سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

طبق یک یادداشت تحقیقاتی که اخیرا توسط JPMorgan منتشر شده است باید عنوان کرد که سرمایه گذاران نهادی از اواسط ماه اکتبر حدود ۲۰ میلیارد دلار از سرمایه گذاری های طلای خود را برداشت کرده اند و در همین بازه زمانی، ورودی سرمایه های نهادی به بیت کوین (BTC) حدود ۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این بانک در ادامه عنوان کرده که چنین اقدامی برای خروج از طلا به عنوان یک”جایگزین”به معنای صعود بزرگ برای بیت کوین در بلندمدت است.”

JPMorgan بر این باور است که کاهش نوسانات بیت کوین می تواند میزان پذیرش ارزهای رمزپایه از جانب سرمایه گذاران نهادی را افزایش دهد. در صورت بروز چنین اتفاقی، ارزش سرمایه گذاری های خصوصی در بیت کوین ممکن است باعث شود که قیمت بیت کوین در بلند مدت به ۱۳۰،۰۰۰ دلار برسد.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

از سوی دیگر، مارک کوبان، یک سرمایه گذار میلیاردر عنوان کرده که سبد سهام ارزهای رمزپایه وی از ۳۰٪ اتر (ETH) تشکیل شده است زیرا وی معتقد است که این ارز رمزپایه نزدیک ترین ارز به یک ارز واقعی است. کوبان در ادامه اظهار داشت که باقی مانده سبد سهام ارزهای رمزپایه وی شامل ۶۰٪ بیت کوین بوده و ۱۰٪ باقی مانده آن از سایر ارزهای رمزپایه تشکیل شده است.

Ki Young Ju، مدیرعامل CryptoQuant اخیراً تأکید کرده است که ۴۰۰،۰۰۰ اتر از کوین بیس خارج شده است، این مسئله نشانه این است که سرمایه گذاران نهادی ممکن است شروع به جمع آوری بهترین آلت کوین کنند.

افزایش پذیرش ارزهای رمزپایه توسط موسسات مالی و سرمایه گذاران قدیمی نشانه مثبتی است اما آیا این جریان خبری به عنوان یک چرخش اقتصادی عمل خواهد کرد و قیمت ۱۰ ارز رمزپایه برتر را افزایش می دهد؟

اجازه دهید نمودارها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USDT

بیت کوین الگوی شمعی Doji را در تاریخ ۳۱ مارس و ۱ آوریل تشکیل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس ها می باشد. با این حال، نشانه مثبت این است که گاوها میدان رقابت را چندان رها نکرده اند. گاوها دوباره در تلاش هستند تا قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای سطح مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلار برسانند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

یک شکست شدید بالاتر از محدوده مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلار تا ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار نشان می دهد که گاوها دوباره در راس قرار گرفته اند. این مسئله می تواند آغاز مرحله بعدی روند صعودی باشد که هدف آن رسیدن به سطح ۶۹،۲۷۹ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار می باشد.

معامله گران می توانند شاخص قدرت نسبی را تحت نظر داشته باشند زیرا شکست در بالای خط روند نزولی نشان دهنده افزایش مومنتوم است.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی دیجیتال یک بار دیگر جهت حرکت خود را از سطح مقاومت بازگرداند، جفت ارز BTC / USDT می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۳۳۶۲ دلار) سقوط کند. شکست در زیر این سطح پشتیبانی می تواند منجر به ذخیره سود از سوی معامله گران کوتاه مدت شود و این امر می تواند قیمت این دارایی دیجیتال را به ۵۰۴۶۰٫۰۲ دلار و سپس ۴۳۰۰۶٫۷۷ دلار کاهش دهد.

ETH/USDT

اتر در تاریخ ۳۱ مارس از مثلث متقارن خارج شد و مسیر خود را به یک سطح بالاتر ادامه داد. امروز، گاوها بزرگ ترین آلت کوین بازار را به بالاترین سطح خود در ۲٫۰۴۰٫۷۷ دلار رسانده اند.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۹۸ دلار) افزایش یافته است و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد است که این مسئله نشان دهنده مزیت گاوها می باشد.

اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی را در بالاتر از سطح ۲،۰۴۰٫۷۷ دلار حفظ کنند، جفت ارز ETH / USDT می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی خود را آغاز کند که هدف آن رسیدن به سطح ۲٫۶۱۸٫۱۴ دلار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی کاهش یابد، افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه امکان پذیر است. یک جهش شدید از آن نشان دهنده قدرت است و گاوها دوباره سعی می کنند تا روند صعودی را از سر بگیرند.

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر این خط روند کاهش دهند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت این دارایی را به سطح ۱،۲۸۹ دلار کاهش دهد.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) پس از چند بار تردید در تاریخ ۳۱ مارس، به بالای سطح مقاومت ۳۱۵ دلار در تاریخ ۱ آوریل شکست و این روند را تا عبور از بالاترین سطح خود در ۳۴۸٫۶۹ دلار دنبال کرد. اگر گاوها بتوانند شکست خود را حفظ کنند، قیمت این آلت کوین می تواند به سطح ۴۰۰ دلار و سپس ۴۳۰ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک پر شیب و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها فرمانده هستند.

با این حال، اگر گاوها نتوانند از این قیمت در بالاتر از سطح ۳۴۸٫۶۹ دلار دفاع کنند، قیمت جفت ارز BNB / USDT ممکن است به ۳۱۵ دلار سقوط کند. اگر گاوها بتوانند این سطح را به سطح پشتیبانی تبدیل کنند، احتمال از سرگیری روند صعودی افزایش می یابد.

اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و زیر سطح میانگین متحرک شکسته شود، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست فعلی یک تله گاوی بوده است.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته در یک tight range گیر افتاده بود اما نشانه مثبت این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۷ دلار) کاهش یابد. این نشان دهنده کمبود خرید است اما فوریتی در بین معامله گران برای تخلیه موقعیت خود نشان نمی دهد.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اکنون گاوها ممکن است تلاش کنند تا قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۳۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز ADA / USDT می تواند تا ۱٫۴۸ دلار رشد کند. این یک مقاومت مهم است زیرا قیمت در ۲۷ فوریه و ۱۸ مارس از آن کاهش یافته بود.

اگر این اتفاق یک بار دیگر رخ دهد، این جفت ارز می تواند مدت اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز بیشتر کند. با این حال، اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۴۸ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را که ممکن است به ۲ دلار برسد، از سر بگیرد. این نمای صعودی در یک شکست نامعتبر خواهد شد و به زیر ۱٫۰۳ دلار می رسد.

DOT/USDT

Polkadot (DOT) در اول آوریل از روند نزولی رد شده بود اما گاوها چندان میدان را رها نکردند. این نشان می دهد که معامله گران با عجله پوزیشن های خود را نبسته اند. خریداران امروز قیمت این دارایی را به بالای خط روند نزولی رسانده اند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵٫۰۶ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده مزیت گاوها است. اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی را در بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند، جفت ارز DOT / USDT می تواند بالاترین قیمت خود را در ۴۲٫۲۸ دلار به چالش بکشد.

شکست و نزدیک شدن به ۴۲٫۲۸ دلار می تواند روند صعودی را با حرکت احتمالی بعدی به ۵۳٫۵۰ دلار از سر بگیرد. اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی یا بالاترین حد خود کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. این امر می تواند قیمت این دارایی را به ۲۶٫۵۰ دلار کاهش دهد.

XRP/USDT

گاوها پس از چند روز تردید در نزدیکی ۰٫۶۰ دلار، در حال حاضر تلاش می کنند XRP را به سطح مقاومت ۰٫۶۵ دلار برسانند. این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت سخت عمل خواهد کرد زیرا در پنج مورد قبلی قیمت این دارایی از آن کاهش یافته است.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

با این حال، افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۵۳ دلار) و RSI بالای ۶۵ نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۰٫۶۵ دلار رسانده و حفظ کنند، قیمت جفت ارز XRP / USDT می تواند به ۰٫۷۸ دلار و سپس ۱ دلار برسد.

اگر قیمت این دارایی کاهش یافته و در زیر میانگین متحرک بشکند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین اقدامی نشانگر فروش این دارایی توسط معامله گران به هنگام افزایش قیمت ها خواهد بود. این امر می تواند این جفت ارز را بین ۰٫۴۲ تا ۰٫۶۵ دلار برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) طی چند روز گذشته بین هر دو میانگین متحرک گیر کرده است. خرس ها نتوانستند در تاریخ ۳۱ مارس قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷٫۵۹ دلار) کهش داده و آن را حفظ کنند و گاوها نتوانستند قیمت این دارایی را در ۱ آوریل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۱۳ دلار) حفظ کنند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه و RSI دقیقاً بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر امروز گاوها قیمت این دارایی را به بالاتر از ۳۰٫۳۱ دلار برسانند و حفظ کنند، این دیدگاه خنثی می تواند به نفع آنها باشد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز UNI / USDT می تواند به سمت سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ دلار حرکت کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت این دارایی کاهش یابد و به زیر ۲۵٫۵۰ دلار برسد، این جفت ارز می تواند شاهد افزایش فشار فروش باشد که ممکن است قیمت آن را به ۱۸ دلار کاهش دهد.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) به شدت از پایین ترین سطح خود در ۳۱ مارس بهبود یافته و در اول آوریل بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۹۷ دلار) شکست. گاوها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای خط مقاومت مثلث متقارن برسانند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت جفت ارز LTC / USDT می تواند به ۲۳۰ دلار و سپس به ۲۴۶٫۹۶ دلار برسد. هدف شکست از این مثلث رسیدن به سطح ۳۰۷٫۴۲ دلار است. با این حال، افزایش ناگهانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۳ دلار) و RSI در خط روند نزولی نشان دهنده یک مومنتوم صعودی ضعیف است.

اگر قیمت این دارایی از خط مقاومت پایین بیاید، این جفت ارز ممکن است اقامت خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر تمدید کند. خرس ها با شکست در زیر خط روند مثلث، برتری خود را به دست می آورند.

LINK/USDT

Chainlink (LINK) در تاریخ ۳۱ مارس از ۲۶٫۱۸ دلار تغییر قیمت داد و از خط روند نزولی مثلث نزولی صعود کرد. این حرکت تنظیمات نزولی را باطل می کند و گاوها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای سطح مقاومت در ۳۲ دلار برسانند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز LINK / USDT می تواند حرکت خود را به بالاترین سطح در ۳۶٫۹۳ دلار آغاز کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۴۵ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به بالاتر از ۵۹ رسیده است، که این یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

با این وجود، اگر گاوها نتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۳۲ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک سقوط کند. اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک عقب نشینی کند، این نشان می دهد که معامله گران با افت های جزئی این دارایی را خریداری می کنند. گاوها سپس یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این دارایی را به بیش از ۳۲ دلار برسانند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از سطح مقاومت پایین آمده و زیر میانگین متحرک بشکند، این جفت ارز می تواند برای چند روز دیگر در محدوده ۲۴ تا ۳۲ دلار گیر کند.

THETA/USDT

THETA در حال حاضر در یک روند صعودی بدون روند باقی شده است. اقدام قیمت چند روز گذشته این جفت ارز یک مثلث متقارن را تشکیل داده است که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در سطح ۶۳ است که نشان می دهد این مسیر دارای کمترین مقاومت تا صعود است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از این مثلث برسانند، جفت ارز THETA / USDT می تواند به بالاترین سطح خود در۱۴٫۹۶ دلار و سپس به ۱۷٫۸۵ دلار برسد.

اگر قیمت این دارایی کاهش یابد و در زیر این مثلث شکسته شود، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی احتمال شکسته شدن در زیر سطح پشتیبانی در ۱۰٫۳۵ دلار را افزایش می دهد و این نشان دهنده یک اصلاح عمیق تر است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location