video thumb

چند روایت جالب از کسانی که وارد دنیای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال شدند

امور مالی انگلستان (FCA) علاوه بر معرفی برخی آمارها مربوط به ارزهای دیجیتال ، چندین روایت از چندسرمایه گذار انگلستانی که خود را غرق دنیای رمزنگاری کرده بودند را به نمایش گذاشت.

روز پنچشنبه، امور مالی انگلستان (FCA) دو بخش از تحقیقات خود را که شامل مصاحبه‌های کیفی با این سرمایه گذارها است و بررسی ملی ۲ هزار ۱۳۲  پاسخ دهنده را منتشر کرد. این بررسی نشان می‌داد که ۷ درصد پاسخ دهندگانی که هیچ گونه ارز دیجیتالی را خریداری نکرده‌اند احتمال می‌رفت که در آینده نظر آنها تغییر کند. امور مالی انگلستان (FCA) بیان کرده است که تنها ۳ درصد از کل نمونه‌ها را برآورد کرده‌اند.

در میان سایر موارد، با توجه به این بررسی‌ها آنها دریافتند که بیش از ۷۰ درصد کسانیکه ارزیابی شده‌اند هیچ چیزی در مورد سرمایه گذاری ارز دیجیتال نشنیده‌اند و حتی نمی‌توانند یکدام از آنها را تعریف کنند. همچنین تنها ۸ درصد همه صاحبان ارزهای دیجیتال قبل از آنکه آنها را خریداری کنند تحقیقات کامل و عمیقی انجام داده‌اند و در مقابل ۱۶ درصد هیچگونه تحقیقی نکردند. طبق گفته مقامات این مرجع نظارتی (FCA) تقریبا ۴۰ درصد مالکان ارزهای دیجیتال پیش بینی می‌کنند که آنها را تا ۳ سال یا بیشتر نگه داشتند در حالیکه نیمی از آنها گزارش شد که همه یا بخشی از ارزهای دیجیتالی خود را قبلا به فروش رسانده‌اند.

با این حال، زمانی که صحبت از مصاحبه کیفی می‌شود می‌توان به برخی از روایت‌های شخصی جالبی که بسیاری از آنها با این مقوله ارز دیجیتال آشنا هستند پرداخت. محققان بیان می‌کنند، سرمایه گذاران در مورد جریان اصلی این اخبار، نگرش گسترده‌شان به زندگی و عواملی که نقش مهمی در شکلگیری تصمیات آنها برای خرید دارایی‌های ارزی و تعیین اینکه چه کاری پس از خریدشان باید انجام دهند،  نگران هستند.

همچنین آنها ادعا می‌کنند که اکثر پاسخ دهندگانی که سرمایه گذاری ارز دیجیتالی انجام دادند بر این باورند که ارز دیجیتال می‌تواند در آینده مقیاس وسیعی از تکنولوژی را دربربگیرد. محققان در این بررسی همچنین خاطر نشان کردند که این سرمایه گذاران بدون هیچ استراتژی اقدام به خرید سهام کرده‌اند و بسیاری از آنها با کاهش ارزش رو به رو شده اما آنها را نفروخته‌اند.

از طرفی هم برخی سرمایه گذاران هستند که به طور قابل توجهی نگرش و معیارهای آنها نسبت به تجارت و ارزهای دیجیتال متفاوت بود. در ادامه به معرفی دیدگاه‌های تعدادی از چهره‌ها در مورد سرمایه گذاری ارز دیجیتالی می‌پردازیم.

 

 

عبدل، جوان ۲۱ ساله اهل منچستر

عبدل ( Abdul ) مالک یک کسب و کار کوچک زمانی که یک دانش آموز دبیرستانی در ایرلند شمالی بود در مورد ارزهای دیجیتال چیزهایی به گوشش خورد. در طول دوران مدرسه‌اش، او بارها از اخبار و وب سایت ها شاهد افزایش قیمت بیت کوین به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتالی بود. در آن زمان، با علاقه‌ای که به دنیای رمزنگاری پیدا کرده بود تصمیم گرفت به نوشتن یک برنامه تجارت بپردازد به گفته خودش، او به این کار بیشتر از درس خواندن علاقه دارد. از همین رو تصمیم گرفت که در دانشگاه شرکت نکند. زمانی که از عبدل مصاحبه شد، در حال اداره کردن یک کسب و کار یعنی مسئولیت برگزاری رویدادهای موسیقی بود و همچنین به عنوان یک طراح گرافیک فریلنس کار می‌کرد. عبدل به این صورت وارد دنیای ارز دیجیتال شد که ابتدا با خرید سه ارز دیجیتالی یعنی بیت کوین، اتریوم و لایت کوین در نوامبر ۲۰۱۷ به تجارت پرداخت تا اطلاعات خود را در این حوزه بالا برود و در مورد خرید ارزهای دیجیتالی و تصمیمات تجاری به یک دوست کارشناس متکی بود. برای مثال، پس از آنکه ملاقاتی با این دوست کارشناس خود داشت، اقدام به خرید سکه قبل از شروع معاملات کاری به ارزش ۲۵۰ پوند کرد و سپس به گفته خودش ۲ هزار ۲۵۰ پوند ارزش آن افزایش پیدا کرد و تصمیم می‌گیرد مقداری از آنها را بفروشد و از بقیه باقی مانده برای خرید عرضه سکه اولیه (ICO) indaHash استفاده کند. عبدل امیدوار است بتواند بتواند فهم و توانایی خودش را برای خواندن نمودارهای قیمت بالا ببرد تا دیگر کمتر به دوست کارشناسش متکی باشد و  همچنین بتواند به کسب درآمدش از طریق دارایی‌های ارزی ادامه دهد.

 

 

کایلی دانش آموز ۲۲ ساله اهل منچستر

کایلی (Kyle) جوان ۲۲ ساله‌ای است که در منچستر زندگی می‌کند و در حال حاضر دانشجوی رشته تاریخ مدرن است. کایل چند سال است به سختی تلاش میکند و اکنون در حال مدیریت یک تیم والیبال است. او که مدتی در دام اعتیار گرفتار شده بود تصمیم به ترک آن گرفت و با اینکار توانست پول های خود را بیشتر پس انداز کند و دارایی‌های ارزی بخرد. قبل از دانشگاه رفتن، کایلی به عنوان یک دلال در گزینه‌های باینری یا اختیارات دوتایی ( binary options ) کار می‌کرد (گزینه‌های باینری و یا اختیارات دوتایی ابزار تجاری تقریبا جدیدی است و از ویژگی‌های خاص آن نرخ ثابت و از قبل معلوم بودن میزان سود و یا ریسک می‌باشد. از آنجایی که سود معاملات قبل از باز کردن معامله معلوم می‌باشد، گزینه‌های باینری ابزار مناسبی برای معامله گران مبتدی می‌باشد و لازم به ذکر است که برای باز کردن معامله فقط لازم است تغییر نرخ را تعیین کرد) و بعد از اینکه فارغ التحصیل شد امیدوار بود در جایی استخدام شود یا به کار خرید و فروش بپردازد.

جالب است بدانید، کایلی  زمانی که ۱۶ ساله داشت و داروهای غیرقانونی را به صورت آنلاین خریداری می‌کرد با دارایی‌های ارزی آشنا شد و به گفته خودش در سن ۲۰ یا ۲۱ سالگی متوجه شده است که می‌تواند با دید سرمایه گذاری به این قضیه نگاه کند. از همین رو، تصمیم می‌گیرد با وام دانشجویی‌ اش به مبلغ هزار و صد پوند بیت کوین، ریپل (Ripple)، ترون (Tron)، اکسلن (Excelen)، اپ کوین (Appcoin) و الاستوس (Elastos) در ژانویه ۲۰۱۸ خریداری کند. اما خریدش در بدترین زمان ممکن صورت گرفت زیرا ارزش بیت کوین در همان زمان بعد از چند هفته پایین آمد.

 

 

نیل (Neil) یک مربی خصوصی نیمه وقت ۲۴ ساله

نیل به عنوان یک مربی خصوصی  به صورت نیمه وقت مشغول است و بخاطر نگرانی که در مورد شهریه‌اش داشت ترک تحصیل کرد و اکنون در یک خانه با مادر و خواهرش زندگی می‌کند. نیل همچنین ساعاتی از روز را به عنوان راننده اوبر (تاکسیرانی آنلاین) برای اینکه درآمدی بیشتر داشته باشد کار می‌کند و امیدوار است تا شش ماه آینده شاگردانش افزایش پیدا کنند. در اوقات فراغتش،  دوست دارد سرگرمی‌های جدیدی را مانند آشپزی یا کلاس‌های مختلف بدنسازی انجام دهد. این جوان ۲۴ ساله با این روزمرگی‌هایش اولین بار در مورد سرمایه گذاری ارز دیجیتال و بیت کوین زمانی که مشغول خواندن یک مقاله بود اطلاعاتی بدست آورد. در مارس سال ۲۰۱۷، نیل با تمام پس‌اندازش ۲ هزار پوند بیت کوین خریداری می‌کند. در سال ۲۰۱۸، او مقداری پول از بیت کوین برداشت می کند. زمانی که از نیل مصاحبه می‌شد، او منتظر افزایش دارایی‌های خود بود و در همان زمان گفت که این دارایی حدود ۵۰۰ پوند است.

 

 

لوک (luck) شریک یک گروه از فروشگاه‌های مستقل

لوک در شهر بیرمنگان که یکی از شهرهای عمده بریتانیا است همراه با خانواده خود زندگی می‌کند و اکنون مشغول به فعالیت در استودیو خالکوبی  است. او همچنین مسئولیت اداره یک شرکت پوشاک آنلاین را برعهده دارد. لوک قبلا در فارکس (Forex) سرمایه گذاری کرده بود اما ۲۰۰ پوند از سرمایه خود را از دست داد.  همیشه می‌گوید از این اتفاق ناراحت نیست زیرا باعث شده است که تجربه بزرگی را کسب کند و یاد بگیرد که برای تجارت همیشه باید خطرات را پیش بینی کرد. لوک فهمیده بود که زیاد در مورد دارایی‌های ارزی اطلاعاتی ندارد اما می‌خواست قبل از اینکه وارد این مسیر شود آگاهی پیدا کند. او بیان می‌کند، همیشه سعی کرده اطلاعات جدید را کسب کند و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را انجام دهد و ببشتر توصیه‌هایی که دریافت می‌کرد از سوی دو اینفلوئنسر آنلاین بود. لوک ۱۲۰۰ پوند دارایی ارزی خریداری کرد و در آن زمان که از او مصاحبه می‌شد ارزش آنها  ۱۶۲۰ پوند برآورد کرده بود. در حال حاضر او مالک بیت کوین، لایت کوین و اتریوم است.

 

 

آنجلا، اهل لندن و مدیریت منابع انسانی در فشن لوکس

آنجلا (Angela ) در لندن زندگی می‌کند. او به عنوان کارشناس منابع انسانی برای یک شرکت مد لوکس (فشن لاکچری ) کار می‌کند و امیدوار است در این سمت به جایگاه برتری برسد. آنجلا در مورد سرعت رشد ارزش داراریی‌های ارزی در روزنامه ها و مجلاتی چون بیزینس اینسایدر (Business Insider)، نیویورک تایمز (New York Times) و ایندیپندنت (Independent) مطالبی را مطالعه کرده بود. او چندین دوست داشت که هر کدام در سرویس‌های مالی مشغول به کار بودند و از زبان آنها بارها درباره سرمایه گذاری‌ ارز دیجیتال شنیده بود. اما آنجلا زمانی به دنیای رمزنگاری قدم گذاشت که شرکت‌شان مدیر موقتی را استخدام کرد. از آنجایی که این فرد ارز دیجیتال خریداری کرده بود، آنجلا توانست از تجربه او کمک بگیرد. این فرد معتقد بود که لایت کوین ارز موفق آینده خواهد بود که قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. از همین رو آنجلا دو لایت کوین به ارزش ۶۵۰ پوند خرید اما تصمیم گرفت که درباره آن با همکاران یا دوستش که در مورد بازاریابی بیشتر می‌دانستند صحبتی نکند. آنجلا می‌گوید، از آن جهت صحبتی در مورد این سرمایه گذاری با کسی نکردم زیرا می‌خواستم احساس کنم که تمام این سرمایه گذاری را خودم انجام داده‌ام و کسی در موفقیتم دخیل نیست. او تصور می‌کرد که بیت کوین یک سرمایه گذاری مطمئن و امن است اما نتوانست آن را خریداری کند و در عوض ترجیح داد که دو لایت کوین کامل بخرد.

از آنجایی که شانس با او نبود خیلی سریع ارزش لایت کوین پایین آمد و زمانی که از او مصاحبه می‌شد ارزش لایت کوین در مجموع ۸۶ پوند بود. آنجلا از کار و تصمیم خود در مورد خرید سرمایه گذاری ارز دیجیتال پشیمان بود و بیان کرد ” من تحقیقاتم را قبل از اینکه آنها را بخرم انجام داده بودم و مطالعات زیادی در مورد اینکه چطور بسیاری از افراد در این کار موفق شده‌اند انجام دادم.” ولی آنجلا این ریسک را پیش بینی نکرده بود.

آنجلا در واقع برخلاف تصورش تحقیق عمیقی نکرده است و فقط فریب تیترهای جذاب  مقالاتی را که میخواند خورد که باید به جای این کار  تحقیقات عمیق‌تری انجام می‌داد.

 

 

اشتون جوان ۲۶ ساله، موزیسین

اشتون (Ashton) جوان ۲۶ ساله ای است که در کار موسیقی مشغول است و در یک روستای کوچک به نام میدلندز در خانه‌ای که خودش اجاره کرده زندگی می‌کند. اشتون در مارس ۲۰۱۷ شروع به خریدن دارایی‌های ارزی کرد. او در مورد بیت کوین و داستان‌هایی از افرادی که میلیونر شده بودند چیزهایی شنیده بود از همین رو وسوسه شد که  سرمایه گذاری ارز دیجیتال انجام دهد. اشتون با کل پس اندازش که  ۱۳ هزار پوند بود اتریوم خرید اما بعد از ۶ ماه که نتیجه مثبتی از سوی اتریوم مشاهده نکرد سراغ ریپل رفت چون فکر می‌کرد می‌تواند ضرر پیش آمده را  جبران کند. در ماه دسامبر ارزش ریپل به شدت افزایش پیدا کرد و بیان کرد که خریدش ۱۵۰ هزار پوند ارزش پیدا کرده است. با این حال تا زمانیکه ۹۰ درصد ارزش کیف پول ارزی‌اش را از دست داده بود نفروخت. در آپریل ۲۰۱۸، تصمیم گرفت کیف پول خود را تغییر دهید و به سراغ ۶ نوع دارایی ارزی دیگر برود. او معتقد بود یک روز پول زیادی را به سمت خود می‌کشد و در آن موقع قادر خواهد بود به عنوان یک میلیاردر تا چند سال دیگر از این بازی کناره کشی کند.

 

 

فرد، ۲۶ ساله، فعال در دفتر روزنامه در لندن

فرد ( Fred ) در لندن زندگی می‌کند و به عنوان یک خالق محتوای ویدیو برای روزنامه‌ای مشغول به کار است. چند سال پیش ارثی به او می‌رسد ولی کاری با پولش انجام نداد و در حسابش نگه داشت. او نمی‌دانست دقیقا با پولش چه سرمایه گذاری انجام دهد. یک روز تصمیم می‌گیرد در گوگل در مورد اینکه چه کاری  با پولش انجام دهد جستجویی کند. اولین بار فرد در مورد دارایی‌های ارزی از زبان بردارش که مقداری از آنها را خریداری کرده بود چیزهایی شنید اما باز هم اقدامی برای خرید آنها نکرد. سرانجام روزی که با یک راننده تاکسی داشت حرف می‌زد و او می‌گفت از طریق سودی که از سرمایه گذاری ارز دیجیتال بدست آورده  توانسته به دانشگاه برود در همان موقع فرد تصمیم گرفت که مقداری ارز بخرد. فرد با ۳۰۰ پوند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین خریداری کرد. زمانی که از او مصاحبه می‌شد به گفته خودش سرمایه‌اش ۹۵ پوند ارزش داشت و بسیار از تصمیم خود برای خرید ارز پشیمان بود. او معتقد بود که این سرمایه گذاری ایده بسیار بدی است زیرا به گذشته‌اش که نگاه می کرد از سرمایه گذاری‌اش و از دست دادن پول‌هایش شرمنده و پشیمان بود.

 

 

ریک، ۲۶ ساله، مشغول به کار در شرکت خانواده اش

ریک ( Rick) زمانی که وارد دانشگاه شد خیلی زود احساس کرد که دارد وقتش را هدر می‌دهد از همین رو بعد از دو سال ترک تحصیل کرد و از آن پس هم در بیمه و هم به عنوان مشاور املاک مشغول فعالیت شد. در حال حاضر او به صورت نیمه وقت در شرکت کوچک خانوادگیاش که در کار وارد کردن و توزیع قطعات الکترونیکی هستند مشغول است. او همچنین یک دوره تجارت آنلاین را انجام می‌دهد و به گفته خودش، آینده‌اش را سخت تصور می‌کند و تحصیلات را مانند نوری در انتهای یک تونل تاریک می‌داند. او هنوز با پدر و مادر زندگی می‌کند. ریک با تمام این فعالیت‌هایی که تاکنون انجام داده است روزی علاقه پیدا می‌کند که در مورد سرمایه گذاری ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری را کسب کند. دوستش درباره اینکه چگونه می‌توانند پول بیشتری بدست بیاورند زیاد با ریک حرف می‌زد. در اوایل ۲۰۱۷، او ۳۵۰ پوند اتریوم و لایت کوین خریداری  و بعد همه آن را برای کاردانو (Cardano) و ترون (Tron) معامله کرد. در اواخر ۲۰۱۷، ارزش دارایی‌های ارزی‌اش را ۱۵۰۰ پوند برآورد کرد اما آنها را نفروخت زیرا تصور می‌کرد ارزششان بیشتر خواهند شد. متاسفانه ریک زمانی که تصمیم می‌گیرد دارایی ارزی خود را نگه دارد و منتظر بماند ارزشش در آینده بیشتر شود اعلام کرد که ارزش کیف پول ارزی اش به ۵۰۰ پوند شده و کاملا افت کرده است. او در آن همچنین به پدر و مادرش و دوستش گفته بود که کاردانو بخرند زیرا احساس می‌کرد گزینه امنی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

 

 

دامین، ۳۲ ساله یک معلم زبان انگلیسی و فرانسوی

دامین (Damien ) همراه با همسر و دو دخترش در برایتون زندگی می‌کنند. آنها تصمیم دارند تا سال آینده برای دریافت وام مسکن اقدام کنند. دامین همچنین امیدوار است بتواند ادامه تحصیل دهد. این مرد ۳۲ ساله پس از آنکه توسط یکی از دوستانش به یک ایونت که مربوط به سرمایه گذاری ارز دیجیتالی بود دعوت شد و توانست با مفهوم آن آشنا شود. او سپس به یک کلوب کوین پیوست و از طریق آن ارز تی کوین (TCoin) خریداری و تجارت کرد. او در ابتدا ۷۰۰ پوند تی کوین خرید و در زمانی که با او مصاحبه می‌شد ارزش آن ۵۰۰ پوند بود. دامین تصمیم گرفته است ارز بیشتری را خریداری کند و به دنبال تهیه یک بسته ارزشی ارز است.

 

 

النا، ۳۴ ساله یک مدیر بازاریابی

النا (Elena ) سال گذشته از بلغارستان به انگلستان مهاجرت کرد تا بتواند نویسندگی را به طور پیشرفته‌تری دنبال کند. او از لحاظ مالی از آنجایی که قبلا بازاریابی و  هم به طور نیمه وقت مدیریت یک مطب دندان پزشکی (ارتودنسی) کار می‌کرد مشکلی نداشت. النا نسبتا با سرمایه گذاری ارز دیجیتالی سابقه خوبی دارد زیرا قبلا به عنوان بازاریاب برای یکی از پروژه‌های ICO مشغول به کار بود و به خوبی می‌دانست که چطور اینفلوئنس‌های خارجی می توانند حرکات بازاریابی یعنی تاثیر ارزش دارایی های ارزی را بشناسند. از همین رو، النا مقدار زیادی ارز دیجیتال خریداری کرد و اخیرا هم ارزی به نام پولکادوت (Polkadot) به ارزش ۶۰ هزار پوند خرید که اکنون سود آن ۴۰ هزار پوند است. هنگامی که از او مصاحبه می‌شد، او سرمایه فعلی خود را ۲۰۰ هزار پوند برآورد می‌کرد.

 

 

جاستین، ۴۰ ساله یک طراح گرافیک آزاد

جاستین (Justin ) یک هنرمند و طراح مفهمومی برای فیلم و تلویزیون است. او شغلش را که در بانک کار می‌کرد ۱۰ سال قبل تغییر داد.  شغل اکنونش را دوست دارد به ویژه اینکه زیاد اهل پشت میز نشینی نیست و دوست دارد برای فیلم، بازی و توسعه‌های جدید در این حوزه علاقه و استعدادش را کشف کند. او علاقه مند است همیشه اخبار و تعدادی از کانال‌های بین المللی را دنبال کند. سال ۲۰۰۱ بدون اینکه تحقیقی انجام دهد در سهام اپراتور Orange سرمایه گذاری کرد و ۵ سال بعد آن را فروخت. پس از مدتی تصمیم گرفت سرمایه گذاری ارز دیجیتال را تجربه کند زیرا معتقد است که دارایی‌های ارزی آینده خوبی خواهند داشت. او آنها را با اینترنت مقایسه می‌کند و می‌گوید در ابتدا تنها برای کارشناسان که آنها را می‌شناختند بود اما پس از مدتی کشف شد و اکنون هم بخشی مهمی از زندگی انسان‌ها شده‌اند. به همین خاطر، ۲ هزار پوند از ارزهای مختلف خریداری کرد. در زمانی که از او مصاحبه می‌شد میزان ارزش کیف پول ارزی‌اش را زیر ۱۵۰۰ پوند برآورد کرد.

 

 

سندی، ۴۳ ساله یک طراح کتاب نیمه وقت

سندی (Sandy) با همسر و دو پسرش در لندن زندگی می‌کند. او به صورت نیمه وقت طراحی کتاب انجام می‌دهد و همچنین خانه دار است. در مورد سرمایه گذاری های مالی اطلاعاتی از ناپدری و برادرش که هر دو عشق پول و بیزینس بودند و تجربه خرید سهام در سال ۲۰۱۶ داشتند یاد گرفته بود. سندی در ابتدا از طریق روزنامه‌های معروفی چون گاردین و ایندیپندنت با دارایی‌های ارزی رو به رو شد و ۲ هزار پوند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین خریداری کرد و در زمان مصاحبه بیان کرد که ۸۰۰ پوند سرمایه دارد. سندی می‌گوید سود برایش اهمیت ندارد اما از آنجایی که معتقد است ارز دیجیتال بسیار در آینده نزدیک بسیار حائز اهمیت می‌شود و در واقع آینده‌ای روشن دارد دلش می‌خواهد به اصطلاح قدم اول را برداشته باشد و به نوعی آینده نگری کند.

 

 

 

نیک، ۱۸ ساله دانشجو، در یک فروشگاه موبایل مشغول است

نیک (Nick ) دانشجو است و همراه با پدر و مادرش زندگی می‌کند. او در این دوران دانشجویی تصمیم گرفته است به صورت نیمه وقت کار کند. او در رشته کسب و کار مشغول تحصیل است. در این مدتی که مشغول به کار است مقداری پول پس انداز کرده که اخیر با آن ماشینی خرید و خیلی به خودش افتخار می‌کرد. او معتقد است که آیپد، آیفون و ماشینش دارایی های اصلی‌اش هستند. نیک به شدت تحت تاثیر یک سرمایه گذار معروف که در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کرد قرار گرفت. این سرمایه گذار معروف مدام با اشتراک گذاشتن پست‌هایی در صفحه خود در مورد سرمایه گذاری و پول درآوردن از طریق ارزهای دیجیتالی می‌گوید. نیک بر این باو است که اگر به اندازه کافی شجاع باشد و و ریسک را بپذیرد می‌تواند پول زیادی بدست آورد اما احتمال اینکه پول و سرمایه را هم از دست بدهد زیاد است. نیک اولین بار با سرمایه گذاری ارز دیجیتالی در سن ۱۰ سالگی آشنا شد زمانی که می خواست برای یک تیم فوتبال برای بازی‌های ویدئویی فیفا بیت کوین بخرد. در حال حاضر، او می‌خواهد ارز دیجیتالی بخرد اما پولش را برای ماشین خرج کرد و منتظر است تا دوباره پول پس انداز کند.