سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کمپینی که بیت کوین را به عنوان جایگزینی برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا معرفی می‌کند ‌

گری اسکیل (Grayscale) شرکت مدیریت ارز دیجیتال که تحت مالکیت گروه ارز دیجیتال (DCG) قرار دارد تبلیغات کمپین دراپ گولد (Drop Gold) را منتشر کرده که این تبلیغات باعث ایجاد واکنش های متفاوتی در مورد بیت کوین و طلا گشته است.

ارزجو: بری سیلبرت (Barry Silbert) مؤسس گروه ارز دیجیتال و مدیر کل گری اسکیل پس از پخش تبلیغات جدید این شرکت گفت که نبرد بین بیت کوین و طلا آغاز شده است.

کمپین دراپ گولد در واقع بیت کوین را به عنوان جایگزینی برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا معرفی می کند و سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را در شرکت سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل (BIT) که از سال ۲۰۱۵ تحت مالکیت گروه ارز دیجیتال بیت کوین (GBTC) با علامت اختصاری BIT فعالیت خود را آغاز کرد، تبلیغ می ‌کند.

گزی اسکیل توضیح می ‌دهد که در سایت کمپین آنها، گفته نشده است که طلا بد است. تنها گفته می ‌شود که بیت کوین بهتر است.

در این آگهی بازرگانی از مخاطبان پرسیده می شود که در عصر دیجیتال چرا باید بر روی طلا سرمایه گذاری کنند که متعلق به عصر گذشته است و از آنها خواسته می شود که در مورد وزن طلا فکر کنند و اینکه چقدر دشوار است که بتوانیم طلا را با خود جابه‌جا کنیم. در عوض ارزهای دیجیتال، متعلق به آینده هستند، استفاده از آنها دارای امنیت بدون هیچ گونه حد و مرز و بدون وزن است و برخلاف طلا دارای utility هستند.

نسبت به این آگهی بازرگانی واکنش‌ های مثبتی نیز نشان داده شد. مثلاً تور دمیستر (Turr Demeester) که یکی از سرمایه گذاران شرکت سرمایه گذاری بیت کوین آدامنت کپیتال (Adamant Capital)) می‌ باشد، در مورد این آگهی در توییتر نوشت: «آگهی تبلیغاتی جالبی بود. به خوبی تولید شده و تمایل به بحث و تبادل نظر را فعال می‌ کرد.» و توماس لی (Thomas Lee) از مؤسسان شرکت فاند استرات گلوبال (Fundstrat Global) شرکت مشاوره سرمایه گذاری در نیویورک در مورد این آگهی نوشت: «بله، این آگهی عالی است. به خوبی حرفش را بیان می ‌کند.»

با این حال دیگران مخالف این آگهی بوده‌اند. کاربر توییتر @a_goldfanatic در این مورد می گوید: «این آگهی احمقانه ترین آگهی است که ممکن است برای بیت کوین ببینید. مشکل طلا نیست، بلکه ارزهای فیات هستند.» یک مهندس کامپیوتر به نام آلساندرو چاکن (Alessandro Chacon) ادعا می ‌کند که: «مسخره است، نبرد در مقابله با طلا نیست بلکه در مقابله با بانک‌های مرکزی می باشد. هرگونه ارز سخت، خوب و مناسب است.»

یکی دیگر از کاربران توییتر با نام @Pickle_cRypto چند سؤال در مورد چاکن نوشته و می گوید: «فروختن بیت کوین به عنوان واحد ارزش، آسان‌ تر است، زیرا این ارز دیجیتال جایگاه خود را پیدا کرده است و به عنوان یک واحد پول (هزینه ها، سرعت، حریم خصوصی) که پتانسیل ارزشمند بودن در آینده را دارد، مورد قبول واقع شده است. بیت کوین از طلا بهتر است زیرا طلا غیرقابل انعطاف و پایان پذیر است. نقل و انتقال ارزهای دیجیتال، آسان تر و قابل انجام تر است و تقلب در آن برخلاف طلا قابل انجام نیست.

چاکن نیز در پاسخ به این سخنان می‌گوید شما می‌توانید از ارز فیات خود نیز به عنوان منبع ارزش نام ببرید (که در انواع مختلف ممکن است باعث افت قیمت ارز شود) اما استفاده از طلا هیچ گونه افت قیمتی را به همراه نخواهد داشت (و در حال حاضر نیز به عنوان یک منبع ارزش قابل اطمینان به کار می رود). شما مهم ‌ترین فایده طلا را نادیده گرفته اید و آن وجود فیزیکی آن است. ممکن است ده ها سال طول بکشد تا بیت کوین بتواند ثابت کند کاملاً دارای امنیت می باشد. به همین خاطر است که هر سال ارزش آن بالاتر می رود. بنابراین از نظر من کمپین جایگزینی طلا به وسیله بیت کوین بی معنی است.»

طلا و بیت کوین هر دو جایگزین هایی هستند که مردم پول های خود را در آنها سرمایه گذاری می کنند و هنگامی که سرمایه‌گذاران در حال خرج کردن پول خود برای خریداری طلا هستند ممکن است آن را با بیت کوین نیز مقایسه کنند.

این اولین بار نیست که چنین کمپین هایی برای تبلیغ ارزهای دیجیتال منتشر می شود. بهتر است به یاد بیاوریم که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ ای‌تورو (eToro) یک پلتفرم ارزهای دیجیتال، که امکان سرمایه گذاری در سهام و ارزهای دیجیتال را فراهم می کند تبلیغی را منتشر کرد که با شرکت بازیگری به نام کریستین نایرن (Kristin Nairn) یا هودور (Hodor) که در سریال مشهور بازی تاج و تخت حضور دارد توجه میلیون ها تماشاگر را به خود جلب کرد. تنها چند هفته بعد ریپل (Ripple) استارتاپ کالیفرنیایی نیز تبلیغی منتشر کرد که همانند تبلیغ گری‌ اسکیل، از یک هواپیما به عنوان نمادی از سرعت، دقت و به روز بودن روش های نقل و انتقال ارزهای دیجیتال یاد کرده بود و سیستم مالی کنونی را مورد تمسخر قرار داده بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location