سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

غول ارزهای دیجیتال Circle به دنبال تغییر قوانین مالیاتی بین ارزهای دیجیتال است

جرمی آلیر (Jeremy Allaire) مدیرعامل Circle، بازیگر ارشد بازار ارزهای دیجیتال و عضو گروه لابی‌گری در ایالات متحده می‌گوید که این شرکت در حال کار با قانون‌گذاران برای تغییر قوانین سخت‌گیرانه مالیاتی برای معاملات بین ارزهای دیجیتال است.

او در حال پاسخ به سوالات در قسمت Ask Me Anything شبکه اجتماعی ردیت در روز سه شنبه گذشته بود. یکی از کاربران ردیت می‌پرسد: برنامه‌ای برای کار با سازمان خدمات درآمد داخلی به منظور ارتقای قوانین مالیاتی ارزهای دیجیتال ندارید؟ برای من این که بخواهم هر دفعه که با کریپتو محصولی خریداری می‌کنم یا معامله بین ارزهای دیجیتال انجام می‌دهم گزارش مالیاتی داشته باشم سخت است!

آلیر در پاسخ به این سوال گفت: این چیزی است که ما به آن توجه داریم و برای آن به واشنگتن فشار می‌آوریم.

ما معتقدیم باید قوانین مالیاتی متفاوتی برای معاملات بین ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد. دولتمردان اصلی که مسئول حل مشکل هستند اکنون در فرانسه به سر می‌برند و به زودی قانونی را تصویب خواهند کرد که در آن هیچ مالیاتی برای معاملات بین ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد.

آلیر در پاسخ به سوال جداگانه ای نوشت که Circle بر روی آموزش مقدار قابل توجهی قانون‌گذار از سال شروع به فعالیت یعنی سال ۲۰۱۳ سرمایه‌گذار کرده است.

این شامل یک مقررات جهانی همراه با تیم ارتباطات دولتی با دهه‌ها تجربه در همکاری با قانونگذاران مالی و سیاستگذاران است و به طور کلی، قانون‌گذاران علاقه‌مند به یادگیری هستند و ما زمان زیادی را برای این صرف کردیم که تلاش کنیم آنها فواید استفاده از ارزهای دیجیتال را بدانند و با نحوه کار آشنا شوند

سال گذشته، سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا به پرداخت‌کنندگان مالیات اعلام کرد که آنها باید هر درآمدی را که حاصل از معالات ارزهای دیجیتال است را گزارش کنند و همچنین تأکیدکرد که مالیات‌دهندگانی که به طور کامل گزارشات مالیات بر درآمد حاصل از معاملات ارزهای مجازی را ارائه نکنند ممکن است مورد بررسی واقع شوند و نسبت به جریمه‌ها و منافع خود مسئول هستند. ارزهای دیجیتال به عنوان سرمایه‌ای برای اهداف مالیاتی در نظر گرفته شده است و تحت قوانین مشابه قرار گرفته است.

چیزی که می‌تواند در این رابطه یاری دهنده باشد این است که Circle اکنون عضو یک گروه لابی به جام جامعه بلاک چین است. این گروه سپتامبر سال گذشته تشکیل شد. علاوه بر Circle، در بین اعضا این گروه دیگر بازیگران اصلی عرصه بلاک چین  مانند صرافی‌هایی مثل Coinbase، Protocol Labs و سرمایه‌گذارانی مانند Digital urrencu Group و PolychainCapital حضور دارند.

چالش های قانون‌گذاری

روبرت بنچ (Robert Bench)، مدیر بازاریابی و مشاور قانونی Circle درباره چالش‌هایی که شرکت‌های ارز دیجیتال در موضوع قانون‌گذاری با آن مواجه هستند می‌گوید: یکی از چالش‌های قانون‌گذاری مهم در این عرصه این است که استانداردهای جهانی در نقاط دنیا ، در صرافی‌های مختلف و در موضوع پروتکل‌های مختلف مانند مبارزه با پولشویی و امنیت متفاوت است. من فکر می‌کنم تولید محصولات فناورانه همیه چالش‌های قانون‌گذاری را با خود دارد که باعث شده کریپتو کمی بامزه شود اما نکته کلیدی اینجاست که باید محصولات خود را بر اساس اصولی که در قالب قوانین تعریف شده اجرا و سپس رضایت مشتریان جلب شود.

وی در پاسخ به سوالی دربار نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتال افزود: نهادهای اجرای قانون در ایالات متحده و همه نقاط جهان می‌دانند که کریپتو مانند همه چیزهای ارزشمند می‌تواند برای تسهیل یا تأمین مالی کلاهبرداری مورد استفاده واقع شود. با توجه به این که آنها هر روز در این فضا هوشمندتر می‌شوند، به دنبال اطلاعاتی از شرکت‌هایی مانند Circle هستند چرا که فکر می‌کنند ممکن است چنین معاملاتی در این پلتفرم‌ها رخ داده باشد.

او می‌گوید روشن‌ترین پاسخ به موضوع نظارت استفاده از سکه‌های پیگیرگریز است.  بینچ همچنین معتقد است قانونی برای استفاد از آنها وجود ندارد. سکه‌های پیگیرگریز تا حد بسیار زیادی در اجرای قوانین و مقررات مورد توجه است چرا که امنیت و مبارزه با پولشویی امروزه یکی از مهمترین مباحث این حوزه است. به طور خلاصه قانون یا مقرراتی در ایالات متحده برای کوین‌های پیگیرگریز وجود ندارد و اینجاست که اهمیت آموزش در این فضا با شرکای دولتیمان مشخص می‌شود.

در همین حال، مدیرعامل تأکید می‌کند که بزرگترین و حساس‌ترین مانع قانونی که وجود دارد کمبود راهنمایی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای چگونگی دسته بندی ارزهای دیجیتال است

او می‌گوید: اعتقاد ما این است که ارزها و کالای روشن و واضحی وجود دارد اما نیاز داریم تا اوراق بهادار واقعی را در این فضا تعریف کنیم. این موضوع می‌تواند قفل بسیاری از فعالیت‌های بازار را باز کند و همچنین می‌تواند به طور مشخص جرقه‌ای در رشد بازار برای اوراق بهادار مبتنی بر کریپتو باشد.

تنوع در پروژه‌ها به عنوان عاملی برای مقبولیت

موضوع مقبولیت یکی از مهمترین سوالات با توجه به افت شدید ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ بود. آلیر در پاسخ به این موضوع، فکر می‌کند که وجود ارزهای دیجیتال مختلف می‌تواند عامل مهمی برای افزایش شدید مقبولیت باشد. وی افزود اگر بخواهم کوتاه پاسخ بدهم باید بگویم که ما فکر می‌کنیم که ارزهای ذخیره ارزش (store of value) مانند بیت کوین بسیار بسیار بزگتر شده و بیشتر مورد اقبال قرار خواهد گرفت و دیگر ارزهای دیجیتال نیزدر یک نظم گسترده از معاملات روزانه قرار خواهد گرفت.

آلیرمعتقد است اگرچه بیت کوین همچنان حاکم در این عرصه به شمار می‌رود اما هیچ چیزی دائمی نیست.

الان در اوایل راه ایجاد بازار ارزهای دیجیتال هستیم. امکان این که ارزهای جدید وچین‌های گوناگون برای پرداخت‌های شخصی دیجیتال ظاهر شده و بالاتر از بیت کوین قرار گیرند وجود دارد. به عنوان مثال کارهایی که اخیرا برای MimbleWimble انجام شده است باعث شده تا این ارز ویژگی‌هایی را ارائه دهد که بیت کوین ارائه نمی‌دهد علاوه بر این، توکن‌های پلتفرم مانند اتریوم، نئو و کاردانو ویژگی‌های بی‌شماری برای ایجاد نسل جدیدی از اپلیکیشن‌ها و خدمات دارند و الان در اول راه جذب مقبولیت هستند.

قطعا این امکان وجود دارد که پلتفرم توکن‌ها ارزش بیشتری از توکن‌های نقدی دیجیتال ذخیره ارزش کسب کنند. بازهم می‌گویم ما در ابتدای راه ایجاد ارزهای دیجیتال هستیم و من تصور می‌کنم ۱۰ الی ۲۰ سال دیگر ارزش بازار ارزهای دیجیتال همه ما را شگفت‌زده خواهد کرد.

Circle، ۴ محصول مبتنی بر سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، پرداخت، صرافی (مانند Poloniex) و معاملات فرابورس دارد.

درمیان سرمایه‌گذاران Circle، غول سرمایه‌گذاری بانکی گلدمن ساکس، تولیدکننده ارشد سخت‌افزار ماینینگ Bitmain غول تکنولوژی چینی Baidu و … حضور دارند.

 

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version