سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

رئیس SEC تأکید کرد: اتریوم، اوراق بهادار نیست

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، موضع قبلی خود را مبنی بر اینکه اتریوم (ETH) یک اوراق بهادار نیست، مجددا تأیید کرد و گفت بدین ترتیب اتریوم تحت ساختار قانون گذاری مختلفی قرار می گیرد که در زمینه ارزهای دیجیتال مناسب تر است. وی همچنین افزود که ارزهای دیجیتال مانند اتریوم از طبقه بندی در دسته اوراق بهادار معاف می شوند، هرچند وی به هیچ گونه ارز دیجیتال خاصی اشاره نکرد.

اگر چه این خبر برای سرمایه گذاران اتریوم مطمئنا یک خبر خوب و مثبت به حساب می آید، اما غافلگیرکننده نبود. ارز دیجیتالی که سرمایه گذاران علاقمند به شنیدن خبری درباره آن از جانب کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هستند، ارز XRP می باشد، ارز دجیتالی که با شرکت فناوری مالی ریپل همکاری دارد.

جی کلایتون: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک رویکرد قانونی متعادل نسبت به ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است.

اگر چه بسیاری از سرمایه گذاران و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، نهادهای قانون گذاری مانند SEC را همچون هیولایی می بینند که جلوی نوآوری را می گیرند و برای سرمایه گذاران به عنوان یک تهدید به شمار می روند، اما اخیرا کلایتون در پاسخ به نامه کوین سنتر توضیح داد که وی معتقد است، این نهاد، رویکرد متعادلی را در خصوص تنظیم بازار نوظهور ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است.

کلایتون در خصوص به کارگیری قوانین اوراق بهادار فدرال بر روی دارایی های دیجیتال عنوان کرد: به طور کلی، من اعتقاد دارم که ما یک رویکرد قانون گذاری متعادلی را اتخاذ کرده ایم که از نوآوری های مسئولانه در این حوزه حمایت کرده و همچنین از سرمایه گذاران و بازار نیز محافظت می کند.

کلایتون همچنین با تأکید بر تصمیمات قبلی خود در رابطه با طبقه بندی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان محصولات غیر اوراق بهادار، توضیح داد که آنها همچنان در کنار سایر آزمایش های توسعه یافته برای تعیین وضعیت قانونی یک دارایی دیجیتال، از آزمون هاوی (Howey) نیز استفاده می کنند.

وی عنوان کرد که به طور کلی، ما به دنبال این هستیم که آیا دارایی های دیجیتال مطابق تعریف قانون فدرال از اوراق است یا خیر. وی افزود: ما همچنین از آزمون های توسعه یافته مانند آزمون شناخته شده “قرارداد سرمایه گذاری” که از سوی دیوان عالی تدارک دیده شده است و همچنین آزمون هاوی استفاده می کنیم.

آیا XRP می تواند یک اوراق بهادار باشد؟

پیش بینی شده است که XRP می تواند در چارچوب مقرراتی که توسط کمیسیون بورس و اراق بهادار آمریکا تعیین شده است، یک اوراق بهادار باشد و ارتباط نزدیک این ارز با شرکت فناوری مالی ریپل در این مورد کمکی نکرده است.

پس از تایید اینکه اتریوم یک اوراق بهادار نیست، سرمایه گذاران کنجکاو هستند تا بدانند که آیا XRP نیز یک محصول غیر اوراق بهادار است یا خیر.

با وجود این، جامعه ارزهای دیجیتال از اینکه این ارز دیجیتال اخیرا در صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس لیست شده است، متعجب شده اند که این مسئله باعث شد تا بعضی از سرمایه گذاران تصور کنند که صرافی کوین بیس، این دارایی دیجیتال را در واقع به عنوان یک اوراق بهادار تعیین نکرده است.

اگر چه کلایتون در نامه خود به هیچ گونه ارز دیجیتال اشاره نکرده است و افراد نزدیک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز در خصوصXRP اظهار نظری نکرده اند، اما وی توضیح داد که برخی از محصولاتی که در ابتدا به عنوان اوراق بهادار معرفی می شوند، در نهایت ممکن است که از این تعریف خارج شوند.

کلایتون افزود: یک دارایی دیجیتال ممکن است در ابتدا به عنوان یک اوراق بهادار عرضه شده و به فروش برسد، زیرا با تعریف قرارداد سرمایه گذاری مطابقت دارد، اما اگر این دارایی دیجیتال با گذشت زمان به گونه ای عرضه شده و به فروش برسد که دیگر با تعریف قرارداد سرمایه گذاری مطابقت نداشته باشد، ممکن از این دسته بندی خارج شود.

مشخص نیست که آیا XRP نیز ممکن است یکی از این همین نوع دارایی ها باشد یا خیر، اما به هر حال جامعه ی ارزهای دیجیتال احتمالا از شنیدن خبر اینکه این نهاد قدرتمند در خصوص قانونگذاری دارایی های دیجیتال، حرکت آهسته ای را شروع کرده است، خوشحال خواهند شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location