سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه سرمایه‌گذاران نهادی قیمت بیت کوین را به ۴۰،۰۰۰ دلار رسانده‌اند

کارشناسان در مورد وقایع اصلی سال ۲۰۲۰ که بیشترین تأثیر را بر قیمت بیت کوین دارند، بحث می کنند. سال ۲۰۲۰ با اتفاقات زیادی همراه بود، از همه گیری کووید ۱۹ گرفته تا چاپ پول در مقیاس گسترده و ناآرامی های اجتماعی که باعث می شد تا این سال را یک سال بد بدانیم. در کنار انبوهی از وقایع خبرساز، بیت کوین (BTC) نیز در این سال با یک افزایش قیمت ناگهانی روبرو شد و در نهایت از ۳۶۰۰ دلار در ماه مارس به ۴۱،۹۵۰ دلار رسید و بالاترین رقم خود در سال ۲۰۱۷ یعنی ۱۹،۸۹۲ دلار را کنار زد.

آنتونی پمپلیانو، یکی از بنیان گذاران مورگان کریک دیجیتال در گفتگو با کوین تلگراف، رویداد هاوینگ بیت کوین را به عنوان رویدادی با بیشترین تأثیر در عملکرد قیمت این دارایی دانست. پامپلیانو عنوان کرد: “عرضه روزانه کاهش یافته و تقاضا به طور قابل توجهی افزایش یافته است که منجر به افزایش قیمت آن شده است.”

رویداد هاوینگ بیت کوین در ۱۱ مه سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. این سومین رویداد رویداد هاوینگ بیت کوین از زمان راه اندازی این دارایی در سال ۲۰۰۹ بود. این رویداد منجر شد تا میزان پاداش ماینرها از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کند. رویداد هاوینگ بیت کوین قبلی باعث کاهش قیمت این دارایی شد، اگرچه سرانجام پس از هر هاوینگ یک صعود فوق العاده رخ داده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

رویداد هاوینگ سال ۲۰۲۰ نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا چندین ماه پس از رویداد ماه مه، بیت کوین رکورد گذشته خود را شکست. مدل انباشت به جریان بیت کوین از تحلیلگر Plan B به عنوان یک ابزار محبوب پیش بینی در فضای ارز دیجیتال خدمت می کند. این مدل نشان می دهد با توجه به نرخ تولید فعلی، چند سال طول می کشد تا به موجودی حال حاضر برسیم. این مدلقیمت بیت کوین در آینده را بر اساس کاهش تقسیم عرضه ورودی دارایی پیش بینی می کند.

نمودار ۱ هفته ای BTC / USD. منبع: TradingView

پیرس کراسبی (Pierce Crosby)، مدیر کل پلتفرم TradingView، نظرات خود را در مورد سه تحولی که به اعتقاد او بیشترین تاثیر را در جهش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ داشته اند به کوین تلگراف بیان داشت. اولین جنبه ای که وی به آن اشاره داشت، این بود که “مصرف کننده این دارایی را مورد پذیرش قرار داد که در IPO برنامه ریزی شده کوین بیس مشخص است.”

صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس اخیراً برای تأیید عرضه اولیه عمومی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت نام کرده است. این اقدام، این شرکت را به سوی پذیرش عمومی سوق می دهد. این خبر در واقع با کاهش قیمت بیت همزمان بود، هرچند به نظر می رسد که نظر کراسبی نشان دهنده این است که IPO صرفاً نتیجه تقاضای اساسی و مداوم است.

“پذیرش نهادی که درسرمایه گذاریMicroStrategy بر روی بیت کوین مشاهده می شود” از نظر کراسبی یکی دیگر از رویدادهای جالب در افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ بود. تعداد زیادی از شرکت های بزرگ از سرمایه گذاری های بزرگ بر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ رونمایی کردند. همه اینها از زمانی آغاز شد که پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones)، سرمایه گذار میلیاردر در ماه مه سال ۲۰۲۰ از سرمایه گذاری خود بر روی بیت کوین خبر داد.

در نیمه دوم سال ، شرکت MicroStrategy صدها میلیون دلار بیت کوین جمع آوری کرد. شرکت های دیگری مانند MassMutual و Square جک دورسی نیز از خریدهای بیت کوین خود خبر دادند.

افزایش قیمت بیت کوین به هنگام ورود سرمایه گذاران نهادی. منبع: TradingView

کراسبی همچنین عنوان کرد که “رونق DeFi و محصولات لوریج که توسط این فضا ساخته شده اند” بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ تأثیر گذار بوده اند. سال گذشته، مجموعه ای از راه حل های DeFi وارد صنعت ارز دیجیتال شد که به شرکت کنندگان روش های جدیدی برای استفاده از سرمایه خود می دهد.

این دوره مشابه حباب ICO 2017 بود، امور مالی غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۰ پول قابل توجهی را جابجا کرد. دارایی های مرتبط، با تغییرات چشمگیری در قیمت خود روبرو شدند، در حالی که پروژه های سایه نیز در این دوره ظاهر شدند. در عین حال، بیت کوین پس از بهبودی از افت قیمت مربوط به کووید ۱۹ در ماه مارس، یک روند افزایشی در پیش گرفت و یک رکورد ثبت کرد.

در صحبت از همه گیری باید عنوان کرد که Cheds، یک معامله گر و تحلیلگر ارز دیجیتال در توییتر عنوان کرد که کووید ۱۹ قیمت بیت کوین را در سال گذشته به طور قابل توجهی هدایت کرد. وی اظهار داشت:

همه گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ تاثیر زیادی بر قیمت بیت کوین داشت.

قیمت بیت کوین در پنجشنبه سیاه. منبع: TradingView

در مارس ۲۰۲۰، در میان نگرانی های ناشی از همه گیری کووید ۱۹و اقدامات پیشگیرانه در رابطه با آن، بازارهای اصلی و دارایی های دیجیتال به شدت سقوط کردند. با این وجود بیت کوین سریعتر از دارایی های مالی سنتی برگشت. Cheds در مورد بیماری همه گیر عنوان کرد: “بدون شک، این بیماری در روند بازارها تاثیرگذار بود و همچنین اخبار مربوط به سرمایه گذاری نهادی نیز به ما کمک کرده است.”

Cheds افزود: “رویدادهایی مانند خریدهای عمومی MicroStrategy و افزودن بیت کوین به زرادخانه پی پال، مشروعیتی را که از دست رفته بود به آن اضافه کرد و به زمینه سازی بیشتر برای این نوع سرمایه گذاری ها در سال ۲۰۲۱ کمک می کند.” پی پال از اضافه کردن دارایی های دیجیتال متعدد به پلتفرم خود در ماه اکتبر رونمایی کرد.

روندای صعودی در سال ۲۰۲۱ توسط فاندامنتال ها صورت می گیرد نه فومو

پامپلیانو در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی کمترین تأثیر را در قیمت بیت کوین داشته است، با لبخند گفت: “نظر اکثر مردم در توییتر”. در همین حال، کراسبی به سمت جدا شدن بیت کوین از صحنه سیاسی اشاره کرد. وی اظهار داشت: “در سال جاری تأثیر بسیار کمی را از سیاست در بیت کوین مشاهده کردیم که یک تفاوت اساسی در مقایسه با سال های گذشته را د آن مشاهده می کنیم..” “ما انتظار داریم که تأثیر دولتها در بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیشتر نمایان شود.”

با پایان سال ۲۰۲۰، دولت ایالات متحده حکمی را برای نظارت بر کیف پول های دارایی دیجیتال سلف کاستدی پیشنهاد کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز در اواخر دسامبر جنبشی را علیه ریپل و دارایی آن یعنی XRP تشکیل داد. هر دو رویداد می تواند آغاز افزایش درگیری دولت در این فضا باشد.

پامپلیانو معمولاً بیت کوین را یک دارایی غیر همبسته می خواند. گزارش اکتبر ۲۰۲۰ از Fidelity به چنین دیدگاهی اعتبار می بخشد و عنوان می کند که بیت کوین تقریباً هیچ همبستگی ای با سایر بازارها ندارد.

در پایان لازم به ذکر است که در طول سال ۲۰۲۰ بیت کوین سر تیتر بسیاری از اخبار قرار گرفت. برخی از رویدادهای خبری تأثیرگذار به نظر می رسیدند، در حالی که برخی دیگر از آنها تأثیرگذار نبودند، اگرچه اثبات قطعی هرگونه ارتباط مستقیم غیرممکن است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location