سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

فناوری بلاک چین شکاف بین DApp ها و شرکت‌ها را برطرف خواهد کرد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پیوستن شرکت های سنتی به اکوسیستم غیر متمرکز برای ایجاد امنیت و مشروعیت بیشتر در صنعت اهمیت بسیار زیادی دارد. فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، تراکنش و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که این فناوری، متحول کننده ترین فناوری در دهه آینده خواهد بود. پس از نوآوری های ساختاری اندک از قرن ۱۹ و ۲۰ ، تمرکززدایی صنایعی مانند امور مالی، رسانه ها و فناوری را به شفافیت، آزادی از واسطه ها و افزایش کارایی نزدیک کرده است.

شرکت های سنتی به یک ساختار متمرکز اعتماد می کنند. در مقابل، پروژه های مالی غیرمتمرکز با این اخلاق ساخته می شوند که حاکمیت باید غیرمتمرکز و دموکراتیک باشد. انتقال جامعه به سیستم عامل های غیرمتمرکز می تواند بسیاری از خدمات را ایمن تر، قابل دسترسی تر و شفاف تر از گذشته کند. افزایش علاقه به فضا بیانگر تمایل جمعی برای کنترل بیشتر عناصر حیاتی زندگی ما ، به ویژه امور مالی است.

در حالی که تمرکززدایی به حل مسائلی مانند شفافیت و کارایی کمک می کند، اما فقدان یک مرجع معتبر مرکزی بدان معناست که برنامه های غیرمتمرکز یا DApps باید برای تهیه داده ها برای انجام تراکنش ها یا ثابلیت های برنامه مانند گرفتن یک وام به اشخاص ثالث اعتماد کنند. دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد مانند رویدادهای دنیای واقعی و شناسایی هویت و غیره ، قابلیت اطمینان، قدرت و کارایی یک برنامه غیرمتمرکز را پشتیبانی می کند.

امنیت برای محافظت از این داده ها از یک راه حل شگفت آور ناشی می شود که قادر است اطلاعاتی از دنیای واقعی و خارج از زنجیره را با برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند به روشی قابل تأیید، مقاوم در برابر دستکاری و مطمئن متصل کند. با وجود بیش از ۱ میلیون کاربر دائمی DApps در سطح جهان، تقاضای زیادی برای داده های قابل اعتماد خارج از بلاک چین وجود دارد زیرا این امر زیربنای امنیت برنامه های DeFi و میلیاردها دلاری است که در حال حاضر در این فضا قفل شده اند.

به دنبال هک، حملات و دستکاری داده ها، چالشی که فناوری بلاک چین با آن روبرو است ایجاد اعتماد و ایجاد سیستم های ایمن در غیاب بنگاه های اقتصادی یا مقررات دولتی است. اینجا، همان جایی است که فن آوری های جدید مانند اوراکل های داده برای ایجاد ارتباط ایمن بین شرکت های سنتی با فید قیمت قابل اعتماد و اکوسیستم غیرمتمرکز ضروری هستند.

اتصال فناوری قدیم و جدید

اوراکل داده ها با تجمیع و اتصال داده های دنیای واقعی به قراردادهای هوشمند به عنوان پلی بین برنامه های بلاک چین غیر متمرکز عمل می کنند. سپس این برنامه های غیرمتمرکز از قراردادهای هوشمندی استفاده می کنند که در صورت تحقق معیارهای خاص، مانند نقدینگی وثیقه، که نیاز به یک اوراکل قیمت دارد، خود به خود اجرا می شوند. در غیاب یک مرجع متمرکز، اوراکل های داده برای اتصال برنامه های مبتنی بر بلاک چین با اطلاعات مورد نیاز برای اجرای این قراردادهای هوشمند ضروری است.

موارد استفاده از قراردادهای هوشمند و فناوری اوراکل گسترده است و در سراسر بیمه، املاک و مستغلات، مراقبت های بهداشتی و از همه مهمتر فضای DeFi وجود دارد، جایی که نقض امنیت می تواند میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار دهد.

در DeFi ، موارد هک به وفور یافت می شود. اوراکل های داده  ورودی قراردادهای هوشمند است و بنابراین رفتار آنها را دیکته می کند که نتیجه می شود: خروجی. اگر ورودی اوراکل داده نادرست باشد، این امر منجر به رفتار ناخواسته قرارداد هوشمند می شود و می تواند منجر به از دست دادن بودجه یا سایر نتایج ناخواسته شود که حتی در قوی ترین پروژه های DeFi نیز دیده می شود. این مشکلات ساختاری، پذیرش گسترده اوراکل داده را ضروری می کند.

برای ایجاد اینترنت انعطاف پذیرتر، کارآمدتر و مقاوم در برابر سانسور، نیاز مبرم و جدی برای اتصال وب ۲٫۰ به وب ۳٫۰ وجود دارد. شرکت های سنتی ساخته شده در وب ۲٫۰ به دلیل منحنی یادگیری، دانش و انعطاف پذیری سازمانی مورد نیاز، هنوز از نظر ساختاری آماده نیستند که به سیستم DeFi منتقل شوند. این شرکت های سنتی به فرآیندهای پردازشی یکپارچه با انعطاف پذیری و قابلیت تنظیم بالا نیاز دارند تا به عنوان پلی برای وب ۳٫۰ عمل کنند.

اینجا جایی است که فن آوری جدید اوراکل وارد بازار می شود، پشتیبانی و سیستم هایی را برای شرکت ها فراهم می کند تا بتوانند بدون اینکه خود کسب و کارها مجبور شوند با این روند دست و پنجه نرم کنند، به وب ۳٫۰ منتقل شوند.

در حالی که DeFi طی سال گذشته غیرقابل انکار بوده است، اما این فضا همچنان به پذیرش گسترده تری توسط اکثریتی که هیچ تخصص کدگذاری ندارند، نیاز دارد، زیرا این قابلیت دسترسی است که یک اکوسیستم DeFi واقعا قوی را ایجاد می کند.

شرکت های سنتی نیز از این انتقال سود زیادی می برند، زیرا داده های آنها منبع ارزشمندی برای برنامه های غیرمتمرکز است که منجر به ادامه رشد این صنعت می شود.

چرا ما باید شرکت های سنتی را به سمت بلاک چین تحریک کنیم

بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز برای عملکرد به اطلاعات فوری مانند فیدهای قیمت، نتایج ورزشی، وضعیت هوا و به روزرسانی اخبار نیاز دارند. شرکت های سنتی که می توانند داده های قابل اعتماد در دنیای واقعی را ارائه دهند، باید با اتصال به برنامه های غیرمتمرکز و تجاری سازی این داده ها از طریق اوراکل داده های قابل اعتماد، از این تقاضای فزاینده استفاده کنند. به عنوان مثال غول های فناوری و رسانه ای مانند گوگل و بلومبرگ به واسطه استفاده از اوراکل داده بسیار سود می برند.

این یک گام مهیج برای این صنعت به شمار می رود، زیرا وقتی شرکت های بزرگ به سمت DeFi حرکت میکنند، امنیت و مشروعیت بیشتری به فضا می بخشد. به نوبه خود، این انتقال منبع درآمد اضافی برای این کسب و کارهای مستقر در یک صنعت جدید و پر رونق ایجاد خواهد کرد. با پذیرش DeFi ، DApps و قراردادهای هوشمند توسط جهانیان، شرکت های سنتی چاره ای جز ورود به فضا یا خطر عقب ماندن ندارند.

اتصال مستقیم با منابع داده بهترین روش برای اطمینان از امنیت و یکپارچگی داده های شرکت هاست – که به طور همزمان امنیت کلی فضای DeFi و کل اکوسیستم غیرمتمرکز را تقویت می کند. اوراکل ها در این روند و اعتماد سازی در DeFi و صنعت بلاک چین گسترده تر نقش بسیار مهمی دارند.

آینده غیرمتمرکز است

ما در حال حاضر شاهد آن هستیم که بسیاری از شرکت های بزرگ از فناوری های غیرمتمرکز در مدل های تجاری خود استفاده می کنند. این رهبران در فضای DeFi هستند که باید این کسب و کارهای سنتی را درگیر و راهنمایی کنند تا تغییرات و تحولات قابل توجهی ایجاد شود. این امر ضروری است که این صنعت اولویت را به استفاده، ساده سازی و آموزش جامعه برای تجربه پذیرش گسترده ای که DeFi مورد هدف قرار می دهد، اختصاص دهد. آینده غیرمتمرکز است و فضای زیادی برای رشد این صنعت وجود دارد – ما فعلا در اوایل این انقلاب قرار داریم.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location