به عرصه می‌گذارند.

برای مثال، اپلیکیشن جدید مبتنی بر بلاک چین موسوم به تاپ (TAP) که قرار است طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ عرضه شود یک راهکار ساده و همگانی برای هر کسی است که می‌خواهد ارزهای دیجیتال را خریداری، معامله، و خرج کند. این اپلیکیشن در واقع به مثابه یک فروشگاه همه‌کاره است برای مردمی که می‌خواهند بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند و با این ارزها اقدام به پرداخت کنند. موجودی حساب در این پلتفرم در درون صرافی‌های کریپتو و کارت‌های اعتباری قرار می‌گیرد تا از این موجودی بتوان بلافاصله استفاده کرد. میان‌افزار آن می‌تواند هر معامله‌ای را به صورت آنی به اجرا بگذارد بدون آنکه منتظر انتقال منابع مالی بماند. این اپلیکیشن معاملات آنی را امکان‌پذیر می‌سازد و در عین حال بهترین نرخ مبادله را ارائه می‌دهد. اپلیکیشن در این راستا دارایی‌های کاربر را در فضای ذخیره‌سازی سرد چند عضوی نگهداری می‌کند و با استفاده از میان‌افزار اختصاصی خود همه صرافی‌ها، از جمله بازارهای سفته‌بازی، را جستجو می‌کند تا نرخ‌های بهینه مبادله را ارائه دهد.

برای مثال، اگر یک معامله‌گر بخواهد بیت کوین خود را به پوند تبدیل کند، در صورتی که دلار بهترین نرخ مبادله را برای آن معامله عرضه می‌کند، میان‌افزار تاپ می‌تواند بیت کوین را به دلار تبدیل کند و سپس آن را به پوند تبدیل کند. تاپ همچنین یک فرآیند عضویت در شبکه را به اجرا می‌گذارد تا از طریق آن بهترین نرخ‌های مبادله پول واقعی یا کریپتو را به مشتریانش عرضه کند. کاربران جهت ورود به پلتفرم، فرآیند شناسایی مشتری (KYC) را تنها برای بار اول پشت سر می‌گذارند و همزمان به چند صرافی دسترسی پیدا می‌کنند. اپلیکیشن تاپ همچنین کارت اعتباری مختص خود را داراست.

کاربران با استفاده از این کارت می‌توانند به اپلیکیشن دستور دهند تا ارزهای دیجیتال آنها را فوراً فروخته و اقدام به خرید کند. مفهوم تاپ ۲ سال است که شکل گرفته است: در سال ۲۰۱۶، آرسن توروسیان (Arsen Torosian) رئیس ارشد اجرایی شرکت پی برد که شکاف میان علاقمندی و تمایل مردم جهت خرید ارزهای دیجیتال به خاطر نبود پلتفرم‌های دسترس‌پذیر، شهودی، و متمرکز است. جهت برطرف سازی این نقیصه، توروسیان یک متخصص کارت‌های اعتباری به نام دیوید کار (David Carr) را استخدام کرد. دیوید کار سابقه راه‌اندازی ۶۵ طرح کارت‌های اعتباری را در کارنامه داشت.

مبادله اتمی

به لطف سرمایه‌گذاران باکیفیتی نظیر آلفابیت (Alphabit) و جی‌بی‌آی‌سی (GBIC)، عرضه اولیه سکه (ICO) توسط شرکت به زودی انجام می‌گیرد و راه‌اندازی اپلیکیشن نیز در مرحله سوم آلفا قرار دارد. اپلیکیشن تاپ به لطف ویژگی‌های و پشتیبانی‌هایی که از آن صورت می‌گیرد به دنبال فراهم‌سازی دسترسی به ارزهای دیجیتال در فضای بلاک چین است.

در رابطه با کاربران آشنا با ارزهای دیجیتال و بلاک چین چطور؟ برای کسانی که این فناوری را می‌شناسند و پیشاپیش از آن استفاده می‌کنند، دسترس‌پذیری شاید در ظاهر یک مشکل به شمار نرود. اما در واقعیت، دسترس‌پذیری حتی یک مشکل بزرگ‌تر برای این گروه محسوب می‌شود، زیرا بسیاری از کاربران کریپتو تنها از یک صرافی بهره می‌گیرند یا تنها به یکی دو ارز دیجیتال اعتماد دارند و به سختی می‌توان آنها را به سرمایه‌گذاری در خارج از مواردی که با آن آشنایی دارند متقاعد کرد. از نظر شرکت‌هایی که به دنبال کاربران آشنا با ارزهای دیجیتال هستند، باید با استفاده از پلتفرم‌هایی که سرمایه‌گذاری‌های بیشتر بر روی ارزهای دیجیتال را تشویق می‌کنند مزایای دیگر ارزهای دیجیتال را به اینگونه کاربران نشان داد.

در این راستا، پلتفرم آیکونومی (ICONOMI) کفایت می‌کند. آیکونومی یک پلتفرم مدیریت دارایی‌های دیجیتال است که به تازه‌کارها و همچنین کارشناسان امکان می‌دهد تا بر روی طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال به شیوه سبد سهام سرمایه‌گذاری کنند. فناوری برتر آن که آرایه دارایی‌های دیجیتال (Digital Asset Array) نام دارد در واقع یک سیستم مبتنی بر بلاک چین جهت پوشش ریسک سرمایه‌گذاری همزمان در چند ارز دیجیتال است. این آرایه را می‌توان سفارشی‌سازی کرد و به کاربر امکان داد تا مقادیر گوناگونی از چند ارز دیجیتال را اضافه کند. این امر کاربر را قادر می‌سازد تا بر اساس شیوه سرمایه‌گذاری خود اقدام به مدیریت ریسک کند. همانند صندوق پوشش ریسک، کاربر می‌تواند ریسک افت ارزش را در آرایه خود کاهش دهد و با بهره‌گیری از رابط کاربری آنی آیکونومی به بازار واکنش نشان دهد. برخلاف صندوق پوشش ریسک، کاربران می‌توانند به همراه دیگر کاربران اقدام به سرمایه‌گذاری به شیوه سندیکایی بر روی رابط کاربری میان حسابی مبتنی بر بلاک چین پلتفرم کنند.

این رابط کاربری به کاربران امکان می‌دهد تا معاملات و سرمایه‌گذاری‌های یکدیگر را مشاهده کنند، با یکدیگر تماس گرفته و درخواست تشکیل سندیکا دهند، و پاسخ مثبت یا منفی بگیرند. سندیکاها معمولاً به سرعت بر روی پلتفرم شکل می‌گیرند و حجم‌های معاملاتی سه ماهه در قالب سرمایه‌گذاری سندیکایی بر روی پلتفرم معمولاً از بازده ده‌ها میلیون دلاری برخوردارند. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال که از راهبردهای سرمایه‌گذاری بلند مدت توأم با پوشش ریسک برخوردارند و پیشاپیش با فناوری آشنا هستند اما خودشان را تنها به یک صرافی و تعداد معدودی ارز دیجیتال محدود کرده‌اند می‌توانند از پلتفرم آیکونومی بهره گرفته و با سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال جایگزین سود و منفعت بیشتری به جیب بزنند.

با این حال، برخی از مردم جز بر روی ارزهای دیجیتال برتر هیچگاه بر روی دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، به ویژه آنهایی که بر روی سهام به عنوان منبع اصلی درآمد خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. این انبوه مشارکت‌کنندگان ــ که اکثراً از نسل هزاره و همچنین حرفه‌ای‌های حوزه خدمات مالی هستند ــ شاید مقداری درباره ارزهای دیجیتال اطلاعات داشته باشند، اما اطلاعات آنها آنقدرها نیست که قابلیت‌های حداکثری آنها را شکوفا سازد. برای این افراد، اپلیکیشن رابین‌هود نیازی به معرفی ندارد. این اپلیکیشن که در حال حاضر پرچمدار ابزارهای معامله کریپتو است از فناوری بلاک چین در راستای تائید و تسهیل معامله در میان ۱۰۰۰۰ ابزار مالی بعلاوه بیت کوین، اتریوم، و لایت کوین بهره می‌گیرد.

این غول فناوری در اواسط سه ماهه دوم ۲۰۱۸ تعداد کاربرانش به بیش از ۴ میلیون رسید و از این حیث از شرکت ای‌ترید (E*TRADE) پیشی گرفت. این شرکت در دور پنجم جذب سرمایه در ماه مه ۳۶۳ میلیون دلار جذب کرد و مجموع سرمایه آن به ۶/۵ میلیارد دلار رسید. موفقیت شرکت در زمینه جذب سرمایه طی سال مالی جاری از دید افراد نسل هزاره و کاربلدهای بازار به مثابه یک فرصت رایگان سرمایه‌گذاری قلمداد شده که بازده استاندارد به ارمغان می‌آورد. این شرکت بدین طریق به افراد منفی‌باف ثابت کرد که بلاک چین قادر است یک بستر برابر برای سرمایه‌گذاران جدید فراهم بیاورد.

فناوری بلاک چین به ‌عنوان یک صنعت در حال دگرگون‌سازی بستر سرمایه‌گذاری است، به گونه‌ای که حرفه‌ای‌های باتجربه و افراد تازه‌وارد هر دو قادر به تشخیص ارزش موجود هستند. قبل از پیدایش فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال، این صنعت خدمات مالی سنتی بود که تصمیم می‌گرفت کدام محصول مالی را همگان می‌توانند استفاده کنند. تصمیمات این مؤسسات معمولاً به نفع خانواده‌ها، افراد، و کسب‌وکارهایی بود که از ثروت خالص بالا برخوردار بودند. بلاک چین به ‌عنوان دگرگون‌کننده بزرگ صنعت مالی در حال تغییر دادن این معادله است و آنچه در این گزارش آمد تنها شمه‌ای از آن چیزی است که بلاک چین به ارمغان می‌آورد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location