سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اتریوم به هاردفورک قسطنطنیه نزدیک‌تر می‌شود!

لیست عناوین این مطلب

دو بروزرسانی شبکه اتریوم ، که قسطنطنیه و سنت پترزبورگ نامیده می شوند، قرار است در هفته جاری در ارتفاع بلاک ۷،۲۸۰،۰۰۰ صورت گیرد که انتظار می رود این بلاک در روز ۲۸ فوریه استخراج شود. با این حال، با توجه به ماهیت غیر قابل پیش بینی این استخراج، این بروزرسانی ممکن است یکی دو روز قبل یا بعد از تاریخ برنامه ریزی شده صورت گیرد.

از زمان اعلام این بروزرسانی تا کنون، توجه بسیاری از مردم به سوی آن جلب شده است.

به گفته بنیامین شریری (Benjamin Scherrey)، مدیر ارشد فناوری و معمار ارشد پلتفرم بازی HotNow، پروتکل اجماع، یکی از اساسی ترین و ذاتی ترین جنبه های هر دفترکل ارزهای دیجیتال است. وی افزود: حرکت از مدل اثبات کار به سمت مدل اثبات سهام که از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمدتر است، اتریوم را منصفانه تر و شفاف تر می کند.

در همین حال، Vaibhav Kadikar، موسس و مدیر عامل شرکت پلتفرم اوراق بهادار مشتقه CloseCross افزود که پروتکل اجماع اثبات سهام، شبکه اتریوم را سریع تر کرده و کارمزد تراکنش ها را ارزان تر می سازد.

وی افزود: با این حال، آن یک هدف بلند مدت برای اتریوم است و در حال حاضر هدف فعلی افزایش ظرفیت شبکه و کاهش مصرف انرژی استخراج است. اگر این بروزرسانی بدون هیچ گونه وقفه ای صورت گیرد، منصفانه است که بگوییم، بروزرسانی قسطنطنیه یک گام مهم در برابر افزایش مقیاس پذیری اتریوم است.

همچنین، هنگامی که ارتقاء شبکه صورت گیرد، همیشه در مورد قیمت آن سوالاتی وجود خواهد داشت، زیرا برخی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال بر این باور بودند که افزایش قیمت اخیر ارزهای دیجیتال به دلیل بروزرسانی اتریوم بوده است.

در هر صورت، تاریخ نشان می دهد که در پی این هارد فورک، قیمت اتریوم کاهش پیدا خواهد کرد، حتی اگر کاهش هجم اتریوم های جدید با توجه به قوانین عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت آن شود.

نمودار قیمت اتریوم:

بررسی هاردفورک قسطنطنیه

هاردفورک قسطنطنیه یک بروزرسانی جامع در شبکه اتریوم می‌باشد که برای افزایش بهره‌وری شبکه طراحی شده است. از برنامه‌های قابل ملاحظه‌ای که در این هاردفورک اجرا خواهد شد می‌توان به کاهش پاداش بلاک برای ماینرها و تغییراتی در سازوکار اجماع شبکه اشاره کرد که باعث مقاومت ماینرهای اسیک در برابر اجرای آن شده است. گفتنی است که هارد فورک قسطنطنیه در ابتدا قرار بود در ماه ژانویه ۲۰۱۸ انجام شود، اما به دلیل کشف یک آسیب پذیری در آن، این هارد فورک به تعویق افتاد. این آسیب پذیری این بود که یکی از پیشنهادهای بهبود شبکه اتریوم (EIP) که به توسعه دهندگان اجازه می داد تا قراردادهای هوشمند را بدون نیاز به پرداخت کارمزد محاسباتی شبکه (Gas) برای عملیات های خاص تنظیم کنند، مشکل امنیتی داشت و این موضوع می توانست در صورت پیاده شدن این EIP، به هکرها این امکان را بدهد تا دارایی کاربران را سرقت کنند. به همین دلیل، همه توسعه دهندگان بلاکچین اتریوم و توسعه دهنده کلاینت ها به اجماع رسیدند که این هاردفورک در آن زمان انجام نشود.

گفتنی است که این مشکل زیرساختی EIP1283 نام داشت.

با این حال، در ماه ژانویه، برخی از گره ها، قسطنطنیه را با همان ایرادی که داشت به اجرا درآوردند. در حال حاضر قسطنطنیه به طور همزمان در دو قسمت بر روی شبکه اصلی صادر می شود. بروزرسانی اول شامل تمام پنج EIP اصلی می شود و بروزرسانی دوم، که سنت پترزبورگ نام دارد، به طور خاص EIP 1283 را حذف خواهد کرد. به این ترتیب تضمین می شود که گره هایی که قسطنطنیه را قبلا به اجرا درآورده بودند، می توانند با حذف EIP 1283 بدون کوچکترین مشکلی تعمیر شوند.

مهم‌ترین EIP در این بروزرسانی EIP 1234 است که شامل تأخیر بمب سختی می شود. بمب سختی مکانیسمی است که اگر فعال شود، دشواری استخراج بلاک های جدید را افزایش می دهد تا زمانی که استخراج آنها غیر ممکن شده و هیچ بلاک جدیدی استخراج نشود. این EIP برای دوازده ماه دیگر نیز به تعویق افتاده و برای انجام آن دوباره رای گیری خواهد شد. گفتنی است که اینEIP ، مردم را تشویق می کند تا از سیستم اثبات کار که در حال حاضر توسط اتریوم در حال استفاده است به سمت اثبات سهام که به عنوان هدف این پلتفرم در نظر گرفته شده، حرکت کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location