سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونگی عملکرد معامله فرکانس بالا در بازار ارزهای دیجیتال !

شاید تا به حال به این قضیه فکر نکرده باشید که معاملاتی که در مقیاس میلیارد دلاری انجام می شوند به چه صورتی هستند. ممکن است فقط خودتان را تصور کرده باشید که با استفاده از کلیک ماوس خود اقدام به معامله می کنید. اما این گونه نیست. در بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری بزرگ دنیا، معاملات به گونه دیگری انجام می شوند. این معاملات تماما توسط سوپر کامپیوترهای بسیار قدرتمند و پر هزینه و توسط الگوریتم های کامپیوتری انجام می شوند.

در اینجاست که به تکنولوژی سطح بالایی در معاملات خواهیم رسید که اصطلاحا به “معاملات فرکانس بالا” یا High Frequency Trading مشهور هستند. البته برای ساده سازی تنها از سرواژه های HFT برای این نوع معاملات استفاده می شود.

اگر می خواهید بدانید که معاملات فرکانس بالا چگونه کار می کند، شما جای درستی آمده اید. الگوریتم معاملاتی فرکانس بالا در حال حاضر بین ۵۰٪ تا ۷۰٪ از تمام معاملاتی را که در بازار رخ می دهد، در بر می گیرد. این معاملات توسط یک فرد یا تصمیم یک فرد انجام نمی شود، آنها در واقع با یک الگوریتم و با سرعت و مقیاسی فراتر از درک ما اجرا می شوند.

امروزه معاملات با سرعت بسیار بالایی در حال انجام شدن می باشند. در دنیای معاملات فرکانس بالا ما فقط در چند میکرو ثانیه معامله خود را انجام می دهیم. معامله گران فرکانس بالا ممکن است هزاران معاملات را در یک دقیقه انجام دهند. با این حال، بسیاری از این معاملات تنها کامپیوترهایی هستند که بازارها را مورد آزمایش قرار می دهند.

آنها به سادگی یک دسته از سفارشات خرید و فروش را انجام می دهند و هنگامی که یک الگوریتم کامپیوتری دیگر بر روی آن متمرکز می شود، آنها به سرعت آنهایی را که نمی خواند لغو می کنند. همه این چیزها تنها در چند میکرو ثانیه اتفاق می افتد.

هدف برخی از الگوریتم های معاملاتی با فرکانس بالا تنها مبارزه با سایر الگوریتم های معاملات فرکانس بالا و حذف آنها است.

قبلا زمان لازم برای انجام یک معامله حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه بود. قانون اساسی بازار این است که سریع ترین معامله پیروز خواهد شد. همیشه در دریافت سریع تر اطلاعات از مشارکت کنندگان بازار مزایایی وجود دارد.

اگر تعداد مشاغل زیاد باشد، می تواند به بازار سهام کمک کند تا به بالاترین سرعت برسد. اگر شما بتوانید در این زمینه پیشی بگیرید و قبل شما از اینکه فرد دیگری به بازار سهام ورود پیدا کند و سهام آن بالا برود، سهام بخرید، می توانید پول زیادی به دست بیاورید.

امروزه با تجارت الکترونیک نیز قانون بازار همان گونه عمل می کند، اما با یک سرعت متفاوت!

در ادامه، شما چگونگی عملکرد معاملات فرکانس بالا را یاد گرفته و قادر خواهید بود در بکارگیری استراتژی معاملات فرکانس بالا پیشدستی کرده و قبل از اجرای الگوریتم ها معاملات را انجام دهید.

معامله فرکانس بالا چیست؟

اساسا، معامله فرکانس بالا یا HFT ، انجام معاملات با استفاده از کامپیوترهای بسیار قدرتمند است. الگوریتم معاملاتی فرکانس بالا دارای مزایای قابل توجهی در بازار است زیرا این امکان را فراهم می آورد تا معاملات با سرعت بالا انجام شود.

برای درک چگونگی معامله فرکانس بالا، شما باید اصطلاحاتی را که توسط معامله گران HFT به کاربرده می شود، درک کنید:

  • همپوشانی
  • الگوریتم ها
  • معاملات برنامه
  • سازندگان بازار خودکار (AMM)
  • سفارشات فلش
  • پیشدستی در خرید سهم

همپوشانی برای زمانی است که شرکت های معاملات فرکانس بالا سطح خدمات خود را نزدیک به سطح خدمات صرافی که در آن مبادلات خود را انجام می دهند، قرار می دهند. همپوشانی بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که معاملات به سرعت انجام شود.

اگر فاصله ی مبدا تا مقصد سفارشات کم باشد، معاملات را سرعت می بخشد.

در اینجا قصد داریم تا مثالی را ذکر کنیم که در آن یک معامله گر نهادی می خواهد ۱،۰۰۰ سهام جنرال الکتریک که باقیمت ۱۰٫۵۰ دلار معامله می شوند را خریداری کند. این معامله گر نمی خواهد بیش از ۱۱ دلار برای سهام جنرال الکتریک پرداخت کند. بنابراین وی به اندازه ۰٫۵۰ دلار برای هر سهم توان پرداخت دارد. با این حال، وی نمی تواند به طور مستقیم وارد بازار شود و دست خود را رو کند، زیرا سایر سرمایه گذاران به ویژه معامله گران فرکانس بالا، می توانند قیمت سهام جنرال الکتریک را کنترل کنند.

این معامله گر نهادی می تواند یک الگوریتم یا برنامه کامپیوتری ایجاد کند تا دستوراتش را به بیت های کوچک تقسیم کند. به عنوان مثال، او می تواند سفارش بزرگ خود را به ۱۰ بلاک از هر ۱۰۰ سهام خورد کند. همچنین او می تواند به الگوریتم خود دستور دهد تا بیش از ۱۱ دلار برای یک سهام نپردازد.

این الگوریتم های فرکانس بالا سپس سازندگان بازار خودکار خود را به کار گرفته و شروع به ارسال پیشنهادات به سمت بازار می کند.

راهکارهای استراتژی معاملات با فرکانس بالا این گونه عمل می کند:

الگوریتم معامله فرکانس بالا در ابتدا شروع به ارسال سفارش ۱۰۰ سهام با قیمت ۱۳ دلار می کند، اما چیزی حاصل نمی شود، زیرا الگوریتم به گونه ای برنامه ریزی شده تا سهام را به قیمت بیش از ۱۱ دلار خریداری نکند. الگوریتم معامله فرکانس بالا بلافاصله این سفارش را لغو می کند.

الگوریتم معامله فرکانس بالا دوباره بازار را آزمایش کرده و سفارش دیگری را برای ۱۰۰ سهام با قیمت ۱۲ دلار ارسال می کند، اما باز م هیچ اتفاقی نمی افتد و سفارش به سرعت لغو خواهد شد.

لازم به ذکر است که همه این اتفاقات ظرف چند ثانیه رخ می دهد.

الگوریتم معامله فرکانس بالا این آزمون را ادامه می دهد تا زمانی که به ۱۱ دلار برسد. سپس پیشنهاد را لغو می کند و سازندگان بازار خودکار بلافاصله از دور خارج می شوند و معامله گر نهادی تا آنجا که می تواند سهام جنرال الکتریک را خریداری می کند و بر می گردد و آن را با قیمت ۱۱ دلار به یک سرمایه گذار نهادی دیگر می فروشد.

دلیل اینکه وی مجبور به فروش سهام با قیمت ۱۱ دلار است، این است که دیگر سهامی در بازار در این سطح قیمت وجود ندارد، زیرا سازندگان بازار خودکار تمام سهام موجود را کشف کرده و می توانند قیمت آن را دستکاری کرده و قیمت را افزایش دهند.

انواع مختلفی از الگوریتم معاملات فرکانس بالا وجود دارد که از مزایای نوسانات قیمت در بازار برخوردار بوده و از بازار بهره می برند.

مورد دیگری که می تواند توسط برنامه های معاملات فرکانس بالا به کار برده شود، سفارشات فلش است.

هر زمان که یک سفارش برای مبادله وجود دارد، بورس اوراق بهادار باید این سفارش را به سمت بازار گسترده تری ارسال کند یا می تواند به سادگی سفارش را به اعضای بورس اطلاع رسانی کند.

هنگامی که بورس اوراق بهادار سفارش را دریافت می کند، اگر بورس از سفارش فلش استفاده می کند، فقط یک ثانیه طول می کشد که معامله یا سفارش را به تمام سرمایه گذاران بورس اطلاع رسانی کند. اگر این سفارش به همه مشارکت کنندگان بازار مخابره نشود، آنها گزینه ی دیگری نیز برای انجام این معامله دارند.

بدیهی است که این اقدام برای همه اعضای بورس یک مزیت دارد، چرا که آنها می توانند معاملات را زودتر از اینکه شخص دیگری متوجه سفارشات شود، انجام دهند.

پیشدستی در خرید سهم به این معناست که شخصی زودتر در مورد سهام بورس اوراق بهادار اطلاع داشته باشد و هر چه سریعتر تا آنجایی که امکان دارد آنها را بخرد و سپس سهام را با قیمت بالاتر از آنچه که شما خریده اید، بفروشد.

نتیجه گیری

صندوق های سرمایه گذاری و بانک های سرمایه گذاری وجوه زیادی را از طریق الگوریتم معامله فرکانس بالا به دست آورده اند. ما امیدواریم که این راهنمای معامله با فرکانس بالا، نکاتی را درباره چگونگی تبدیل شدن این برنامه های پیچیده به قوانین بازار برای شما روشن کرده باشد. اگر چه ارزهای دیجیتال یک بازار نسبتا جدید می باشد، با این وجود ما می توانیم الگوریتم های معاملات فرکانس بالا را در بازار ارزهای دیجیتال نیز مشاهده کنیم.

معامله فرکانس بالا از یک سرعت نجومی استفاده می کند، زیرا با سایر الگوریتم های معاملات فرمانس بالا در رقابت می باشد. این یک بازی سرعت است و هر کسی که به عنوان نفر اول به آن برسد، مدال طلا را دریافت می کند. گذشت زمان نشان می دهد که آیا الگوریتم معاملات فوق العاده سریع، ما را به منفعت می رساند یا آسیب.

اما ما باید در نظر داشته باشیم که اتفاقات بسیار بدی نیز ممکن است در نتیجه اقدامات الگوریتم معامله فرکانس بالا رخ دهد، همانطور که در ماه می سال ۲۰۱۰ رخ داد و در کمتر از یک ساعت، مهم‌ ترین شاخص های سهام در جهان، ۱۰۰۰ امتیاز را از دست دادند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location