سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ورود سرمایه گذاران جدید به عرصه ارزهای دیجیتال !

طی سال های اخیر شاهد مقبولیت تدریجی ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران بوده ایم، اما ورود سرمایه گذاران شناخته شده فقط چند نشانه مثبت برای ارزهای دیجیتال می باشد. زمانی که آلن هاوارد (Alan Howard)، سرمایه گذار میلیاردر معروف، سرمایه گذاری های خود را در زمینه ارزهای دیجیتال دو برابر کرد، مارک فابر، یک سرمایه گذار میلیارد معروف دیگر فقط اولین بیت کوین خود را به دست آورد. علاوه بر این، Deutsche Börse Group اعلام کرد که با همکاری دو شریک، قصد دارد تا یک زیرساخت بازار مالی مناسب برای دارایی های دیجیتال ایجاد کرده و آن را توسعه بخشد.

بلومبرگ گزارش داد که Elwood Asset Management، شرکت سرمایه گذاری متعلق به آلن هاوارد، میلیاردر افسانه ای در حال برنامه ریزی برای راه اندازی طیف وسیعی از محصولات سرمایه گذاری قانون گذاری شده است تا موسسات بیشتری را به فضای ارزهای دیجیتال جذب کند.

بر اساس گزارش، این شرکت قصد دارد تا محصولاتی که طیف گسترده ای از دارایی های دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را پوشش می دهد، راه اندازی کند. این شرکت در حال حاضر صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را راه اندازی کرده است که در شرکت هایی که با فناوری بلاک چین مشارکت دارند، سرمایه گذاری می کند، هر چند که آنها تا کنون از مواجهه مستقیم با دارایی های دیجیتال اجتناب کرده اند.

بین رن (Bin Ren)، مدیرعامل شرکت Elwood Asset Management، در گفتگو با بلومبرگ عنوان کرد که ETF نقطه مناسبی برای شروع است، چرا که از طریق آن می توان یک نقدینگی عمده به دست آورد و به گونه ای قانونی با ارزهای دیجیتال روبرو شد.

هاوارد، که در سال ۲۰۱۷ سرمايه گذاري هاي قابل ملاحظه ای در زمینه ارزهای دیجیتال انجام داد، در سال گذشته يکي از سرمايه گذاران برجسته اي بود که در سرمايه گذاري استراتژيک شرکت ایوس (EOS) مشارکت داشت. وی توسط فوربز به عنوان يکي از ۴۰ مدير صندوق سرمایه گذاری پر درآمد در جهان شناخته شده است که به طور خالص ۱٫۳۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به دست آورده است.

خرید اولین بیت کوین در سن ۷۳ سالگی

با این حال، هاوارد تنها میلیاردر نیست که این روزها به دنبال سرمایه ذاری در ارزهای دیجیتال می باشد، چرا که اخیرا، مارک فابر (۷۳ ساله)، سرمایه گذار افسانه ای سوئیس نیز برای اولین بار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است.

فابر، که اغلب به دلیل دیدگاه های نزولی خود نسبت به بازار سهام، اقتصاد و سیاست های پولی مرکزی بانکی به عنوان “دکتر دووم” شناخته می شود، عنوان کرد که به خاطر خوانندگان جوان خبرنامه سرمایه گذاری خود به نام (“The Gloom, Boom & Doom Report”) و ونسز کاسارز (Wences Casares)، مدیرعامل شرکت ارائه دهنده کیف پول بیت کوین Xapo، که وی را تشویق کرد تا اولین سرمایه گذاری خود را در بیت کوین انجام دهد، این کار را انجام داده است. علاوه بر این، طبق نظر فابر، در حال حاضر قیمت بیت کوین در مقایسه با زمان اوج قیمت این ارز یعنی ۲۰،۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۷ بهتر به نظر می رسد.

البته گفتنی است که فابر در طول این مصاحبه میزان سرمایه گذاری خود در بیت کوین را عنوان نکرد.

اگر چه هاوارد اظهار داشت که فابر نسبت به چشم انداز ارزهای دیجیتال همچنان متقاعد نشده است و خرید بیت کوین او نباید به عنوان توصیه ای در زمینه خرید ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود، وی همچنین پذیرفته که بیت کوین می تواند “استانداردی برای تراکنش های پولی” باشد.

وی از طریق پستی در یک وبلاگ در ماه فوریه عنوان کرد: “من فکر نمی کنم که ارزهای دیجیتال امن باشند. آنها ممکن است نوسان داشته باشند، اما به عنوان یک سرمایه گذار ترجیح می دهم که بر روی فلزات گرانبهای فیزیکی همچون، طلا، نقره و پلاتین سرمایه گذاری کنم.

همچنین، فابر از طریق پستی در یک وبلاگ در سپتامبر ۲۰۱۷، نوشت: ممکن است این مسئله درست باشد که شرکت کنندگان بازار رایج ترین ارز پذیرفته شده را برای پرداخت انتخاب کنند، اما ممکن است که این ارزی که امروز به عنوان رایج ترین ارز انتخاب شده فردا به عنوان ارزشمندترین ارز رایج نباشد.

سپس، وی عنوان کرد که به دلیل اینکه حداکثر مقدار بیت کوین ۲۱ میلیون بوده و این مقدار نیز ثابت است و از آنجایی که ما هنوز هم در یک حباب نقدینگی بزرگ به سر می بریم که سرمایه گذاران چیزهایی را که دارای افزایش قیمت می باشد، خریداری می کنند، سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممکن است با ابهام روبرو شود.

احتمال تغییر در بازارهای مالی جهانی

همانطور که در بالا عنوان شد، Deutsche Börse Group، یکی از بزرگ ترین ارائه دهنده های زیرساخت در جهان اعلام کرد که قصد دارد با سوئیس کام (Swisscom)، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سوئیس (SIC) و سیگنام (Sygnum)، یک شرکت فناوری مالی سوئیسی و سنگاپوری همکاری کند.

این سه شرکت در نظر دارند تا اولین محصولات اکوسیستم دارایی های دیجیتال را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کنند. به گفته آنها، عناصر اصلی راهکار آنها عبارتند از: صدور، نگهداری، دسترسی به نقدینگی و خدمات بانکی که همه این موارد با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده در یک محیط قانونی سازگار اعمال می شوند.
Deutsche Börse عنوان کرد: توکنیزه سازی دارایی ها، مرحله بعدی دیجیتال سازی دارایی هاست که توانایی تغییر بازارهای مالی جهانی را دارد.

شرکت Deutsche Börse اولین بار در سال ۲۰۱۸ علاقه خود به ارزهای دیجیتال را ابراز کرد، زمانی که این شرکت اعلام کرد که در حال ارزیابی این مسئله است که آیا در آینده خدمات مرتبط با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ارائه دهد یا خیر. در ماه فوریه نیز، Eurex، یکی از صرافی های زیر مجموعه شرکت Deutsche Börse، در زمینه به کارگیری ارزهای دیجیتال اعلام آمادگی کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location