سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نتایج یک نظرسنجی نشان داد: عدم محبوبیت بیت کوین در میان سالمندان آمریکایی!

این حقیقت که بیت‌ کوین در میان جمعیت سالخورده پذیرفته نشده، بر کسی پوشیده نیست. وارن بافت (Warren Buffett) و نوریل روبینی (Nouriel Roubini) نمونه‌های کاملی از ناسازگاری این بخش از جامعه با دارایی‌ های دیجیتال هستند. لازم به ذکر است که این دارایی‌ ها توسط فناوری جدیدی پشتیبانی می‌ شوند که قابل توضیح نبوده و اغلب سالمندان نمی‌ توانند مفهوم آن را درک کنند.

بافت بر ادعای پیشین خود مبنی بر مرگ موش خواندن بیت کوین تاکید کرد. تاکید کرد. وی، ارزهای دیجیتال را توهمی می داند که توسط هیچ شیء و یا دارایی ملموسی پشتیبانی نمی‌شود و برای سهامداران خود سود‌آوری ندارد. البته، بافت بیت‌ کوین را پدیده‌ای جدا از استاندارد‌های یک بازار سهام ارزیابی می‌کند.

در حالی که دانش بافت ارزهای دیجیتال به اندازه‌ی کافی سوال برانگیز می باشد، مطمئنا شرایط برای سایر افراد هم سن و سال وی متفاوت است. و اخیرا نیز، نتیجه‌ی یک نظر‌سنجی نشان داد که فقدان دانش و درک این موضوع به پیشرفت ارزهای دیجیتال در این عرصه کمکی نکرده است.

سالمندان واقعا بیت کوین را دوست ندارند

نظر‌سنجی اخیری که توسط مجله‌ی مالی Gold IRA Guide در میان ۱۰۰۰ بازنشسته آمریکایی صورت گرفت، نشان دهنده این است که بیت‌کوین در میان سالمندان محبوب نیست. در واقع، با وجود اینکه بیت‌ کوین در سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ در ایستگاه‌ های تلوزیونی و رسانه‌ها به ‌طور گسترده‌ای مورد بحث قرار می‌ گرفت، یک سوم شرکت‌ کنندگان در این نظر‌سنجی حتی با بیت ‌کوین آشنایی نداشتند.

با این وجود، ۵۶٫۷ درصد از شرکت ‌کنندگان اظهار داشتند که با بیت ‌کوین آشنایی دارند، اما نسبت به خرید آن دچار تردید هستند. این عده معتقدند که ارزهای دیجیتال دارای ساختار کاملا تخیلی بوده و نسبت به حباب های قیمتی واکنش نشان می دهند. به وضوح ریسک گریزی بازنشسته ها یک مانع جدی است. مارک تورنر (Mark Turner)، سردبیر Gold IRA نیز در این رابطه اظهار داشت:

با در نظر گرفتن نتیجه‌ی این نظرسنجی، جامعه‌ی بیت ‌کوین باید در زمینه‌ی آموزش و توضیح مزایای بی ‌شمار مبتنی بر فناوری بلاک چین بیت‌ کوین که صنایع و کسب و کار‌ها به مخاطبان خود ارائه می‌کنند، عملکرد بهتری داشته باشند. آنها باید دیدگاه اشتباهی که در مورد تخیلی بودن و بی ارزش بودن ساختار بیت‌ کوین دارند را از بین ببرند (عاملی که موجب می‌ شود سرمایه‌گذاران قدیمی حباب‌های قیمتی را به‌ یاد بیاورند.)

باید توجه داشت که ۲٫۷٪ از شرکت‌ کنندگان در این نظر‌سنجی ادعا می‌ کنند که مالک بیت‌ کوین هستند، اما این مسئله حقیقت ندارد.

خرید بیت کوین یک امر منطقی است

بازنشستگان ممکن است که به شدت مخالف بیت کوین باشند، اما برخی از آنها اطمینان دارند که تنها با وجود داشتن بیت کوین می توان به آینده مالی خود مطمئن بود. ونسز کاسارس (Wences Casares)، که یک بیت کوینر قدیمی است، طی پستی در وبلاگ خود مدعی شده که به احتمال بیش از ۵۰ درصد، قیمت بیت کوین در حدود سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. پیش بینی کاسارس مبنی بر صعود قیمت بیت کوین از موفقیت بیت ‌کوین و چگونگی پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در طولانی مدت سرچشمه می گیرد، چراکه بیت کوین بیش از ۱۰ سال است که راه اندازی شده و دارای یک پایگاه کاربری در حال رشد و یک مورد معاملاتی کاربردی فعال است

با توجه به اینکه بیت‌کوین در حال حاضر تنها ۵۳۱۵٫۳۰ دلار معامله می شود، اگر این دارایی به بالاترین سطح ممکن برسد، می توانیم شاهد این باشیم که یک سرمایه ناچیز چگونه به یک سرمایه‌ی بزرگ تبدیل می شود. همانطور که آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano) عنوان می کند، ریسک موجود در خریداری بیت‌کوین نامتقارن است، به این معنی که اگر قیمت آن نزولی شود شما می توانید با یک مدیریت صحیح کاری کنید که با ضرر و زیان زیادی مواجه نشوید، اما اگر این ارز دیجیتال با افزایش قیمت روبرو شود، شما می توانید سرمایه ناچیز خود را به یک سرمایه گذاری بزرگ و غیرقابل تصور تبدیل کنید. بنابراین، بسیاری از متخصصان به سرمایه گذاران توصیه می کنند که در هر شکل و اندازه ممکن نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنند.

آینده بیت کوین متعلق به نسل جدید است

برخی از متخصصان عدم خرید ارزهای دیجیتال توسط بازنشستگان را یک مسئله‌ی مهم نمی دانند. چراکه در نهایت نیز این فناوری متعلق به نسل جوان است.

مطمئنا برخی از افراد نیز در این میان وجود دارند که متمایل به خرید بیت‌کوین هستند، مانند تیم دراپر (Tim Draper) و چارتیست تیلر جنکز (chartist Tyler Jenks). اما در کل بسیاری از افراد مسن با درک تفاوت های ظاهری ارزهای دیجیتال مشکل دارند. واقعیت این است که کسانی که قبل از سال ۱۹۶۰ متولد شده اند، با فناوری رشد پیدا نکرده اند و احتمالا در زندگی کاری خود نیز هرگز به فناوری های مالی و نوآوری های مشابه نیز برخورد نداشته اند و همین امر سبب شده که نتوانند دید خود را نسبت به فضای ارزهای دیجیتال تغییر دهند.

از سوی دیگر، نسل های جوان در زندگی خود با اینترنت، بازی های دیجیتالی و صنایعی که به طور مشخص با ارزهای دیجیتال و بیت‌ کوین در ارتباط بوده اند، رشد یافته اند.

این در حالی است که بازنشستگان از بیت‌ کوین می ترسند. در نتیجه می توان گفت که هم پوشانی زیادی میان نسل جوان و دارایی های دیجیتال وجود دارد. رایان سلکیز (Ryan Selkis)، مدیر اجرایی Messari نیز در این رابطه اظهار داشت که نسل جدید در طول دهه های آینده، ۳۰ تریلیون دلار از والدین خود به ارث می برند که بیشتر این پول می تواند در زمینه دارایی های دیجیتال یا عصر اطلاعات که جامعه در حل حاضر در آن به سر می برد، خرج شود.
رئیس Messari عنوان کرد که اگر حتی ۱٪ از ۳۰ تریلیون دلار نیز به ارزهای دیجیتال اختصاص یابد، معادل ۳۰۰ میلیارد دلار است، و باید گفت که بیت‌ کوین می تواند خود را حتی با ۵۰ هزار دلار نیز حفظ کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location