سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سرمایه گذاران چگونه می‌توانند به توسعه ارزهای دیجیتال کمک کنند؟

بهترین راه بازده فعال یک سرمایه گذاری (آلفا شدن سرمایه)، پیدا کردن سرمایه گذار است. شرکت‌های خصوصی دهه‌هاست که این راه را انتخاب کرده‌اند. همانطور که بازار ارزهای دیجیتال متحول می‌شود، انتظار می‌رود که سرمایه گذاران بیشتری در این حوزه ورود کنند.

 

ارزجو : گروه‌هایی مانند TPG قبل از شروع به فروش برای بهینه کردن سود خود، به مدیریت منابع مهم جذب سرمایه می‌پردازند. شرکت‌های سرمایه گذار آلفا مانند USV، a16z و Craft Ventures با کمک کردن به حل چالش‌های کمپانی‌هایی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند، به سرمایه گذاران برتر تبدیل شده‌اند.

ارزهای دیجیتال در بازار به عنوان منابع سرمایه‌گذاری جدید محسوب می‌شوند که ترکیبی از اموال قابل مالکیت (سهام اولیه، کالاها، سهام عادی، ارزها) را ارائه کرده است. همچنین این ارزهای دیجیتال، توسط سرمایه گذاران فناوری که عموماً در استارتاپ‌ها سرمایه گذاری می‌کنند، مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که ارزهای دیجیتال می‌توانند با افزودن ارزش به ساختار کمپانی‌های قدیمی، آلفا تولید کنند. راه‌های جدید دیگری نیز برای تولید آلفا در این کلاس تجاری وجود دارد.

ارزهای دیجیتال عموماً با روش‌های زیر به ارزش سهام کمپانی‌ها می‌افزایند:

۱- سرمایه

۲- استخدام (معمولاً افراد متخصص در مهندسی و اجرا) و دیگر رشته‌ها

۳- مشاوره سرمایه گذاری و مدیریت برای استراتژی و برنامه ریزی

۴- ارائه خدمات اقتصادی برای کمک به شرکت‌های سرمایه گذار

۵- حمایت عاطفی

 

این خدمات، بسیار با ارزش هستند و سرمایه گذاری صنعتی نقش بزرگی را در به وجود آمدن فناوری‌های جدید و مدل‌های شغلی تازه که در اقتصاد امروزی آن‌ها را مشاهده می‌کنیم، بازی کرده است. در حالی که سرمایه‌های ارز دیجیتال مانند مالتی کوین (Multicoin)، بسیاری از این خدمات را ارائه می‌دهند، ما علاقه‌مند هستیم که این خدمات را به روشی کاملاً بر اساس ارزهای دیجیتال ارائه دهیم.

بسیاری از سرمایه گذاری‌ها بر روی ارز دیجیتال بر روی این فرضیه استوار شده که یک شبکه ارز دیجیتال با اثرات شبکه‌ای محکم و استوار، قابلیت رقابت خوبی در بازار دارد. البته اثرات شبکه‌ای تا موقعی که شبکه به اندازه کافی بزرگ نباشد، امکان رقابت را ایجاد نمی‌کند. گفته می‌شود که اثرات شبکه بوت استرپینگ از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که تمام مشاغل در زمینه اثرات شبکه‌ای با آن درگیر هستند. (برای مثال چرا باید تلفن بخریم در صورتی که دیگران تلفن ندارند؟)

چندین روش وجود دارد که می‌توان به گروه‌هایی که شبکه‌های بوت استرپ ارز دیجیتال را می‌سازند، سرمایه رسانی کرد.

برای مثال در نظر می‌گیریم که در Livepeer سرمایه گذاری کرده‌ایم. Livepeer یک شبکه غیرمتمرکز رمزگشایی ویدیو است. تولیدکنندگان، توکن‌های خود را در مقابل ویدیوهای منتقل شده و خدمات اینچنینی به مشتریان شبکه Livepeer واگذار می‌کنند. تهیه کنندگان، حقوق خود را به وسیله اتر یا انواع دیگر ارز دیجیتال مانند (DAI, GUSD, USDC) دریافت می‌کنند تا بتوانند آن را در صورت دلخواه به ارزهای فیات و نقد تبدیل کنند.

با این حال قبل از آنکه ترانسکودر ویدیو شروع به پخش برنامه‌های خود بر روی شبکه Livepeer نکرده باشند، عاقلانه نیست کسانی که به خدمات رمز گشایی علاقه مند هستند، توکن‌های LPT را خریداری کنند، تا در این شبکه سهیم باشند. بدون فعالیت تولید کنندگان در این شبکه، مشتریان قادر نخواهد بود به آنچه که خواهان آن هستند برسند.

ارزهای دیجیتال

مالتی کوین امروزه به عنوان رمز گشا بر روی شبکه Livepeer برای کمک به تولیدات این شبکه به کار می‌رود تا زمانی که تقاضا به اندازه کافی افزایش پیدا کند و تولید کنندگان جذب LPT شوند. می‌توانیم به عنوان تولیدکننده در این شبکه به کمک مؤسسان آن، در فروش محصولات شبکه برویم و باعث رونق آن شویم.

ما می‌توانیم این روش را بیشتر به پیش ببریم. در گام اول می‌توانیم ترانسکودرها را در موقعیت‌های جغرافیایی خاص پیدا کنیم و شبکه را گسترش دهیم و هزینه‌ها را کمتر کنیم و کار عملی را بهینه سازی کنیم. (Livepeer یک اپلیکیشن دارای محدودیت زمانی است. بنابراین هرچه نودها به مرکز جریان نزدیک‌تر باشند، خدماتی که ارائه می‌دهند، بهتر خواهد بود. دوم اینکه در روزهای ابتدایی، می‌توانیم از ترانسکودرهایی با هزینه کمتر استفاده کنیم تا مؤسسان شبکه بتوانند جهت جلب مشتریان به آنها تخفیف بدهند و به این صورت می‌توانیم تقاضای مرزی را افزایش داده و اثر شبکه را تقویت کنیم. با توجه به میزان سرمایه گذاری و اعتقاد ما به شبکه Livepeer می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم تا باعث گسترش این شبکه و سوددهی بیشتر به نفع خودمان شویم.

بیایید یک مثال دیگر را در نظر بگیریم: MakerDAO. یک مشکل بزرگ و اصلی در سیستم MakerDAO این است که عرضه و تقاضا برای استیبل‌ کوین دای (DAI) با یکدیگر هماهنگ نیستند. یا به عبارت دیگر هرچه تقاضا برای دای افزایش پیدا می‌کند، تولید کنندگان پلتفرم‌های CDP هیچ انگیزه‌ای برای تولید مقدار بیشتری از دای ندارند.

ولی همچنان فرصت‌هایی برای سرمایه گذاران بلندمدت برای ایجاد آلفا در فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال وجود دارد. یک سرمایه گذار MakerDAO می‌تواند دای را با تولید CDP تولید کند و سپس آن را با دلار آمریکا معاوضه نماید. با انجام این کار، سرمایه گذار میزان تولید دای را بدون قبول ریسک بازار افزایش داده و میزان نقدینگی در زمینه داد و ستد دای را می‌افزاید که همین باعث می‌شود بنگاه‌ها و صرافی‌ها، دای را وارد لیست خود کرده و باعث رونق در بازار شوند.

برای این کار نیاز به فعالیت‌های خاصی وجود دارد که شاید اشخاص در مراحل اولیه شروع کار شبکه که میزان سود دهی بر اساس دلار بسیار کم است، علاقه‌ای به سرمایه گذاری یا تلاش در آن زمینه نداشته باشند. اثر شبکه‌ای، اپلیکیشن‌هایی هستند که بر اساس دای پایه ریزی شده‌اند، و بعدها باعث گسترش شبکه دای و افزایش ارزش MakerDAO می‌شوند.

چند مثال دیگر: یک سرمایه‌گذار در ZRX ممکن است بخواهد استخرهای نقدینگی بین بنگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز را بریج کند، تا در این زمینه نقدینگی برای همه افزایش پیدا کند. یک سرمایه گذار در Filecoin می‌تواند در روزهای اول کار برای شبکه، محل ذخیره سازی فراهم کند تا شبکه بتواند پا بگیرد. علاوه بر آن، او می‌تواند با ذخیره کردن فایل‌ها بر روی شبکه فایل کوین، دیگران را هم برای پیوستن به این شبکه ترغیب کرده و باعث افزایش تقاضا در شبکه شود.

هر کدام از این مسائل شاید به خودی خود از لحاظ اقتصادی منطقی به نظر برسند. ترانسکود در Livepeer نیاز به سرمایه گذاری و زمان و منابع آی تی دارد. در مراحل اولیه شبکه مالتی کوین، نباید انتظار داشت که به کارگیری امکان ترانسکود در Livepeer بتواند سوددهی مناسبی داشته باشد با این حال این تصمیم حرکتی در جهت سرمایه گذاری منطقی و بلندمدت است. زیرا احتمال اینکه شبکه Livepeer پروتکل استانداردی برای ترانسکود ویدیوها شود را افزایش می‌دهد.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال علاوه بر استفاده از عملکرد نودها، می‌توانند به ایجاد امنیت بیشتر در شبکه نیز کمک کنند. یک سرمایه گذار طولانی مدت با شرکت در فعالیت‌های شبکه در روزهای اول شروع کار می‌تواند میزان امنیت این شبکه را افزایش دهد. برای مثال بیایید شبکه Skale را در نظر بگیریم. برای انجام هرگونه عملکردی در لایه دوم شبکه، این شبکه باید نمونه‌های اعتبارسنجی از یک استخر بزرگ بسازد. با اینکه این کار سود زیادی در بر دارد، احتمال اینکه اعتبار سنجی به میزان > ⅓ بیزانتین افزایش پیدا کند را نیز دارد.

هنگامی که توسعه دهندگان (مشتریان شبکه Skale) زنجیره‌های شبکه را مورد استفاده قرار می‌دهند، استخری از اعتبار سنج‌ها (تولید کنندگان) برای سنجش اعتبار این زنجیره‌ها به فعالیت می‌پردازند. اعتبار سنج‌ها باید توکن‌های شبکه را اعتبارسنجی کنند تا بتوانند خدمات اعتباری را بر روی لایه دوم شبکه ارائه نمایند. همان‌طور که در مثال شبکه Livepeer گفتیم، تولید کنندگان حقوق خود را به وسیله اتر یا استیبل کوین‌های دیگر (DAI, USDC) دریافت می‌کنند. گرچه همان مشکلاتی که در مورد شبکه Livepeer گفتیم در اینجا هم وجود دارد.

مالتی کوین به تازگی اعلام کرده است که سرمایه گذاری در Skale انجام می‌دهد و اعتبار سنجی‌هایی را در شبکه Skale در سال ۲۰۱۹ به کار می‌برد. با انجام اعتبار سنجی‌ها در شبکه Skale و کمک به ایجاد بوت استرپ، امنیت شبکه و همچنین اثر شبکه‌ای افزایش خواهد یافت. هرچه استخر اعتبارسنجی برای زنجیره لایه دو شبکه Skale در دسترس‌تر باشد، تولیدات این شبکه امنیت و کیفیت بیشتری خواهد داشت.

هرچه زنجیره‌های لایه دوم که از Skale استفاده می‌کنند بیشتر باشد، این شبکه سود بیشتری به دست خواهد آورد و در نتیجه می‌تواند افراد بیشتری را نیز به خود جذب کند. این یک اثر شبکه‌ای قدرتمند است که یک سرمایه گذاری بلند مدت می‌تواند به تسهیل آن کمک کند.

همانطور که در مثال شبکه Livepeer گفته شد، ما انتظار نداریم که ایجاد امنیت در شبکه Skale در روزهای ابتدایی بتواند سودآور باشد. با این حال این یک سرمایه گذاری منطقی بلندمدت است. زیرا باعث افزایش احتمال اینکه Skale به پروتکل استاندارد زنجیره‌های لایه دوم در شبکه اتریوم تبدیل شود می‌گردد.

بخش دیگری که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می‌توانند به ارزش آن بیفزایند، در زمینه مدیریت شبکه است. مدیریت شبکه‌های اپن سورس ارز دیجیتال بخشی کاملاً جدید است. ما باید سعی کنیم تا زمان و تلاشمان را برای کمک به این شبکه‌ها و برای رشد آنها به کار ببریم. برای مثال:

به تازگی اعلام کردیم که مایلز اسنایدر، اولین کارمند ما، در حال خروج از مالتی کوین برای کار بر روی ایجاد بلوک EOS به نام Aurora EOS است. تولیدکنندگان بلوک، مدیران منتخب شبکه EOS هستند. Aurora EOS در حال ایجاد بخش استراتژی و آموزش است تا بتوانند مدیریت شبکه را به خوبی پیش ببرند. مدیران داخلی ارزهای دیجیتال، دارای مسئولیت ایجاد ثبات در بازار با معرفی روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، مدیریت و همکاری فعال هستند.

مالتی کوین با فراهم آوردن نقدینگی، مدیریت و دیگر خدمات، در حال حمایت از شبکه ما در روزهای ابتدایی شروع کار است. برای این کار احتیاج به تزریق سرمایه، قابلیت فنی و درک چگونگی عملکرد شبکه‌ها وجود دارد. همانطور که هر شرکت ارز دیجیتال، سرمایه‌ای را برای کار بر روی پروژه‌ها و پروتکل‌های جدید کنار می‌گذارد، مطمئن هستیم که سرمایه‌گذاران نیز علاقه‌مند به سرمایه گذاری بر روی شبکه‌ها و حمایت از آنها هستند. همانطور که بازار ارزهای دیجیتال متحول می‌شود، انتظار داریم که سرمایه گذاران بیشتری در زمینه کار بر روی شبکه‌های بوت‌استرپ کنند تا بتوانیم موفق به ایجاد آلفا شویم.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location