سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هدف بیت کوین، دور زدن سیستم مالی موجود و عدم حمایت از آن است

منشا ارزهای دیجیتال که اولین آنها بیت‌ کوین بود را می‌توان به جنبش Cypherpunk مرتبط دانست و با وجودی که نظرات بسیاری در خصوص ساتوشی ناکاماتو، بنیان‌گذار بیت‌ کوین وجود دارد، دسته‌ای از افراد معتقدند این فرد جزء جنبش Cypherpunk هاست. حقیقت این مسئله که ساتوشی تاکنون هویت خود را آشکار نکرده و تنها با یک نام مستعار ظاهر شده، تنها این واقعیت را روشن می کند که بیت‌ کوین با سیستم های قدیمی مطابقت ندارد.

هدف اصلی از ابداع بیت‌ کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نقل و انتقال مالی بدون وجود هرگونه واسطه، اعم از بانک ها یا دولت ها انجام شده و بنابراین هیچ هزینه ای برای انجام مراودات مالی وجود ندارد، ضمن اینکه هیچ نیازی به ارائه نام واقعی طرفین نیست. بنابراین می توان سرمنشأ این ارز را در تفکرات مردم گرایانه جستجو کرد که قدرت کنترل گردش و ارزش پول را از بانک های مرکزی و دولت ها می گیرند و در دستان خود مردم قرار می دهند.

شبکه بیت‌ کوین به طور رسمی در سال ۲۰۰۹، زمانی که ناکاموتو اولین بلاک بیت‌ کوین را استخراج کرد، فعال شد. اما زمانی که مقاله سفید بیت‌ کوین که توضیحی از نحوه عملکرد و تمام جزئیات مربوط به بیت کوین است در سال ۲۰۰۸ و چند ماه پس از آن که ناکاموتو دامنه Bitcoin.org را گرفت منتشر شد، حاکی از آن است که این دیدگاه که بیت کوین با سیستم های قدیمی مطابقت ندارد، از بین رفته است.

با توجه به این موضوع، در سال‌های اخیر، استارت‌آپ های ارزهای دیجیتال تلاش کرده‌اند تا نهادهای دولتی و نمایندگان وال‌استریت را دور بزنند. اما یک پدیدآورنده ارزهای دیجیتال سعی کرده تا با انتشار یک توئیتر نا امیدکننده با توضیح درباره اینکه چگونه با گذشت زمان در مورد نگرش اولیه ساتوشی برداشت های اشتباهی رخ داده است، جامعه ارزهای دیجیتال را به ریشه اصلیشان بازگرداند.

ارزهای دیجیتال بلاک چین ارزهای دیجیتال بیت کوین

هدف، قرار دادن بیت‌ کوین در چهارچوب تنظیم مقررات نبود

جاناتان کورگان (Johnathan Corgan)، بنیان‌گذار آزمایشگاه های Corgan و یکی از شرکت کنندگان هسته مرکزی بیت کوین، اخیرا پستی در مورد این که تلاش صنعت جدید ارزهای دیجیتال برای دور زدن تنظیم کننده ها غیر منطقی است، در توئیتر منتشر کرده است.

جاناتان کورگان در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۹ در پستی منتشر کرد: هر بار که ما سعی می کنیم “تنظیم کننده ها” و شرکت های وابسته به بیت کوین های shoehorn را به خاطر ساختارهای موجود سیاستمداران محکوم کنیم، ما در واقع اعمال این سیاستمداران را مجاز می دانیم که بیشتر به این صعنت آسیب برسانند و در نتیجه هدف واقعی نادیده گرفته می شود.

کورگان، یکی از اعضای جنبش cypherpunk فردی است که مدافع گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌های ارتقای حریم خصوصی است تا به این طریق در جامعه و سیاست تغییر ایجاد کند. وی خاطر نشان کرد: هر بار که این بخش سعی می کند تا به تغییرات مرتبط با بیت کوین در چهارچوب قانونی سختگیرانه بپردازد، هدف واقعی نادیده گرفته می شود. این برنامه نویس عنوان کرد که صنعت بیت کوین برای موفقیت به یک چهارچوب قانونی نیاز ندارد، چراکه این پروتکل بدون نظارت دولتی برای خود به خوبی کار کرده است و نوآوران اصلی وال استریت نیز پروژه را تنها نگذاشته اند.

وی با طعنه عنوان کرد: تنها نظارتی که مورد نیاز است، یک گره کامل می باشد و نیازی به اقدامات سنگین از جانب دولت ایالات متحده، حاکمان سیاسی چینی، و یا سایر نهادهای متمرکز که به دنبال استفاده از این فضای نوظهور هستند، نمی باشد. پس از آن كورگان خاطر نشان كرد كه ارزهای دیجیتال همگي خودسازمان یافته و خودکار هستند و از طريق يك لایه توافق یافته اند كه از روی هوا و هوس تنظیم کنندگان و يا نمايندگان جهان قدیمی نمی باشد.

پس از آنکه Travis Kling نگرانی های خود را در مورد اینکه پول صادر شده توسط دولت ناقص می باشد، عنوان کرد، کورگان بیت کوین را به ویژه برای ویژگی های صدور ثابت، تمرکززدایی، نامحدود بودن و عدم توانایی دخالت شخص ثالث، مورد ستایش قرار داد. وی با تاکید بر این ویژگی های ذاتی تنها بر اهمیت این مسئله تاکید کرد و نوشت:

آنها می خواهند کل چارچوب نظارتی خود را به این قلمرو بیاورند و بدون درک این مسئله که این طرح بنیادین بیت کوین بود تا کسی را که بخاطر توافقات داوطلبانه بین شرکت کنندگان در جلسات متقابل و داوطلبانه شرکت نکرده بود، دور بزند.”

با توجه به این موضوع، وی کسانی را که تلاش می کنند تا ارزهای دیجیتال را به بهانه نوآوری بیشتر، و با توضیح اینکه اکوسیستم بیت کوین از قبل گسترش یافته یا اصلاح برخی موارد به کاخ سفید بیاورند، محکوم می کند. کورگان اشاره کرد که شبکه لایتنینگ، سیستم های خودمختار، مبادلات غیر متمرکز و بازارها، وام های بیت کوین و بلاک چین نشان دهنده این است که ارزهای دیجیتال می‌توانند بدون یک نهاد نظارتی خود را اداره کرده و بدون سرمایه وال استریت رشد کنند. کورگان به این نتیجه رسید:

هدف، فرونشاندن یا سازگاری با سیستم های مالی موجود نیست، بلکه هدف ساختن، مستقر کردن، دور زدن، و نادیده گرفتن آنهاست.

موضوع گسترده کورگان تنها چند هفته پس از نظریه‌ی Dan Held، یکی از کارآفرینان پیشگام در زمینه فناوری بیت کوین که وی نیز نظر مشابهی را منتشر کرد، مطرح شد. هلد (Held) با خیل گسترده ای از پیام ها خاطر نشان کرد که هدف اصلی ساتوشی “ایجاد یک ستون محکم جدید برای سیستم مالی” است که اگر توانست جایگزینی برای بانک ها باشد.

بیت کوین

بانک ها و مسترکارت ها برای تخفیف های غیرقانونی جریمه شدند

جنبش ضد بانک و طرفدار بیت کوین که به طور گسترده توسط NewsBTC previously تحت پوشش قرار گرفت، توسط Anthony Pompliano، یک غیر متمرکزگرای سرسخت که از قبل شروع به جذب طرفداران کرده بود، رهبری می شد. چند هفته پیش، مسترکارت ها معادل ۵۷۰٫۶ میلیون یورو توسط بخش نظارتی از E.U. کمیسیون اروپایی جریمه شدند، زیرا معلوم شد که وال استریت به طور ساختگی، کارمزد کارت اعتباری و عملیات نقدی را در کشورهای اتحادیه اروپا با استفاده از تاکتیک های ضدرقابتی برای پایین کشیدن شرکت، افزایش داده است. لازم به ذکر است که جامعه غیرمتمرکزگراها با شنیدن این خبر ناراحت بودند.

طی دهه های اخیر، بانک ها، بویژه وال استریت با وجود میلیون ها مشتری، در معاملات غیرقانونی و مشکوک شرکت کرده اند. در اواخر ماه نوامبر، بانک دویچه آلمان مورد حمله قرار گرفت، زیرا مقامات محلی عنوان کردند که این موسسه که دارای شهرت جهانی نیز می باشد، احتمالا راهبردهای پولشویی را به کار برده است. در طی این حمله، ۱۷۰ مقام آلمانی به ساختمان های دویچه به عنوان محلی برای جستجوی اطلاعات دیجیتالی و فیزیکی مربوط و مورد نیاز یورش بردند.

در حالی که از آنچه که رخ داده فقط تا حدودی برای عموم آشکار شده است، اما مشخص شد که بانک دویچه از بهترین روش ها استفاده نمی کرده و از سیستم مالی فعلی صرفا برای کسب سود اقتصادی خود استفاده می کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location