سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چه عاملی موجب از بین رفتن بیت کوین می شود؟

چارلی شرم (Charlie Shrem)، از پیشگامان ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۳ ژانویه اعلام کرد که بیت کوین ، بادوام ترین ارز دیجیتال برای یک جنگ هسته ای به شمار می رود. بیانیه وی با موجی از انتقاد روبرو شد که این مسئله نیز قابل پیش بینی بود، اما یک سوال جالب اینجا مطرح می شود و آن این است که چه چیزی می تواند به طور واقعی بیت کوین را تخریب کند، البته باید به این مسئله توجه داشت که این ارز از زمان پیدایش یعنی ۱۰ سال پیش تاکنون هرگز غیر فعال نبوده و یا اینکه هک نشده است.

خب، همانطور که از مصاحبه شرم پیداست، بیت کوین با تهدیدهایی روبروست، از جمله احتمال وقوع حمله ۵۱ درصد از جانب دولت ها. با این حال، احتمال وقوع این خطر و سایر خطراتی که ممکن است وجود داشته باشد، زیاد نیست.

حمله ۵۱ درصد

در حال حاضر، حمله ۵۱ درصد از دید مردم به عنوان خطرناک ترین تهدید بیت کوین و یا هر گونه اثبات کار ارزهای دیجیتال محسوب می شود و همانطور که پروفسور ماتیو گرین (Matthew Green) از دانشگاه جان هاپکینز در مصاحبه با Cryptonews.com عنوان می کند، چنین حمله ای ممکن است توسط ایالات متحده یا دولت چین هدایت شود، به خصوص به این دلیل که بیشترین قدرت هش بیت کوین در چین است.

وی می گوید: از لحاظ تئوری، دولت می تواند یک حمله ۵۱ درصد را انجام دهد. اگر دولتی مثل ایالات متحده یا چین تصمیم بگیرند که به بیت کوین آسیب برسانند، می توانند این کار را انجام دهند. آنها همچنین می توانند همه قدرت هش بیت کوین را به سرعت از بین ببرند، بنابراین می توان گفت که آنها می توانند بخش اعظم امور را کنترل کنند و یا اینکه می توانند قدرت هش جدیدی را در شبکه به کار گیرند.

با توجه به هزینه های بسیار زیادی که حمله ۵۱ درصد نیاز دارد، گرین احتمال وقوع این حمله را ناچیز می داند. اما همانطور که نیکولاس ویور (Nicholas Weaver)، استاد دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اشاره می کند این هزینه به شدت در حال کاهش است.

نیکولاس ویور در گفتگو با Cryptonews.com عنوان کرد که بیت کوین به طور ویژه در حال نزدیک شدن به یک نقطه خطر است و آن نقطه خطر این است که ظرفیت ماینینگ رو به کاهش است و با توجه به کاهش قیمتی که وجود دارد این مقدار نیز با کاهش بیشتری روبرو می باشد، البته این بدین معنا نیست که کاهش ظرفیت ماینینگ در استخراج یا ماینینگ بیت کوین بی اهمیت باشد، اما می توان آن را برای حمله به بیت کوین اجاره کرد.

با این وجود، ویور و گرین موافق این مسئله هستند که به لحاظ تکنیکی هیچ راهی برای غلبه بر وقوع حمله ۵۱٪ از جانب دولت ها وجود ندارد، آنها همچنین موافق این مسئله هستند که منطقی برای انجام این کار نیز وجود ندارد.

گرین اظهار می کند: مسئله ای که باید در نظر داشت این است که حملات ۵۱ درصد، در حالی که وحشتناک به نظر می رسند، اساسا میزان هزینه‌ها را نیز دو برابر می کنند و این واقعا برای تجار و صرافی ها خوب نیست و در بلند مدت می تواند بیت کوین را غیر قابل استفاده سازد. مهاجمین با در اختیار قرار دادن گرفتن اکثریت محاسبات شبکه می‌توانند به تراکنش‌ها دست ببرند. این اتفاقات باعث ناخوشایندی و افزایش نگرانی ها می‌شود که در نتیجه کاهش قیمت شدید ارز دیجیتال مورد حمله قرار گرفته را در پی دارد.

شکست در مقیاس و نوآوری

این احتمال وجود دارد که روزی بیت کوین به سادگی توسط سایر ارزها از بین برود.

متیو گرین (Matthew Green)، از مشاوران ارز زدکش عنوان می کند که بیت کوین یک جامعه بسیار قوی دارد و موارد جالبی که از طریق کانال های پرداخت (شبکه لایتنینگ) اتفاق می افتد، می تواند آن را بسیار کاربردی تر سازد. از سوی دیگر، تمایل کمی برای اجرای ارتقاء فنی در شبکه وجود دارد و این امر باعث می شود که مشاهده مقیاس پذیری بلاک چین بیت کوین برای میلیاردها کاربر حتی با LN دشوار شود.

گرین گمان می کند، همانطور که این صنعت توسعه می یابد، و مردم بیشتری به سوی استفاده از ارزهای دیجیتال سوق پیدا می کنند و همچنین انتظارات آنها از این ارزها بیشتر می شود، اما با این وجود، بیت کوین فقط بر روی مقیاس پذیری متمرکز است.

وی ادامه داد: شما همچنین می توانید در مورد ارزهای دیگر نیز همین تفکر را داشته باشید، اما برخی، دیدگاه متفاوتی نسبت به تغییرات فنی عمده دارند و من معتقد هستم که مهم ترین موضوع پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال می باشد.

احتمال دیگر این است که یکی از اعضای باشگاه FAANG که شامل فیس بوک (Amazon)، آمازون (Amazon)، اپل (Apple)، نتفلیکس (Netflix) و گوگل (Google) می شود، ارز دیجیتال خود را راه اندازی کند که بسیار مفیدتر از بیت کوین باشد.

متیو گرین عنوان می کند که فیس بوک ظاهرا به شدت در حال کار کردن بر روی این موضوع است. شایعه شده که احتمالا این ارز یک استیبل کوین (stablecoin) با پشتوانه ارز فیات بوده و به نوعی با یک پایگاه کاربر بزرگ مقیاس می شود.

در حال حاضر نمی‌توان گفت که چگونه فیس بوک می تواند هر چیزی را با پایگاه کاربر خود مقیاس کند، در حالی که هنوز به طور عمده، غیر متمرکز می باشد. یک احتمال این است که این مسئله بیشتر مثل یک حساب بانکی سنتی پایان می یابد و با ارزهای غیر متمرکز مانند بیت کوین رقابت نخواهد کرد.

کامپیوترهای کوانتومی، حملات اسپم، سقوط بازار، این سه مورد از قابل توجه ترین تهدیدهایی است که بیت کوین در حال حاضر با آنها روبرو می باشد، اما به غیر از این موارد، موارد دیگری نیز وجود دارند.

یکی از این تهدیدها کامپیوترهای کوانتومی است، اگرچه متیو گرین گمان می کند که جامعه ارزهای دیجیتال با پیشرفت های مربوط به کامپیوترهای کوانتومی هماهنگ خواهد بود. کامپیوتر کوانتومی می‌تواند به طور بالقوه به اندازه‌ای قدرتمند شود که نیاز به مدل خود برای رمزنگاری داشته باشد اما این بدان معنی نیست که بیت کوین و روش های رمزگذاری امروزی باید به کل حذف شوند. با تعدادی از اصلاحات می‌توان آن‌ها را ایمن‌تر کرد.

همچنین حملات اسپم یا هرزنامه تهدید دیگری برای ارزهای دیجیتال است که در گذشته تهدیدی برای اتریوم بودند. همانطور که نیکلاس ویور عنوان می کند، شما تنها با وجود یک سرمایه قابل توجه، قادر به انجام تراکنش با ارزهای دیجیتال خواهید بود، در غیر این صورت قادر به انجام چنین کاری نیستید.
زیرا مهاجم تا اندازه ای اسپم ارسال می کند که شبکه، نصب برنامه برای فیلتر کردن اسپم ها را متوقف می کند و پس از آن مهاجم اسپم را تنظیم می‌کند در نتیجه، فیلترهای اسپم دارای اشتباه می شوند.

و در نهایت، احتمال سقوط بازار عمومی و از دست دادن منافع عمومی وجود دارد.

نیکولاس ویور عنوان می کند که قطع بانکداری از صرافی ها، به دلیل نقض قوانین پولشویی موجب انداختن مردم به زندان می شود و بیشتر آن خانه‌های پوشالی فرو خواهند ریخت، چراکه دیگر هیچ راه موثری برای تجارت وجود ندارد.

با این حال، همانطور که دولت ها بر روی ارزهای دیجیتال وابسته به قانون کار می کنند و بازیگران صنعت بیشتری در حال تلاش برای سازگاری با ارزهای دیجیتال هستند، این امکان وجود دارد که بیت کوین از بین برود. در هر صورت، هر کسی می تواند حدس بزند که صنعت ارزهای دیجیتال چگونه تکامل می یابد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location