سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کره شمالی بالغ بر ۶۷۰ میلیون دلار از طریق حملات هکرها به دست آورده است!

بر اساس گزارش نشریه Nikkei Asian در روز ۸ مارس، کره شمالی مبلغی بالغ بر ۶۷۰ میلیون دلار به صورت ارز دیجیتال و ارز فیات از طریق حملات هکرها به دست آورده است. این خبر به نقل از گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

این گزارش که توسط هیئت کارشناسان تهیه شده بود، پیش از گزارش سالانه شورای امنیت کمیته تحریم های کره شمالی به این کمیته ارائه شده است. بر اساس اسناد به دست آمده از نشریه Nikkei، هکرها از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۸ به مؤسسات مالی خارجی حمله کرده و از بلاک چین برای پوشش حملات خود استفاده می کردند.

طبق گزارش این نشریه، این حملات توسط یک گروه ویژه در ارتش کره شمالی انجام شده است که بخشی از سیاست دولت این کشور می باشد. کارشناسان معتقدند که این گروه ویژه، مسئول هک اینترپارک (Interpark)، یک سایت تجارت الکترونیک در کره جنوبی است و با فریب این شرکت در قبال داده های دزدیده شده، ۲٫۷ ملیون دلار دریافت کرده است.

طبق گزارش نشریه نیکی، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که ارزهای مجازی در دور زدن تحریم های اقتصادی و به دست آوردن ارزهای خارجی به کره شمالی کمک کرده است، چراکه ردیابی این ارزها بسیار دشوار بوده و می توان آنها را از مجرای چندین حساب بانکی گذراند تا سرمنشاء آنها مخفی بماند. نویسندگان این گزارش پیشنهاد دادند که کشورهای عضو سازمان ملل متحد اطلاعاتی را در مورد حملات احتمالی کرۀ شمالی با سایر دولت ها به اشتراک بگذارند تا از انجام این گونه حملات در آینده جلوگیری شود.

نشریه Nikkei همچنین مدعی است که بلاک چین پیش از این، توسط استارت آپی به نام مارین چین (Marine Chain) که در هنگ کنگ واقع شده، برای دور زدن تحرم ها مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که این نشریه عنوان کرده، این شرکت که از طریق بلاک چین به معامله کشتی در سراسر دنیا مشغول بود، به دلیل تهیه ارزهای دیجیتال برای کره شمالی مجرم شناخته شد و در سپتامبر سال ۲۰۱۸ تعطیل شد.

همانطور که کوین تلگراف قبلا گزارش داده است، در سال ۲۰۱۸ یک بررسی نشان داد که گروهی از هکرها به نام “لازاروس”، که از سوی کره شمالی تأمین مالی می شدند، از ابتدای سال ۲۰۱۷ توانستند ۵۷۱ میلیون دلار را از صرافی های ارزهای دیجیتال به سرقت ببرند. از میان ۱۴ مورد هکی که از صرافی ها گزارش شده بود، پنج مورد آنها توسط گروه لازاروس صورت گرفته بود، که از جمله آنها می توان به هک رکوردشکن ۵۳۲ میلیون دلاری ارز دیجیتال نم (NEM) از صرافی ژاپنی کوین‌ چک (Coincheck) در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

گزارشاتی از سایر کشورها مانند ایران و ونزوئلا نشان دهنده این است که آنها نیز قصد دارند تا از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله ای برای دورزدن تحریم ها استفاده کنند. به عنوان مثال چهار بانک ایرانی گزارش دادند که یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا توسعه داده اند که پیمان نامیده می شود و گفته می شود این کشور در حال مذاکره با سوئیس، آفریقای جنوبی، فرانسه، انگلیس، روسیه، اتریش، آلمان و بوسنی است تا معاملات مالی خود را از طریق ارزهای دیجیتال انجام دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location