سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا ارزهای دیجیتال کارآمدتر از طلاست؟

در طول سال ۲۰۱۸، بیش از ۳٫۲ تریلیون دلار از پرداخت‌های بیت کوین در شبکه عمومی بلاک چین پردازش شد. حجم بالای معاملات درون زنجیره‌ای ارزهای دیجیتال ، نشان‌دهنده کارایی آنها به عنوان یک روش پرداخت برون‌مرزی و جایگزینی برای سیستم های پرداخت موجود در پرداخت‌های بین‌المللی است.

آیا بیت کوین نسخه‌ای کارآمدتر از طلا است؟

اغلب، بیت کوین با طلا به عنوان یک منبع ذخیره با ارزش و یک ابزار مبادله مقایسه می‌شود. لازم به ذکر است که هم بیت کوین و هم طلا، تحت تاثیر عملکرد بازار مالی قرار نمی‌گیرند و عموما با وسایل سرمایه‌گذاری سنتی ارتباط ندارند.

اما، می‌توان گفت که بیت کوین به دلیل توانایییش به عنوان یک ابزار مبادله و یک سیستم پرداخت بین مرزی، نسخه‌ای کارآمدتر از طلا است.

در نوامبر ۲۰۱۸، بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، ۶۰۰ میلیون دلار را با هزینه ۷ دلار و پردازش بیش از ۱۰۷٫۰۰۰ بیت کوین در عرض یک ساعت ارسال کرد.

بایننس، ۱۰۹٫۰۰۰ بیت کوین را به مبلغ تقریبی ۶۰۰ میلیون دلار در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، تنها با ۸ دلار انتقال داد.

برای مبلغ مشابهی که با استفاده از طلا یا خدمات مالی سنتی پردازش می‌شود، حضور ارائه‌دهندگان سرویس‌های شخص ثالث و تنظیم‌کننده‌ها الزامی است، در نتیجه موجب طولانی شدن این فرآیند می‌شود.

بهره‌وری معاملات با تراکنش‌های بزرگ و تراکنش‌های برون‌مرزی باعث شده است که شبکه بیت کوین در سال گذشته به مبلغ ۳٫۲ تریلیون دلار برسد که در مقایسه با سال پیش از آن ۲٫۹۱ درصد افزایش داشته است.

محققان Satoshi Capital عنوان کردند که:

مقایسه عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۱۸ با سال های قبل: – حجم معاملات کل: ۲٫۲ تریلیون دلار – حجم معاملات کل لایه ۱: ۳٫۲ تریلیون دلار – مجموع تغییر در حجم معاملات ۲۰۱۷-۲۰۱۸: -۸٫۲۳٪ (۰٫۳ تریلون) – تغییرات سالانه در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ برای هر روز در سال: + ۲٫۹۱٪ بوده است.

حجم معاملات معاملات ۳٫۲ تریلیون دلاری بیت کوین حجم غیرمجاز (OTC) که گفته می‌شود بزرگتر از حجم بازار ارز است را شامل نمی‌شود.

همه متقاعد نشده‌اند

Huw van Steenis، مشاور ارشد بانک مرکزی انگلیس در گفتگو با بلومبرگ عنوان کرد که بورس ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، آزمون‌‌های عمومی خدمات مالی را شکست می دهد.

وی با تاکید بر آینده روشن فین ‌تک گفت: “من در مورد ارزهای دیجیتال نگران نیستم. آنها آزمون‌‌های عمومی خدمات مالی را شکست می‌دهند. ارزهای دیجیتال یک واحد بزرگ مبادله نیستند، آنها ارزش ندارند و در پردازش کند هستند.”آنها آزمون عمومی خدمات مالی شکست.

با این حال، این ادعا که ارزهای دیجیتالی در پردازش تراکنش‌ها در مقایسه با خدمات مالی سنتی کندتر هستند، بسیار غلط است.

سیستم های تسویه حساب مانند شبکه سوئیفت، نیاز به حداقل ۳ تا ۵ روز کاری برای تبادل شبکه ای بین‌المللی دارد، در حالی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال عمده، معمولا می‌توانند در عرض یک ساعت پرداخت‌ها را تسویه کنند.

پس از استعفای مدیرعامل شرکت Swift Gottfried Leibbrandt، مشخص شد که شبکه سوئیفت در ۴۱ سال پیش به ساخت سیستم خود متکی بود که موجب آسیب‌پذیری‌های مختلف و ناکارآمدی در روند تسویه پرداخت‌ها شد.

Leibbrandt در آن زمان گفت: سوئیفت بسیار متفاوت از آن چیزی است که هفت سال پیش بود. هميشه زماني است برای جبران وجود دارد. من فکر می کنم که الان درست زمان مناسب است.

با توجه به کنترل سرمایه در بسیاری از مناطق که با اعمال محدودیت‌های سنگین، موجب توقف مبادله با طلا و ارز فیات می‌شود، بیت کوین در بلندمدت می‌تواند برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران به عنوان یک ابزار مبادله کارآمد تبدیل شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location