سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین به میانگین متحرک ۵۰ روزه بازگشت اما آزمایش واقعی در حدود ۵۷،۵۰۰ دلار است که احتمالاً خرس ها آن را به عقب می رانند.

داده های Glassnode نشان می دهد ذخایر بیت کوین (BTC) در Coinbase حدود ۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی به جای ثبت ذخیره، خریدهای خود را در ذخیره قفل می کنند.

هلدینگ توسط موسسات یک نکته بسیار مثبت است زیرا موجب کاهش عرضه بیت کوین موجود خواهد شد که این امر حتی در صورت کاهش تقاضا نیز ممکن است باعث افزایش قیمت شود.

جریان اخبار حکایت از کندی در پذیرش نهادی ندارد. مدیریت صندوق های ثروت نیوزلند نشان داد که محصول آن KiwiSaver Strategy Growth 5٪ دارایی خود را به بیت کوین در اکتبر ۲۰۲۰ اختصاص داد.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

به گفته جیمز گریگور (James Grigor)، مدیر ارشد سرمایه گذاری لین شرکت، اولین خرید بیت کوین زمانی انجام شد که بیت کوین ۱۰ هزار دلار بود. این بدان معناست که وقتی بیت کوین به بالاترین قیمت خود در ۶۱،۸۲۵٫۴۴ دلار رسید، این شرکت با سود ۵۱۸ درصدی روبرو شده است. گریگور همچنین اضافه کرد که بیت کوین می تواند در پنج سال آینده در بیشتر طرح های KiwiSaver ظاهر شود.

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

رابرت گاتمن، مدیرعامل New York Digital Investment Group، در پادکست اخیر خود با رائول پال عنوان کرد که این شرکت در مورد سرمایه گذاری های احتمالی بیت کوین با صندوق های ثروت ملی مکالمه داشته است. پال افشا کرد که صندوق سرمایه داری مستقل سنگاپور یعنی Temasek از ماینرها، بیت کوین خریداری کرده است.

در صورت تصویب صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین توسط بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ممکن است سرمایه گذاران بیشتری وارد این عرصه شوند. آخرین موردی که برای راه اندازی Bitcoin ETF به دنبال تأیید است Fidelity Investments می باشد. این مسئله نشان می دهد که شرکت های مالی سنتی به شدت با پشتیبانی از بیت کوین روبرو می شوند.

ورود انواع سرمایه گذاران به فضای ارز رمزپایه نشانه مثبتی است. اگرچه ممکن است این امر در طولانی مدت صعودی باشد، اما برای تعیین روند کوتاه مدت، لازم است که نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

BTC/USD

گاوها بیت کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۴۴۲۶ دلار) در ۲۴ مارس رسانده بودند، اما همانطور که از فتیله بلند نمودار شمعی روزانه دیده می شود، آنها نمی توانند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز BTC / USD در تاریخ ۲۵ مارس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۱،۲۸۲ دلار) سقوط کرد، این یک سطح پشتیبانی مهم برای در نظر داشتن است زیرا خرس ها از ۹ اکتبر سال گذشته نتوانسته قیمت این دارایی را به پایین تر از آن برسانند.

اگر گاوها بتوانند جهش فعلی را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، قیمت این جفت ارز ممکن است به خط روند نزولی صعود کند.

اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، خرس ها تلاش دیگری برای کاهش قیمت این جفت ارز به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه انجام می دهند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز ممکن است افزایش فشار فروش توسط معامله گران کوتاه مدت را تجربه کند و در نتیجه به ۴۶،۰۰۰ دلار و سپس ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار کاهش یابد.

متناوباً، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند ، ممکن است این جفت ارز به بالاترین قیمت خود در ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار برسد. شکست این سطح مقاومت نشان دهنده از سرگیری مرحله بعدی روند صعودی است.

ETH/USD

اتر (ETH) طی سه روز گذشته زیر میانگین متحرک معامله شده است و این نشان دهنده ضعف است. گاوها در حال تلاش برای روند صعودی هستند اما این پولبک ممکن است با فروش خرس ها در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۱۱ دلار) روبرو شود.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند قیمت جفت ارز ETH / USD را به ۱۵۰۰ دلار و سپس ۱،۲۸۹ دلار کاهش دهند. افت متوسط میانگین منحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی (RSI) دقیقاً زیر نقطه میانی یک مزیت جزئی برای خرس ها را نشان می دهد.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، قیمت این جفت ارز ممکن است به خط روند نزولی صعود کند. شکسته شدن این خط، درها را برای بازآزمایی بالاترین رقم با ۲٫۰۴۰٫۷۷ دلار باز می کند. اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است یک مثلث متقارن را تشکیل دهد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۲۴ مارس به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۱ دلار) سقوط کرد و خرس ها در ۲۵ مارس به فروش خود ادامه دادند، اما آنها نتوانستند سطح پشتیبانی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۶ دلار) را بشکنند. این امر باعث خرید از سوی گاوهایی شد که در حال حاضر سعی دارند قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک ثابت و RSI درست بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای روند نزولی برسانند، قیمت جفت ارز BNB / USD می تواند تا ۳۰۹٫۵۰ دلار افزایش یابد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از خط روند نزولی پایین بیاید، خرس ها بار دیگر سعی می کنند سطح پشتیبانی میانگین متحرک ۵۰ روزه را بشکنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز ممکن است به سطح پشتیبانی ۱۸۹ دلار سقوط کند.

ADA/USD

کاردانو (ADA) طی سه روز گذشته بارها از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۴ دلار) رد شده، اما خرس ها نتوانستند سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلاری را بشکنند. این نشان می دهد که تجمع گاوها در سطوح پایین تر صورت می گیرد.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

گاوها امروز قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده اند. اگر آنها بتوانند سطوح بالاتر را حفظ کنند، قیمت جفت ارز ADA / USD ممکن است به تدریج تا ۱٫۴۸ دلار افزایش یابد. خرس ها احتمالاً در این سطح مقاومت چالش سختی خواهند داشت.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح است و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است و این مسئله نشان دهنده این است که یک اقدام بدون روند برای چند روز ممکن است انجام شود. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱٫۰۳ دلار برسد، این نمای خنثی فاقد اعتبار خواهد بود. این مسئله می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر به ۰٫۸۰ دلار باشد.

DOT/USD

Polkadot (DOT) در تاریخ ۲۴ مارس زیر مثلث متقارن و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۲٫۵۵ دلار) شکست، این نشان می دهد که خرس ها بر گاوها غلبه کرده اند. معمولاً پس از شکسته شدن قیمت به زیر یک سطح مهم، مجدداً این سطح را امتحان می کند. در این حالت، قیمت ممکن است به نقطه شکست برسد، که نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴٫۲۶ دلار) است.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی از این سطح مقاومت کاهش یابد، نشان دهنده این است که احساسات منفی شده و معامله گران در افزایش قیمت ها دارایی خود را می فروشند. سپس خرس ها سعی می کنند قیمت این درایی را به زیر ۲۶٫۵۰ دلار برسانند. اگر آنها بتوانند قیمت را کاهش دهند، جفت ارز DOT / USD می تواند روند نزولی خود را تا هدف ۱۸٫۲۲ دلار افزایش دهد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این درایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده و آن را حفظ کنند، این دیدگاه منفی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی خرید قوی در سطوح پایین تر و ثبات احتمالی برای چند روز را نشان می دهد.

XRP/USD

XRP در تاریخ ۲۴ مارس به زیر سطح پشتیبانی ۰٫۵۰ دلار و میانگین متحرک سقوط کرد. با این حال، نکته مثبت این بود که پایین آمدن قیمت موجب افزایش خرید از سوی معامله گران شد و قیمت این دارایی در تاریخ ۲۵ مارس به بالای سطح ۰٫۵۰ دلار رسید.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

RSI از نقطه میانی بازگشت و میانگین های متحرک شیب دار هستند که نشان می دهد احساسات مثبت شده و معامله گران کاهش قیمت ها را به عنوان یک فرصت خرید می بینند. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۰٫۶۰ دلار برسانند، قیمت جفت ارز XRP / USD ممکن است به ۰٫۶۵ دلار و سپس ۰٫۷۸ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت این دارایی دوباره از سطح ۰٫۶۰ دلار کاهش یابد، نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. این امر می تواند این جفت را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

UNI/USD

Uniswap (UNI) در تاریخ ۲۴ مارس به زیر سطح پشتیبانی ۲۷٫۹۷ دلار تا ۳۵٫۲۰ دلار سقوط کرد. با این وجود خرس ها نتوانستند قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶٫۳۸ دلار) کاهش دهند که این امر نشان دهنده این است که گاوها از این سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز UNI / USD از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بازگشت و گاوها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۶۲ دلار) برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این دارایی ممکن است بار دیگر به سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ تا ۳۶٫۸۰ دلار افزایش یابد

از طرف دیگر، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس ها بار دیگر سعی می کنند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۲۰٫۷۴ دلار کاهش یابد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش کرده و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی است و این یک مزیت جزئی برای خرس ها محسوب می شود.

THETA/USD

THETA در حال حاضر در یک روند صعودی قوی در حال ثبات است. گاوها این دارایی را در تاریخ ۲۵ مارس با کاهش به سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۰٫۳۱ دلار خریداری کردند. این نشان می دهد که روند مثبت همچنان ادامه دارد و معامله گران در حال خرید این دارایی در این افت قیمت هستند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را از سطح ۱۳ دلار به ۱۴٫۹۶ دلار برسانند، جفت ارز THETA / USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را شروع کند که ممکن است به ۱۹ دلار برسد. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

برعکس، اگر خرس ها با موفقیت از این سطح مقاومت دفاع کنند، ممکن است این جفت ارز برای چند روز بین ۱۰٫۳۱ تا ۱۴٫۹۶ دلار بدون روند باقی بماند. شکست در زیر سطح ۱۰٫۳۱ دلار می تواند روند کاهشی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸٫۷۴ دلار) را تمدید کند.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲۴ مارس از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۱ دلار) کاهش یافت و زیر خط مثلث متقارن شکست. این یک نشانه منفی است زیرا نشان می دهد که این مثلث به عنوان یک الگوی معکوس عمل می کند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

افت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که خرس ها برتری دارند. اگر دوباره قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند اصلاح قیمت به ۱۵۲٫۹۴ دلار و سپس به ۱۲۰ دلار را تمدید کنند.

با این حال بعید است گاوها به راحتی تسلیم شوند. آنها سعی خواهند کرد قیمت این دارایی را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این امر نشان دهنده شدت خرید در سطوح پایین تر است و ممکن است جفت ارز LTC / USD را برای چند روز دیگر در داخل این مثلث نگه دارد.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در تاریخ ۲۴ مارس زیر سطح پشتیبانی در ۲۶٫۲۸ دلار سقوط کرد و به سطح پشتیبانی مهم ۲۴ دلار رسید. اگرچه گاوها طی دو روز گذشته این سطح پشتیبانی را حفظ کرده اند، اما معکوس شدن روند از قدرت کافی برخوردار نیست، این نشان دهنده عدم اطمینان در میان خریداران است که گمان نمی کنند این پایان اصلاح قیمت باشد.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷٫۹۷ دلار) شروع به کاهش می کند و RSI در قلمرو منفی فرو رفته است و این نشان می دهد که خرس ها برتری دارند. شکست در زیر سطح ۲۴ دلار می تواند امر فروش را تشدید کند که ممکن است قیمت جفت ارز LINK / USD را به ۲۰٫۱۱ دلار برساند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی خرید قوی در سطوح پایین تر را نشان می دهد و می تواند قیمت این جفت ارز را بین ۲۴ تا ۳۲ دلار برای چند روز حفظ کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location