سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

بر اساس گزارش های منتشر شده، لیست شدن کوین بیس (COIN) در نزدک احتمالاً همچنان یک نقطه کانونی باشد که حاکی از اقدام کوتاه مدت قیمت بیت کوین و آلت کوین هاست.

لیست شدن کوین بیس (COIN) در نزدک می تواند در نهایت پذیرش خرید ارز دیجیتال را افزایش دهد و سرمایه گذاران نهادی را به خود جلب کند. با این حال، بعید است که این اتفاق بلافاصله رخ دهد. در اولین روزهای پس از لیست شدن کوین بیس در نزدک، نوسانات می تواند زیاد باشد زیرا وال استریت سعی می کند کوین بیس را ارزش گذاری کند. این امر همچنین می تواند نوسانات ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.

حرکات شدید قیمت خرید بیت کوین (BTC) همچنین می تواند منجر به نقدینگی موقعیت های اهرمی در بازار مشتقات شود. بهره آزاد ۲۷ میلیارد دلاری قراردادهای آتی بیت کوین و بهره آزاد قراردادهای آتی ۸ میلیارد دلاری اتر (ETH) نشان می دهد که افزایش ناپایداری می تواند چندین معامله گر را از بازار بیرون کند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

PlanB، تحلیلگر مدل محبوب انباشت به جریان بیت کوین، به اندیکاتور مقاومت نسبی (RSI) ماهانه اشاره کرد و اظهار داشت که میزان کنونی که بیش از ۹۲ می باشد، رقم بالایی بوده اما کمتر از ۹۵ می باشد.

طبق محاسبه PlanB ، قیمت بیت کوین باید تا پایان آوریل به ۹۲۰۰۰ دلار افزایش یابد تا RSI به ۹۵ برسد.

معامله گران مراقب اقدامات قیمت در COIN خواهند بود و احتمالاً می تواند احساس کوتاه مدت را تعیین کند. بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد بررسی قرار دهیم تا سطح پشتیبانی و مقاومت هر یک را شناسایی کنیم.

BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ ۱۳ آوریل بالاتر از سطح مقاومت در ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار شکست که نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است. این روند صعودی شدید همچنین شکست از الگوی معکوس سر و شانه ها را که هدف آن ۶۹،۵۴۰ دلار است، به پایان رساند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۸،۷۱۳ دلار) و RSI بالای ۶۳ نشان می دهد گاوها برتری دارند. با این حال، بعید است که جفت BTC / USDT به صورت عمودی به روند خود ادامه دهد.

معمولاً پس از شکست از یک سطح بحرانی، این ارز دیجیتال مجدداً این سطح را دوباره آزمایش می کند. در این حالت، این جفت ارز می تواند تا ۶۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد. اگر گاوها بتوانند این سطح را به سطح پشتیبانی تبدیل کنند، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این امر می تواند باعث از بین رفتن چندین گاو پرخاشگر شود. این امر می تواند، فروش را تشدید کرده و حتی ممکن است این جفت ارز، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۵۲۴۱ دلار) را بشکند. چنین اقدامی احتمال اصلاح قیمت عمیق تر را افزایش می دهد.

ETH/USDT

خرید اتریوم در تاریخ ۱۳ آوریل بالاتر از سطح مقاومت ۲۲۰۰ دلار شکست که باعث شد روند صعودی خود را از سر بگیرد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی (۲،۰۴۰ دلار) و RSI بالای ۷۰ نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

گاوها اکنون سعی می کنند تا قیمت جفت ارز ETH / USDT را به سمت هدف بعدی در ۲،۶۱۸٫۱۴ دلار برسانند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی کاهش یابد، ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. اگر قیمت از این سطح پشتیبانی بازگردد، این امر نشان می دهد که گاوها به هنگام کاهش قیمت ها این دارایی را خریداری می کنند چرا که پیش بینی می کنند این روند صعودی افزایش یابد.

متناوباً، وقفه ای در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که معامله گران با عجله سود خود را ذخیره می کنند. این امر ممکن است قیمت این دارایی دیجیتال را به پایین این خط روند برساند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) در حال حاضر در مرحله اصلاح است که پس از روند صعودی شدیدی که قیمت این ارز دیجیتال را از ۲۳۳٫۸۱ دلار در ۲۶ مارس به ۶۳۸٫۵۶ دلار در ۱۲ آوریل رساند رخ داد، اولین پشتیبانی قوی در این روند نزولی سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۴۸۳٫۹۵ دلار می باشد.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر این ارز دیجیتال از قیمت ۴۸۳٫۹۵ دلار عقب نشینی کند، نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها در حال تجمع هستند. خریداران سعی می کنند با رساندن قیمت به بالاتر از ۶۳۸٫۵۶ دلار، روند صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز BNB / USDT می تواند مسیر خود را به سمت۸۸۸٫۷۰ دلار آغاز کند.

الگوی شمعی Doji امروز بلاتکلیفی بین گاوها و خرس ها را نشان می دهد. اگر این عدم قطعیت به سمت نزولی برود و خرس ها قیمت را به زیر ۴۸۳٫۸۵ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱۷ دلار) سقوط کند، که احتمالاً به عنوان یک سطح پشتیبانی قوی عمل می کند.

XRP/USDT

حرکت صعودی قوی در XRP با یک شکست در بالای ۱٫۵۰ دلار در تاریخ ۱۳ آوریل ادامه یافت و امروز به بالاترین قیمت روزانه ۱٫۹۶ دلار رسید. با این حال، قیمت به شدت معکوس شده است، که نشان می دهد خرس ها به شدت از سطح ۲ دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اولین پشتیبانی در این روند نزولی سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱٫۴۳ دلار است. بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که تمایل همچنان صعودی است و معامله گران با کاهش قیمت این دارایی را خرید می کنند. پس از آن گاوها دوباره با افزایش قیمت به بالای ۱٫۹۶ دلار سعی می کنند که این روند صعودی را از سر بگیرند.

از طرف دیگر، یک شکست زیر سطح ۱٫۴۳ دلار می تواند قیمت این دارایی دیجیتال را به پایین ترین سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۰۵ دلار) کاهش دهد. چنین سقوط عمیقی نشان خواهد داد که معامله گران با عجله دارایی های خود را نقد می کنند و این ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) امروز پس از عبور از سطح مقاومت ۱٫۴۸ دلار به بالاترین سطح روزانه خود در ۱٫۵۵ دلار رسید. با این حال، همانطور که از فتیله بلند روی نمودار شمعی دیده می شود گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

خرس ها قیمت این دارایی دیجیتال را به محدوده ۱٫۴۸ تا ۱٫۰۳ دلار بازگردانده اند. آنها اکنون سعی می کنند جفت ADA / USDT را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۴ دلار) کاهش دهند.

اگر قیمت این دارایی دیجیتال از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، گاوها ممکن است یکبار دیگر تلاش کنند تا قیمت این جفت ارز را به بالای سطح مقاومت ۱٫۵۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز می تواند به ۲ دلار برسد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این داریی را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند، افت به ۱٫۰۳ دلار امکان پذیر است.

DOT/USDT

معاملات Polkadot (DOT) در ۱۳ آوریل روند صعودی به خود گرفت و گاوها قیمت این دارایی را به بالای سطح مقاومت بر ۴۲٫۲۸ دلار رساندند. با این حال، امروز قیمت این ارز دیجیتال مجدداً به زیر ۴۲٫۲۸ دلار کاهش یافته است و این نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر می باشد.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹٫۷۸ دلار) برسانند، امر فروش می تواند شدت بگیرد و قیمت جفت ارز DOT / USDT به ۳۲٫۵۰ دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت این دارایی دیجیتال از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند موانع را با ۴۶٫۸۰ دلار برطرف کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند که می تواند به ۵۳٫۵۰ دلار و سپس ۵۷ دلار برسد.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) در تاریخ ۱۲ آوریل به بالاترین حد خود رسید اما گاوها حفظ این مومنتوم را دشوار می دانند. این آلت کوین در تاریخ ۱۳ آوریل یک الگوی شمعی روز را شکل داد و امروز اصلاح آن را تمدید کرده است.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی دیجیتال از سطح فعلی تغییر کند و از ۳۸٫۱۶ دلار افزایش یابد ، جفت ارز UNI / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند. اولین هدف صعودی برای این ارز دیجیتال ۴۳٫۴۳ دلار است و در صورت عبور از این مقاومت، قیمت این جفت ارز می تواند به ۵۰ دلار برسد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این دارایی دیجیتال را به زیر ۳۳ دلار برسانند، جفت ارز می تواند مومنتوم خود را از دست بدهد، زیرا گاوهایی که این دارایی را در تاریخ ۱۲ آوریل خریداری کردند، ممکن است برای فروش دارایی های خود اقدام کنند. این امر می تواند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۱ دلار) کاهش دهد و جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آوریل سطح شکست خود را در ۲۴۶٫۹۶ دلار به پشتیبانی تغییر داد. این خرید مجدد از گاوها بود و این آلت کوین روند صعودی خود را در تاریخ ۱۳ آوریل از سر گرفت. هدف بعدی صعودی ۳۰۷٫۴۲ دلار است.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲۷ دلار) در حال افزایش است و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش از حد است که این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

با این حال، الگوی شمعی Doji پا دراز در روز جاری، نشان دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس هاست. اگر قیمت این دارایی به زیر ۲۵۵ دلار برسد، قیمت این جفت ارز LTC / USDT می تواند به منطقه پشتیبانی ۲۳۹ تا ۲۴۶٫۹۶ دلار سقوط کند.

بازگشت شدید از این منطقه نشان می دهد که گاوها در حال سقوط هستند در حالی که شکست در زیر آن می تواند قیمت این دارایی دیجیتال را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهد.

DOGE/USDT

Dogecoin (DOGE) در تاریخ ۱۳ آوریل بالاتر از سطح مقاومت ۰٫۰۸۷ دلار شکست که این امر نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است. به دنبال این شکست، خریدهای بیشتری انجام شد که قیمت را بالاترین سطح در ۰٫۱۴۵ دلار رساند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

روند صعودی شدید چند روز گذشته RSI را به بالای ۸۵ رسانده است که نشان می دهد این روند صعودی در کوتاه مدت اوج بیشتری می گیرد. خرس ها ممکن است سعی کنند این حرکت صعودی را در ۰٫۱۵ دلار متوقف کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز DOGE / USDT می تواند وارد اصلاح یا ادغام جزئی شود.

اولین پشتیبانی در این روند نزولی سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۱۱۲ دلار است. برگشت از این سطح پشتیبانی نشان دهنده قدرت است. گاوها سپس دوباره سعی می کنند که روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالاتر از ۰٫۱۴۵ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند تا ۰٫۲۰ دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، شکست در زیر ۰٫۱۱۲ دلار می تواند منجر به یک افت در این سطح شکست در ۰٫۰۸۷ دلار شود.

LINK/USDT

گاوها امروز Chainlink (LINK) را به بالای سطح مقاومت ۳۶٫۹۳ دلار سوق داده اند که این نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را در بالای ۳۶٫۹۳ دلار حفظ کنند، قیمت این آلت کوین می تواند تا ۵۰ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲ دلار) افزایش یافته و RSI به بالاتر از ۶۵ رسیده است، این نشان می دهد که گاوها دوباره در کنترل بازار را در اختیار گرفته اند.

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت این دارایی ا در را بالاتر از سطح ۳۶٫۹۳ دلار حفظ کنند، نشان دهنده فروش تهاجمی خرس ها در سطوح بالاتر است. این امر می تواند منجر به افت قیمت این دارایی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود. بازگشت شدید از این سطح نشان دهنده مثبت ماندن احساسات است.

برعکس، اگر خرس ها جفت ارز LINK / USDT را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این امر نشان دهنده این است که این شکست کنونی، یک تله گاوی می باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location