سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بورس سهام تایلند امکان معاملات دارایی دیجیتال را ایجاد می‌کند

لیست عناوین این مطلب

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بورس سهام تایلند یا SET در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک پلتفرم معاملاتی دارایی دیجیتال برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ است، اما ارزهای رمزپایه را در برنمی گیرد.

تیتر یک Bangkok Post یعنی “معامله قریب الوقوع دارایی دیجیتال” در نگاه اول برای صنعت این منطقه صعودی به نظر می رسد، اما این گزارش حاکی است که این بورس نمی خواهد ارزهای رمزپایه را شامل شود:

“SET می گوید ارزهای رمزپایه، ویژگی های مورد نیاز این پلتفرم را برآورده نمی کنند و می توانند پولشویی را تسهیل کنند و به تصویر بورس به عنوان یک پلتفرم با” اعتماد بالا” آسیب می رسانند.”

این صرافی سه معیار را برای لیست کردن توکن های مورد حمایت دارایی شرکت های تأیید شده تعیین کرده است. اولاً توکن باید یک دارایی اساسی داشته باشد که سرمایه گذاران بتوانند” ارزش آن را تجزیه و تحلیل کنند”. این محصول باید “محصولی با ارزش باشد که از فعالیت های اقتصادی پشتیبانی می کند” و این محصول باید “دارای مزایایی برای جامعه و محیط زیست باشد”.

Kasikorn Business Technology Group (KBTG)، بازوی Kasikorn Bank که از نزدیک با SET در زمینه پروژه های بلاک چین همکاری می کند، مسئولیت تأمین و غربالگری محصولاتی که به تازگی وارد بازار می شوند را بر عهده خواهد داشت.

کیتی سوتیات اتسیل (Kitti Sutthiatthasil)، معاون رئیس SET در این باره عنوان کرد که ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین هیچ یک از معیارهای تعیین شده را برآورده نمی کنند. وی پولشویی را یکی از نگرانی های اصلی عنوان کرد و همچنین ثبات ارز را دلیل این حذف دانست. وی در این خصوص عنوان کرد:

“تایلند دارای یک اقتصاد قوی است. از آنجا که تورم پایین باقی مانده است و اقدامات بانک مرکزی تایلند برای ثابت نگه داشتن بات در گذشته موثر بوده است، SET در حال حاضر دلیلی برای حمایت از ارزهای رمزپایه ندارد. “

در حقیقت، اقتصاد تایلند که وابستگی زیادی به گردشگری دارد، طی ۱۲ ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ دچار مشکل شده است.

دستور شکل گیری صرافی تایلندی

گفتنی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار دستور داده است تا بزرگ ترین صرافی دارایی دیجیتال تایلند یعنی Bitkub شکل بگیرد.

براساس گزارش Bangkok Post، در پی دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایلات متحده (SEC) که در ماه نوامبر مقررات ارزهای رمزپایه را اصلاح کرد، پلتفرم معاملاتی Bitkub در روز سه شنبه ۱۹ ژانویه تعطیل شد. این قانون گذار مالی پنج روز به این شرکت فرصت داد تا مشکلاتی را که این پلتفرم با آن روبرو شده بود را بر طرف کند، گفتنی است که این پلتفرم در این ماه سه بار به دلیل افزایش فعالیت های معاملاتی خراب شده بود.

Bitkub در حال حاضر ۹۷ درصد سهم بازار تایلند را بر اساس حجم حساب ها و معاملات روزانه در اختیار دارد. این شرکت گزارش داد که تعداد کل حساب های فعال این پلتفرم در هفته اول ژانویه تقریباً به ۸۰۰۰۰۰ حساب افزایش یافته است، در حالی که حجم معاملات به ۵۰ میلیون دلار در روز می رسد.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مطلب، صرافی ارزهای رمزپایه پیشروی تایلند همچنان آفلاین است و سرمایه گذاران و معامله گران به منابع مالی خود دسترسی ندارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location