video thumb

آیا روند نزولی بیت کوین پایان می‌یابد؟ / بازار خرسی بیت کوین

۱۴ ماه پیش، دوران دشواری به طور کلی برای بیت کوین و بازارهای ارز دیجیتالی بود. سرمایه گذاران در آن واپسین روزهای نزول بازار در حیرت بودند که آیا سرمایه گذاری‌های ارزی آنها دوباره به سطح بالای خود مانند سابق می‌رسد یا خیر. هرچند عدم اطمینان در بازارها گسترش یافته اما شواهد متعددی وجود دارند که نشان می‌دهد احتمال دارد روندی نزولی بلند مدتی که بیت کوین در پیش گرفته است به زودی پایان یابد و به این دوره تاریخی نسبتا کوتاهی که بیت کوین تجربه کرده است اشاره می‌کند.

تحلیل گران در مورد روند نزولی بیت کوین که به روند خرسی هم شناخته می شود و مدت‌هاست بازار آن را درگیر کرده چنین استنباط می‌کنند که در طی چند هفته گذشته، بیت کوین توانسته است سطح قیمت ۳ هزار دلار را به عنوان سطح بالای حمایتی حفظ کند. از آنجایی که بیت کوین در سال ۲۰۱۸ با چنین سطحی خود را حفظ کرد، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این سطح قیمت می‌تواند روند نزولی بلند مدت باشد.

اگر با واژه خرسی آشنا نیستید به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که این واژه برای مشخص کردن روند کلی بازار سرمایه به کار گرفته می‌شود. به عبارت ساده، هنگامی که بازار رو به رشد باشد و قیمت سهام روندی صعودی دارد می‌گویند «بازار گاوی» است. این در حالی است که اگر قیمت سهام روندی نزولی داشته و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشد، «بازار خرسی» نامی است که می‌تواند روند بازار را توضیح دهد.

الکس کریگر به عنوان یک اقتصاددان که روی بورس اوراق بهادر تمرکز دارد به تغییر روند نزولی بیت کوین یا خرسی بیت کوین اشاره دارد. علاوه بر این، او خاطر نشان می‌کند که بیت کوین نهایتا این شکاف ایجاد شده در قیمتش را پر خواهد کرد تا به ۷ هزار دلار برسد و همچنین بیان می‌کند که این فشار می‌تواند با یا بدون هیچ کاتالیزور‌ بنیادی رخ دهد.

بیت کوین همچنین علاوه بر افزایش قدرت از دیدگاه تکنیکال، به افزایش میزان کاتالیزورهایی که بتوانند به طور بالقوه منجر به بالا رفتن قیمت شوند می‌پردازد.