سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۹۵ درصد از حجم معاملات در صرافی های بیت کوین جعلی است!

تحقیقات جدید انجام شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان دهنده این است که ۹۵ درصد از حجم معاملات بیت کوین جعلی است. طبق گزارش شرکت Bitwise، تنها ۱۰ صرافی حجم معاملات واقعی و درستی را گزارش می کنند.

۹۵ درصد از حجم معاملات در صرافی های بیت کوین جعلی است

ادعای پولشویی و حجم معاملات ساختگی و جعلی چیز جدیدی نیست. گروه هایی مانند موسسه شفافیت بلاک چین (Blockchain Transparency) گزارشات دقیق تری را در مورد این موضوع منتشر کرده اند. اما این ادعای جعلی بودن ۹۵ درصدی حجم معاملات بازار ادعای جدیدی است. علت اصلی اینکه برخی از صرافی ها حجم معاملات را جعلی اعلام می کنند این است که از این طریق می توانند کارمزد بیشتری دریافت کنند.

طبق این گزارش، تنها ۱۰ صرافی با میانگین حجم معاملات روزانه بیش از ۱ میلیون دلار در کوین مارکت کپ قرار دارند که حجم معاملاتشان واقعی است. این صرافی ها عبارتند از: بایننس، بیت فینکس، کراکن، بیت استامپ، کوین بیس، بیت فلیر، جمینی، ایت بیت، بیترکس و پولونیکس. این گزارش صرافی های کره ای را رد کرد و صرافی Cex.i را تایید کرد اما اعلام کرد که این صرافی، جزو صرافی هایی است که حجم معاملات روزانه اش کمتر از ۱ میلیون دلار است.

بسیاری از صرافی ها حتی تلاش نمی کنند تا این موضوع را پنهان کنند

این گزارش با یک مقایسه خوب نشان می دهد که چگونه می توان یک صرافی واقعی را از یک صرافی مشکوک تشخیص داد. زمانی که این مقایسه را انجام می دهیم، صرافی های مشکوک کاملا مشخص و آشکارمی باشند.

در صرافی هایی اصلی، توزیع معامله بین خرید و فروش، با مقادیر کم و زیاد، تصادفی است. تعداد قابل توجهی از این معاملات با رقم های رند انجام می شود. حجم معاملات در طول زمان به طور مداوم دارای نوسانات کم و زیاد است. علاوه بر این تفاوت بین قیمت خرید و فروش معمولا تنها چند سنت است.

از سوی دیگر در صرافی های مشکوک، اغلب معاملات به صورت جفتی انجام می شود (یک خرید و یک فروش). مشاهده چنین الگویی در معاملات واقعی بعید به نظر می رسد. معاملات با مقادیر مشابه و بدون وجود معاملات با مقادیر کم، انجام می شود. همچنین ارقام معاملات رند نیست. با وجود این که اولویت افراد، اعداد رند می باشد.

در صرافی های مشکوک با وجود حجم معاملات بالا، اختلاف قیمت بین خرید و فروش بسیار بالاست. حجم معاملات در دوره زمانی زیادی ثابت خواهد ماند و یا ممکن است به طور کامل برای ساعت ها یا حتی روزها هیچ تغییری نداشته باشد.

این بازار برای ETF بیت کوین سازمان یافته تر است

بنابراین، تحقیقات Bitwise یک خبر خوب هم برای ما داشت. اما در واقع، این تحقیقات به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای برنامه ETF بیت کوین ارائه شده است. خبر خوب این تحقیقات با وجود ادعای جعلی بودن ۹۵ درصدی حجم معاملات، این است که:

بازار واقعی بیت کوین به طور قابل توجهی کوچکتر، مرتب تر و منظم تر از آن چیزی است که معمولا درک می شود.

و البته خبر بد این است که در حالا، صرافی های مشکوک می دانند که چگونه برای رفع تشخیص جعلی بودن حجم معاملات خود باید ربات های خود را تنظیم کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location