سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بررسی فضای سه گانه ارزهای دیجیتال !

تیموتی انکیگ (Timothy Enneking)، بنیانگذار و مسئول اولیه مدیریت دارایی های دیجیتال در خصوص وضعیت حال حاضر ارزهای دیجیتال عنوان کرد که فضای ارزهای دیجیتال به گونه ای که قبلا بود، نیست. وی افزود: در روزهای خوب گذشته، زمانی که بیت کوین تنها ارز دیجیتال موجود بود، زندگی بسیار ساده تر بود. سپس چندین ارز دیجیتال دیگر همراه با عرضه اولیه سکه (ICO) به وجود آمدند، در نتیجه همه چیز به سرعت در حال پیچیده تر شدن بود تا جایی که مردم به همان نسبت که به بیت کوین توجه نشان می دادند به فناوری پایه بیت کوین نیز توجه می کردند. این مسئله تا جایی پیش رفت که فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) یا بلاک چین به طور ناگهانی بر سر زبان ها افتاد.

در ماه های پر رونق سال ۲۰۱۷، متخصصان، تحلیلگران و صندوق های ارزهای دیجیتال، طبقه بندی های مختلفی از فضای به سرعت در حال توسعه ارزهای دیجیتال ارائه می دادند که از جمله آنها عبارتند از: توکن های معاملاتی، توکن های ابزاری، توکن های پرداختی، توکن های مورد حمایت دارایی ها و غیره.

انکیگ گفت: با این حال، بلاک چین و توکن های مورد حمایت دارایی ها، به عنوان بخشی از فضای ارزهای دیجیتال به شمار می رفتند. اما می توان گفت که در حال حاضر دیگر به این شکل نیست. در حقیقت، می توان گفت که فضای ارزهای دیجیتال به سه فضای مختلف تقسیم شده است و اصطلاح “ارزهای دیجیتال” دیگر برای همه آنها اعمال نمی شود.

وی عنوان کرد: من این سه فضا را «توکن های تجاری»، «بلاک چین» و « توکن های مورد حمایت دارایی ها » نامگذاری می کنم.

مورد اول یعنی همان توکن های تجاری، درست ترین نام برای چیزی است که مردم تحت عنوان ارزهای دیجیتال می شناسند.

واژه “ارز” در حقیقت نام درستی برای به کاربردن در فناوری نیست و واژه توکن، واژه مناسب تری می باشد. توکن یک واژه جدید نبوده و دارای قدمت ۲۰۰۰ ساله می باشد.

در فناوری اطلاعات، “توکن” اساسا یک بسته اطلاعاتی است که برای انتقال بین کامپیوترها بهینه شده است. اگر کسی احساس می کند که بسته اطلاعات دارای ارزش بیرونی است، ممکن است نسبت به فروش آن اقدام کند. ممکن است دیگران چنین احساسی نسبت به توکن ها نداشته باشند، در نتیجه عرضه اولیه سکه به وجود آمد.

البته، اینکه آیا یک توکن ارزهای دیجیتال در نهایت مورد معامله قرار بگیرد یا خیر، همچنان به بلاک چین یا الگوریتم پروتکل اجماع مشابه آن متکی می باشد. صرفنظر از این مسئله، این مکانیزم ها وجود توکن ها، حرکات و تغییرات توکن ها را ثبت می کنند. با این حال، پروژه های روبه رشد بلاک چین، ممکن است بر توکن های تجاری متکی نباشند.

این بدین معناست که آنها حتی برای توکن خود یک محرک مستقل از شکل گیری قیمت را مشخص نکرده اند، اما به راحتی نسبت به مزایای بی شمار فناوری بلاک چین یا دفتر کل توزیع شده مدعی بوده و آن را قابل اعتماد می دانند.

به همین دلیل، بیشتر سرمایه گذاری های دفتر کل توزیع شده باید در قالب VC / PE انجام شود نه در قالب توکن های تجاری. این تغییر به طور کلی بر ساختار سرمایه گذاری و شکل بازده (از لحاظ نوع، زمان بندی و مقدار) عرضه اولیه سکه ( در حال حاضر، عرضه توکن اوراق بهادار یا حتی عرضه اولیه سهام) در مقابل پروژه های بلاک چین تاثیر می گذارد.

بنابراین در حقیقت، فضای بلاک چین یا دفتر کل توزیع شده کاملا از فضای توکن های تجاری جدا است. این مورد، دومین بخش از بخش های سه گانه ارزهای دیجیتال می باشد. توجه داشته باشید که در حقیقت “ارزهای دیجیتال” دیگر در این فضای دوم اعمال نمی شود.

فضای سوم، توکن های مورد حمایت دارایی ها می باشد.

این فضا، فضای بسیار جالبی است، زیرا در واقع، توکن سازی نوع دیگری از اوراق بهادار است که به خودی خود هیچ رابطه ای با ارزهای دیجیتال ندارد.

انکیگ عنوان کرد: کاملا روشن است که ارزش توکن های تجاری به یک تریلیون دلار خواهد رسید. در ماه دسامبر ۲۰۱۷، ارزش کلی توکن های تجاری (همانطور که توسط بازار سرمایه اندازه گیری شد) به حدود ۸۰٪ از یک میلیون تریلیون رسیده بود که احتمال دارد در سال ۲۰۲۰ به نزدیکی یک تریلیون دلار برسد. وی افزود: امکان دارد که این رقم به ۱۰ تریلیون دلار یا بیشتر نیز برسد.

همانطور که به یاد دارید، توکن های مورد حمایت دارایی ها، دسته ای از ارزهای دیجیتال یکپارچه می باشد که ممکن است به راحتی به ارزش سه رقمی تریلیون دلاری برسند.

گفتنی است که اگر بخش مهمی از دارایی های مالی به روش صحیحی توکن سازی شود، به سادگی به ارزش ۱۲ رقمی در تریلیون دلار دست می یابند ( توجه داشته باشید که یک فرد می تواند بدون استفاده از واژه ارزهای دیجیتال در مورد توکن های مورد حمایت دارایی سخن به میان آورد.)

در نهایت، لازم به ذکر است که واقعا مهم نیست که این طبقه بندی چگونه شکل گرفته است، در واقع، نکته اصلی همان رمز ارز می باشد که از قبل وارد دنیای فناوری شده و مفهوم آن بزرگ تر از ارزهای دیجیتال می باشد و احتمالا تخمین اهمیت بلاک چین و توکن سازی دارایی های دیجیتال در دنیای ما غیر ممکن می باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location