سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

جمینی، کوین بیس و سایر صرافی ها، برای مبارزه با قاچاق انسان پیشگام شدند!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که صرافی های پیشرو در حال ردیابی تراکنش های مشکوک ارز دیجیتال

این کنسرسیوم در آوریل سال ۲۰۲۰ با ابتکار عمل اطلاعات ضد قاچاق انسان راه اندازی شد، این کنسرسیوم یک سازمان غیرانتفاعی است که بر روی اشتراک اطلاعات، بهترین روش ها و توسعه ابزارهایی برای مبارزه با قاچاق متمرکز است. ATCC برای مقابله با قاچاق انسان و مواد سوء استفاده جنسی از کودکان که به آن CSAM نیز گفته می شود، صرافی های ارز دیجیتال، شرکت های اطلاعاتی بلاک چین و مجریان قانون را گرد هم آورده است.

آرون کالر (Aaron Kahler)، رئیس و بنیان گذار طرح اطلاعاتی مبارزه با  قاچاق انسان به کوین تلگراف گفت که فکر می کند رهبری و به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای ارزهای دیجیتال به منظور ایجاد آگاهی برای مسئولیت اجتماعی در زمینه مبارزه با شرکت های قاچاق انسان حیاتی است. وی در این باره عنوان کرد:

“ما سازمان ها را موقعیت بندی می کنیم تا در پیشگیری، کشف و گزارش قاچاق انسان و استثمار کودکان نقش فعالی داشته باشند. طرح اطلاعاتی مبارزه با قاچاق انسان و ATCC در حال توسعه برنامه ها، آموزش ها، داده ها و ابزارهای جامعی برای مقابله با این موضوع هستند. “

صرافی های ارز دیجتال در حال نظارت بر تراکنش ها هستند

به طور خاص، چهار صرافی که عضو ATCC هستند، تراکنش های ارز دیجیتال را برای شناسایی ویژگی های مرتبط با قاچاق انسان کنترل می کنند. این اطلاعات سپس در میان تمام اعضای ATCC و همچنین شامل شرکت های اطلاعاتی، اعضای مشاور و مقامات اجرای قانون برای کمک به مبارزه با فعالیت های غیرقانونی به اشتراک گذاشته می شود.

لانا شوارتزمن (Lana Schwartzman)، مدیر ارشد تطابق در پکسفول – یک صرافی همتا به همتا – در گفتگو با کوینتلگراف عنوان کرد که او شخصاً در حال کار بر روی یک ابتکار کلمات کلیدی برای پکسفول است که شامل شرایط خاصی در رابطه با قاچاق انسان و بهره برداری از کودکان است. وی در این باره عنوان کرد:

” کلمات کلیدی در همه جا اعمال می شوند – فرقی نمی کند که آنها از یک صرافی همتا به همتا یا یک صرافی ارز دیجیتال منظم آمده باشند. کلمات کلیدی در کل صنعت هستند و باید در همه سیستم ها کنترل شوند. “

ابتکار کلمات کلیدی از پکسفول نشان دهنده بهترین روشی است که توسط موسسات مالی سنتی شرکت کننده در برنامه های مبارزه با قاچاق کالا اجرا می شود. شوارتزمن خاطرنشان کرد که پکسفول و صرافی های دیگر به دلیل شفافیت مربوط به ارز دیجیتال ، هنگام نظارت بر تراکنش ها از مزیت منحصر به فردی برخوردار هستند. وی در ادامه اظهار داشت:

“شما این مورد را در فیات سنتی ندارید. من امیدوارم که هر بازیگر بد یاین نکته را دریافت کند که نمی توان از ارز دیجیتال برای قاچاق انسان و سایر فعالیت های غیرقانونی استفاده کرد. ما می دانیم شما کی هستید، تراکنش های شما را می بینیم و شما را به مقامات قانونی معرفی خواهیم کرد. “

جان کوتانک (John Kothanek)، مدیر ارشد اطلاعات جهانی کوین بیس – یک صرافی ارز دیجیتال که مقر آن در سانفرانسیسکو است – با تکرار اظهارات شوارتزمن به کوین تلگراف گفت که مهم نیست که بازیگران بد از نظر فن آوری چقدر تبحر دارند، افراد با انگیزه و مصمم در اجرای قانون و صنعت خصوصی در نهایت آنها را پیدا خواهند کرد. کوتانک با بیان اینکه کوین بیس از کنسرسیوم هایی مانند ATCC پشتیبانی می کند، خاطرنشان کرد که تلاش های این طرح با اخلاق کوین بیس در زمینه حذف بازیگران بد از اقتصاد ارز دیجیتال همسو است. وی در این باره عنوان کرد:

“همچنین کوین بیس با گروه های دیگری نیز در حال همکاری است که اهداف آنها شناسایی جریان غیرقانونی پول مجرمانه نه تنها از قاچاق انسان، بلکه باج افزارها ، فروش فنتانیل و پولشویی است.”

ارز دیجیتال شفاف است اما می تواند شفاف تر باشد

کوتانک در ادامه اظهار داشت که برخلاف تصورات غلط رایج، ارز دیجیتال به طور کلی یک تجارت شفاف است. با این حال، او به خوبی می داند که بازیگران بد وجود دارند. برای تحقق این موضوع، Chainalysis ، یک شرکت اطلاعاتی بلاک چین و عضو ATCC، در آوریل سال جاری میلادی یک پست وبلاگی را منتشر کرد تا اثرگذاری تراکنش های ارز دیجیتال در قاچاق انسان را نشان دهد.

طبق یافته های Chainalysis، تراکنش هایی به ارزش ۹۳۰،۰۰۰ دلار بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به آدرس های مرتبط با ارائه دهندگان CSAM در سال ۲۰۱۹ ارسال شده است. این یک افزایش ۳۲ درصدی نسبت به ۲۰۱۸ را نشان می دهد. جالب است که بین ژانویه و مارس سال جار ، کمتر از ۲۵۰،۰۰۰ دلار پرداخت بیت کوین و اتریوم در ارائه دهندگان CSAM یافت شده است.

اشتراک اطلاعات یک امر مهم است

اگرچه ممکن است این ارقام زیاد به نظر برسند، اما توجه به این نکته مهم است که قاچاق انسان تجارتی است که سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار کسب درآمد دارد. این نشان می دهد که درصد فعالیت مربوط به تراکنش های ارز دیجیتال در مقایسه با پرداخت های سنتی نسبتاً کم باقی مانده است.

با این حال، شبکه اجرای جرایم مالی در ۱۵ اکتبر سال جاری مشاوره ای در مورد قاچاق انسان صادر کرد و بیان داشت که “ارز مجازی قابل تبدیل” توسط قاچاقچیان انسان برای پنهان کردن پردازش های غیرقانونی استفاده می شود.

این سند حتی به یک مطالعه موردی اشاره دارد که در آن گروهی از قاچاقچیان انسان کارت های اعتباری Vanilla Visa را خریداری کرده اند که سپس از آن برای خرید بیت کوین در Paxful استفاده کره اند. تراکنش های بیت کوین این گروه با خرید تبلیغات تن فروشی در یکی از بزرگ ترین بازارهای قاچاق انسان به نام Backpage مرتبط شده است که در آوریل ۲۰۱۸ توقیف شد. مواردی از این قبیل نشان دهنده اهمیت اشتراک اطلاعات بین صرافی های ارز دیجیتال، شرکت های اطلاعاتی بلاک چین و اجرای قانون می باشد.

پاملا کلگ (Pamela Clegg)، مدیر تحقیقات مالی و آموزش در CipherTrace ، یک شرکت اطلاعاتی بلاک چین و یکی از اعضای ATCC نیز به کوین تلگراف گفت که به اشتراک گذاری اطلاعات بین شرکت های مختلف اطلاعات بلاک چین و صرافی های ارز دیجیتال در نهایت به ارائه مراحل اضافی برای درک اینکه اطلاعات مرتبط با قاچاق انسان از کجاست، کمک می کند. وی در این باره عنوان کرد:

“این امر به عنوان نوعی سپرده مرکزی است که در آن انواع داده ها جمع می شود – نه فقط داده های مربوط به ارز دیجیتال. این اطلاعات شامل مکان های جغرافیایی، شماره تلفن و موارد دیگری است که با آدرس ارزهای دیجیتال مرتبط می باشند. “

طبق گفته Clegg، صرافی های ارز دیجیتال ویژگی های غیرمعمولی را که معمولاً در معاملات قاچاق انسان دیده می شود، کنترل و تعیین می کنند و به عنوان نقطه کانونی عمل می کنند. وی در ادامه عنوان کرد که: “این اولین قدم است.” شرکت های تجزیه و تحلیل بلاک چین مشارکنکننده مانند CipherTrace و Chainalysis ، سپس در کنار یکدیگر با مقامات اجرای قانون برای مبارزه با فعالیت های غیرقانونی همکاری می کنند. وی همچنین اظهار داشت: “این همان روش مالی سنتی است که در آن بانک ها جنبش های قاچاق انسان را شناسایی کرده و سپس به FBI هشدار می دهند.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location