سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تجزیه تحلیل بازار بیت کوین و آلت کوین ها

گزاش های منتشر شده نشان می دهند که اگر گاوهای بازار بیت کوین با موفقیت بیت کوین را در سطح ۵۷۰۰۰ دلار نگه دارند، آلت کوین ها می تواند به رکوردهای جدیدی دست یابند.

سرمایه گذاران بلند مدت از کاهش قیمت ها برای خرید استفاده می کنند در حالی که سرمایه گذاران کوتاه مدت زمانی که قیمت ها بالا می رود چنین کاری انجام می دهند. در چند روز گذشته، داده های Glassnode نشان دهنده است که میزان قابل توجهی بیت کوین از صرافی کوین بیس خارج شده است که به گفته تحلیلگران، این مسئله نشانه ای از انباشت این دارایی دیجیتال است.

باید توجه داشته باشید که تقاضا به یک صرافی محدود نمی شود و داده های اندیکاتورها نشان می دهد سفارشات خرید ۱۰۰۰۰۰ دلاری و بالاتر به بالاترین حد خود رسیده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

این نشان می دهد که هجوم سرمایه گذاران نهادی و شرکت های بزرگ که به بخش ارز رمزپایه وارد می شوند، همچنان شتاب می گیرد. اثبات این واقعیت در این است که American Residential Warranty آخرین شرکتی بود که بیت کوین خریداری کرد تا بازده سبد سرمایه گذاری خود را به حداکثر برساند.

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

نشانه مثبت دیگر حرکت نسبی دلار آمریکا و بیت کوین است. معمولاً این دارایی ها رابطه معکوس دارند، به این معنی که وقتی دلار آمریکا افزایش می یابد، قیمت بیت کوین کاهش می یابد و بالعکس.

با این حال، در چند روز گذشته، افزایش شاخص ارز دلار آمریکا (DXY) نتوانسته است حرکت صعودی بیت کوین را متوقف کند. وقتی یک رویداد منفی نتواند ترمز روند صعودی را بکشد، این می تواند نشانه تقاضای زیاد باشد.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد بررسی قرار دهیم تا اهداف احتمالی و سطح بحرانی صعودی هر یک را تعیین کنیم.

BTC/USD

بیت کوین در تاریخ ۸ مارس سطح مقاومت ۵۲،۰۴۰٫۹۵ دلار را شکست که یک الگوی مثلث صعودی را کامل کرد. هدف این تنظیم صعودی رسیدن به سطح ۶۱،۰۷۵٫۱۳ دلار است. خرس ها امروز تلاش کردند که این حرکت صعودی را متوقف کنند، اما دنباله بلند روی نمودار شمعی نشان دهند که شدت خرید به هنگام کاهش قیمت هاست.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۰،۱۴۰ دلار) افزایش یافته است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به قلمرو خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز رمزپایه را به بالاترین سطح خود در ۵۸۳۴۱٫۰۳ دلار برساند، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است آغاز شود. هدف اصلی بعدی در این روند صعودی رسیدن به ۷۲۱۱۲ دلار است.

احتمال دیگر این است که قیمت ممکن است به بالاترین سطح خود برسد، اما خرس ها سعی می کنند گاو های تهاجمی را به دام بیندازند و سعی می کنند قیمت این دارایی را به زیر ۵۲،۰۴۰٫۹۵ دلار برسانند.

به منظور معکوس کردن روند، خرس ها باید قیمت را در پایین ترین نرخ نوسان اخیر یعنی در ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار فرو ببرند.

ETH/USD

گاوها در تلاشند روند صعودی در اتر (ETH) را از سر بگیرند و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۶۷۳ دلار) با حرکت RSI به بالای ۶۰ شروع به رشد می کند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را بالاتر از ۱،۸۷۹،۹۱۵ دلار حفظ کنند، جفت ارز ETH / USD می تواند بالاترین قیمت خود را در ۲،۰۴۰٫۷۷۴ دلار دوباره آزمایش کند. شکسته شدن این سطح مقاومت می تواند روند صعودی را با هدف بعدی ۲،۶۱۴ دلار از سر بگیرد.

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت سربار کاهش یابد و زیر میانگین متحرک شکسته شود، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند این جفت ارز را در محدوده وسیعی گیر بیندازد. در صورت شکست قیمت از سطح پشتیبانی ۱،۲۸۹ دلار، این روند می تواند به خرس ها کمک کند.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۹ مارس به بالای سطح مقاومت ۲۶۵ دلار افزایش یافت که نشان می دهد گاوها در تلاشند روند صعودی را از سر بگیرند. دنباله بلند روی نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها در حال خرید این دارایی به هنگام کاهش قیمت آن هستند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی بر این دارند تا قیمت این دارایی را به بالای ۳۰۹٫۴۹ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چچنین کاری، جفت ارز BNB / USD می تواند به بالاترین قیمت خود در ۳۴۸،۶۹ دلار برسد. شکست این مقاومت می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را به ۴۱۰ دلار و سپس ۵۰۰ دلار آغاز کند.

میانگین متحرک پر شیب و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نیز نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳۱ دلار) برسد، این نمای صعودی ممکن است بی اعتبار شود. چنین حرکتی ممکن است منجر به سقوط این ارز رمزپایه به سطح پشتیبانی ۱۸۹ دلار شود.

ADA/USD

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته بین ۱٫۰۶۸۳ تا ۱٫۲۳۰۳ دلار معامله شده است. یک علامت مثبت این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۰۲ دلار) کاهش یابد.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۱٫۲۳۰۳ دلار برسانند، جفت ارز ADA / USD می تواند سفر خود را به قیمت ۱٫۳۵ دلار و سپس ۱٫۴۸ دلار آغاز کند. میانگین متحرک پر شیب و RSI در منطقه مثبت نشانگر کنترل گاوها است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی کاهش یابد و زیر این محدوده شکسته شود، می تواند نشان دهنده یک اصلاح عمیق تر باشد. یک حمایت جزئی در ۰٫۹۰ دلار وجود دارد اما در صورت شکسته شدن، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۰٫۸۰۱ دلار سقوط کند.

DOT/USD

توکن DOT از Polkadot در تاریخ ۸ مارس به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴٫۰۷ دلار) بازگشت و در تاریخ ۹ مارس بالاتر از خط روند نزولی مثلث متقارن شکست. این آلت کوین اکنون می تواند تا ۴۲٫۲۸۴۸ دلار افزایش یابد و سپس به ۵۲٫۵۰ دلار برسد.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک پر شیب و RSI بالای ۶۶ نیز حاکی از آن است که گاوها برتری دارند. اگر قیمت از سطح فعلی یا سطح مقاومت در ۴۲٫۲۸۴۸ دلار کاهش یابد و از زیر خط حمایت مثلث شکسته شود، این نمای صعودی نفی خواهد شد.

چنین حرکتی می تواند گاوها را به دام بیندازد و منجر به نقدینگی پوزیشن های طولانی شود. اگر قیمت زیر مثلث باقی بماند، جفت ارز DOT / USD می تواند روند نزولی خود را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶٫۹۰ دلار) برساند.

XRP/USD

XRP مجدداً از سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلار عبور کرد. این نشان می دهد که خرس ها در افزایش قیمت تا این سطح به فروش خود ادامه می دهند. اگر خرس ها قیمت را در زیر این خط روند کاهش دهند، این امر الگوی مثلث صعودی را نفی خواهد کرد.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

یک وقفه در زیر میانگین تحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۴۳ دلار) مسیر سقوط احتمالی را به ۰٫۳۵۹ دلار روشن خواهد کرد. اگر قیمت از این سطح پشتیبانی بازگردد، می تواند جفت ارز XRP / USD را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

برعکس، شکستن قیمت زیر ۰٫۳۵۹ دلار الگوی نزولی سر و شانه ها را تکمیل می کند، که می تواند منجر به کاهش قیمت تا ۰٫۱۷۳۵۱ دلار شود.

اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۰٫۵۰ دلار برسد، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می تواند درهای افزایش قیمت را به ۰٫۵۷ دلار و سپس ۰٫۶۵ دلار باز کند.

UNI/USD

Uniswap (UNI) به زیر سطح شکست ۳۳ دلار رسیده است و خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷٫۳۳ دلار) کاهش دهند. میانگین متحرک پر شیب و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، گاوها یک بار دیگر سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. جفت ارز UNI / USD می تواند با وقفه ای بالاتر از ۳۵ دلار شتاب بگیرد. هدف این ارز رمزپایه رسیدن به ۴۶ دلار است.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این دارایی دیجیتال را زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، این امر یک تغییر احتمالی روند را نشان می دهد. حمایت بعدی در روند نزولی، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۱٫۲۵ دلار و زیر آن یعنی ۱۸ دلار است.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۷ مارس بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۹ دلار) شکست و به سطح مقاومت ۲۰۵٫۱۸ دلار رسید. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از آن بالا ببرند، ممکن است افزایش قیمت به ۲۲۷ دلار و سپس به ۲۴۶٫۹۶ دلار امکان پذیر باشد.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به چرخش کرده و RSI به منطقه مثبت صعود کرده است که این نشان دهنده مزیت گاوهاست.

با این وجود بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند. اگر قیمت کاهش یابد و زیر میانگین متحرک بشکند، جفت ارز LTC / USD می تواند به خط روند صعودی سقوط کند. شکست و نزدیک شدن به زیر این سطح پشتیبانی می تواند امر فروش را تشدید کند.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در تاریخ ۸ مارس به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۹۹ دلار) افزایش یافت و به سطح مقاومت ۳۲ دلار رسید. با این حال، گاوها نتوانستند قیمت را به بالاتر از آن افزایش دهند که این نشان دهنده فروش این دارایی توسط خرس ها در نزدیکی سطح مقاومت است.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

قیمت این دارایی از ۳۲ دلار کاهش یافته است و خرس ها اکنون در تلاشند جفت ارز LINK / USD را در زیر خط روند کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، الگوی مثلث صعودی بی اعتبار خواهد شد.

وقتی یک روند صعودی از بین می رود، معمولاً خریداران تهاجمی را به دام می اندازد که مجبور می شوند پوزیشن های خود را بپوشانند. سطح پشتیبانی برای قیمت نزولی ۲۴ دلار و سپس ۲۰٫۱۱ دلار است.

برعکس، اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها سعی می کنند قیمت این جفت ارز را به بالای ۳۲ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز ممکن است مسیر خود را برای رسیدن به ۳۶٫۹۳ دلار و سپس به ۴۳٫۱۹ دلار آغاز کند. میانگین متحرک به تدریج در حال افزایش و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

BCH/USD

بیت کوین کش (BCH) یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که در پایان شکست کامل می شود و به بالای ۵۶۰ دلار می رسد. اگر این اتفاق بیفتد، این آلت کوین می تواند سفر خود را به ۶۳۱٫۷۱ دلار و سپس به هدف ۶۸۸ دلار آغاز کند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

برعکس، اگر قیمت از ۵۶۰ دلار کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند آن را به زیر میانگین های متحرک و خط روند کاهش دهند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز BCH / USD می تواند به ۴۷۲٫۷۲ دلار و سپس ۴۳۲٫۰۲ دلار سقوط کند.

هر دو میانگین متحرک ثابت هستند و RSI در اطراف نقطه میانی معلق است که این یک مزیت مشخص به گاوها یا خرس ها نمی دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location