سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راه اندازی سیستم محاسبه و پرداخت مالیات بر ارزهای دیجیتال توسط Coinbase

پرداخت مالیات و نحوه محاسبه آن همواره یکی از مشکل ترین گیج کننده ترین موضوعات در سیستم‌های مالی به حساب می‌آید. حال آنکه اگر پای ارزهای دیجیتال در میان باشد، این کار به مراتب مشکل تر خواهد شد. به همین خاطر، شرکت مبادلات ارزی Coinbase که در حقیقت بزرگترین پلتفرم مبادلات مالی جهان نیز به حساب می‌آید، از راه اندازی سیستم جدید برای محاسبه و پرداخت مالیات حاصل از تجارت ارزهای دیجیتال به نام Turbo Tax خبر داد.

این سیستم در حقیقت یک نرم افزار تحت وب است که توسط شرکت Intuit Consumer Tax ساخته و طراحی شده و مخصوص پر کردن اظهارنامه مالاتی این دسته از ارزها است.

این نرم افزار که قرار است تحت عنوان تجاری TurboTax Premier  به بازار عرضه شود، کاربران دو پلتفرم Coinbase و Coinbase Pro را قادر خواهد ساخت تا فهرست مبادلات خود در سال ۲۰۱۸ به همره سود و زیان ناشی از این تراکنش‌ها را داخل این نرم افزار آپلود کنند. این نرم افزار پس از دریافت اطلاعات مربوط به تراکنش‌های کاربران میزان مالیات قابل پرداخت کاربران را به آنها نشان خواهد داد. اما اگر به نحوه محاسبه مالیات خود اعتراض داشتید، می‌توانید درخواست مراجعه حسابدار عمومی کرده تا به حسابتان رسیدگی شود.

با اینحال، خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها حاوی هشداری مهم برای دارندگان ارزهای دیجیتال است: یک چیز را به خاطر داشته باشید؛ مبادله هر ارز دیجیتالی مشمول پرداخت مالیات نخواهد بود. به همین خاطر هم میلیون‌ها مطلب و راهنما در خصوص چگونگی پرداخت مالیات برای دارندگان ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود تا به فهم اینکه مبادله کدامیک از ارزها مشمول پرداخت مالیات در سامانه نرم افزاری TurboTax Premier خواهد شد، کمک کنند.

باید بدانیم آن دسته از کاربرانی که ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند اما خرید و فروشی با آنها نداشته‌ و یا ارز دیجیتال خود را به عنوان هدیه دریافت نموده‌اند، مشمول مالیات نشده (به شرطی که رسید خرید این مقدار هدیه به صورت ارز دیجیتال بیش از مبلغ ۱۵ هزار دلار نباشد) و یا اگر ارزهای برای آن دسته از شرکت‌های آمریکایی استفاده شود که از طریق آن حقوق کارگران و کارمندان پاره وقت خود را پرداخت می‌کنند، این شرکت ها نیز مشمول مالیات نخواهند بود.

اما آن دسته از کاربرانی که ارزهای دیجیتال خود را تبدیل به پول نقد کرده‌ و یا اقدام به فروش ارز دیجیتال جهت خرید کالا یا خدمات می‌کنند، باید مالیات خود را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است Coinbase همچنین در حال راه اندازی یک مرکز پرداخت مالیاتی برای ارزهای دیجیتال و بیت کوین در اروپا است که وظیفه آن ارائه راهنمایی‌های لازم به مشتریان و کاربران در خصوص نحوه محاسبه و پرداخت مالیات بر درآمدهای ناشی از مبادلات ارزهای دیجیتال است. البته مسئولین Coinbase بر این نکته تاکید کرده‌اند که این مرکز به هیچ عنوان وظیفه نظارت بر اجرای مسائل مربوط به مالیات را بر عهده نداشته و صرفا نهادی مشورتی به حساب می‌آید.

پلتفرم ارزی Coinbase همچنین از ایجاد و راه اندازی سیستم پیوسته CoinTracker که نرم افزاری ویژه ارزهای دیجیتال و بیت کوین به حساب آمده و توسط کارکنان سابق گوگل طراحی و ساخته شده خبر داده است. گفته می‌شود کار این نرم افزار، کمک به مشتریان در جهت تجمیع اطلاعات لازم مربوط به تراکنش‌ها است. این اطلاعات از تمامی کیف پول‌ها و اسناد مبادلات مالی افراد تهیه شده و در اختیار شخص وی قرار می‌گیرند.

گفتنی است اطلاعات مذکور تنها از ابتدای سال ۲۰۱۸ به این سو قابلیت جمع آوری شدن دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location