سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مقایسه پذیرش ارزهای دیجیتال در شرق و غرب!

برای شرق و غرب، مسیرهای پذیرش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

نکته قابل توجه این است که پس از اتریوم، دو بلاک چین با فعال ترین کاربران روزانه Klaytn و Terra هستند که Klaytn در زمینه کاربران فعال بسیار برتر از اتریوم بوده است، البته قبل از هیجان پیرامون امور مالی غیرمتمرکز پس از انتشار توکن های COMP در ماه ژوئن.

علاوه بر این، Klaytn بیش از ۷٫۵ میلیون کاربر کل منحصر به فرد دارد که در مقابل، اتریوم تنها ۴٫۵ میلیون کاربر منحصر به فرد دارد. اگرچه Terra هنوز هم با ۱٫۷۸ میلیون کاربر دارد، اما شایان ذکر است که از سایر پلتفرم های بلاک چین اصلی از جمله EOS ، Tron و NEO پیشی گرفته است.
در مورد Klaytn و Terra که موفق به جذب چنین پایگاه های کاربر قابل توجهی هستند، در صورتی که هر دوی آنها کمتر از نیمی از عمر اتریوم را داشته اند، چطور؟ این امکان وجود دارد که در این بین، عوامل انگیزشی زیادی در بازی وجود داشته باشد.

با این حال، شاید بدیهی ترین مقایسه بین شرق و غرب باشد. بنیاد اتریوم در سوئیس مستقر است و بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم توسط تیم هایی در کشورهای غربی تهیه شده اند در حالی که Klaytn و Terra هر دو بیشتر در آسیا متمرکز هستند.

باید عنوان کرد که در مسیر پذیرش بین کشورهای شرقی و کشورهای غربی برخی تغییرات اساسی وجود دارد. این اعتقاد وجود دارد که این اختلافات مبنایی قابل قبول برای ایجاد تغییر در نرخ پذیرش ایجاد می کند.

در حالی که سیلیکون ولی کاملاً خود را به عنوان مرکز توسعه فناوری غربی مستقر کرده است، تمام کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور به دلیل وابستگی خود با فناوری در زندگی روزمره مصرف کنندگان مشهور شده اند.

در مورد کره جنوبی باید عنوان کرد که، دولت بیش از چهار دهه است که مأموریت دارد تا کشور را در صدر توسعه ارتباطات قرار دهد. از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۷، سرمایه گذاری دولت کره را به وضعیت جهانی در ارتباطات سوق داد. کره جنوبی امروزه به سرعت رو به جلو حرکت می کند و از سال ها پیش به شبکه فیبر جهانی دسترسی داشته است. این مسئله را با ایالات متحده مقایسه کنید، جایی که دسترسی به فیبر تقریباً ۳۰ درصد است. بعلاوه، سرمایه گذاری موجود به این معنی است که زیر ساخت های کره می تواند با سرعت قابل ملاحظه ای همراه هزینه های پایین برای دهه های آینده ارتقا پیدا کند.

پذیرش مبتنی بر مصرف کننده

سرمایه گذاری گسترده دولت در زیرساخت ها سرانجام باعث شد تا شرکت های بزرگ جهانی فناوری از جمله سامسونگ و ال جی خود را در سئول مستقر کنند. علاوه بر این، این شرکت ها نیز در خط مقدم پذیرش فناوری بلاک چین و گنجاندن آن در محدوده محصولات مصرفی موجود خود بودند. به عنوان مثال، سامسونگ فن آوری بلاک چین را در تلفن های گلکسی S10 و S20 خود ادغام کرده است و همچنین با صرافی ارز دیجیتال جمینی به منظور ارتباط مستقیم با کیف پول بلاک چین سامسونگ همکاری کرده است.

دلیل عمده موفقیت سریع Klaytn و Terra این است که آنها توسط شرکت هایی تأسیس شده اند که قبلاً محصول کارکردی و پایگاه مصرفی داشته اند. Klaytn از یک شرکت زیرمجموعه Kakao که بزرگ ترین برنامه پیام رسانی کره را به عهده دارد، ظاهر شد و دارای سهم بازار ۹۸ درصدی KakaoTalk است.

به طور مشابه، Terra میزبان CHAI، یک سرویس پرداخت تلفن همراه است که با چندین شرکت مهم برای خدمات پرداخت خود از جمله Yanolja ، اپلیکیشن مهمان نوازی شماره یک کره و Nexon، ناشر بازی برتر کره ادغام شده است. Terra در نظر دارد تا در مسیر رو به جلوی خود در طول شش ماه آینده از یک تریلیون Terra (KRT معادل بیش از ۸۳۰ میلیون دلار) در حجم ارگانیک پیشی بگیرد.

در یک روش مشابه با سامسونگ، این پروژه ها از محصول یا پلتفرم موجود استفاده کرده اند و فناوری بلاک چین را به گونه ای گنجانیده اند که کاربران حتی نیازی به دانستن این مسئله ندارند که فناوری زیربنایی مبتنی بر بلاک چین است. علاوه بر این، آنها یک پایگاه کاربری مستقر دارند و نیازهای آنها را درک می کنند و به آنها این امکان را می دهند تا راه حل هایی را ارائه دهند که مصرف کنندگان می خواهند.

این می تواند دلیلی بر این مسئله باشد که چرا اتریوم مدت زمان بیشتری را برای جذب کاربران صرف کرده است. یک مانع مهم برای ورود کاربران به اتریوم این است که کاربران برای پرداخت هزینه های گس باید اتر (ETH) را نگه دارند، مانعی که توسعه دهندگان یا اتریوم را ترک می کنند یا برای غلبه بر آن مجبور به کار بودند.

ظهور دیفای نشان دهنده اولین تغییر پارادایم در صنعت ارز دیجیتال است که توسعه دهندگان شروع به ایجاد تقاضای بازار کرده اند و فرصتی را فراهم می کنند تا زیرساخت های مالی جدیدی را برای کاربران فراهم کند. در حالی که دیفای به طور غیرقابل انکاری یک بخش مهیج و جذاب است که توسط اکوسیستم اتریوم تأمین می شود، یک بخش مناسب برای کاربرانی است که از قبل فن آوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال را می شناسند. این موانع ورود، نتیجه طبیعی راهی است که اتریوم از آن ظهور کرده است. گفتنی است که اتریوم به عنوان یک راه حل زیرساختی راه اندازی شده، نه اینکه پاسخگوی تقاضای مصرف کننده باشد.

تغییرات در رویکرد نظارتی

در جایی که شرکت های غربی تلاش کرده اند رویکرد مصرفی متمرکزتری را برای اجرای بلاک چین به کار گیرند، اما متأسفانه قانون گذاران ایالات متحده آنها را در مسیرهای خود متوقف کرده اند. دو نمونه بارز از این موارد، پروژه شبکه باز تلگرام و لیبرای فیس بوک است.

پس از آنکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار پروژه آمریکا شبکه باز تلگرام را به عنوان اوراق بهادار اعلام کرد، تلگرام مجبور شد از راه اندازی پروژه خود صرف نظر کند، تصمیمی که بعداً مورد انتقاد کمیسر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفت. همانطور که پیرس خاطرنشان کرد، تلگرام حتی یک شرکت آمریکایی نیست.

به طور مشابه، پروژه لیبرای فیس بوک با قانون گذاری شدیدی هم از سوی ایالات متحده و هم کشورهای عضو اتحادیه اروپا روبرو شده است. این امر، در نهایت باعث شد تا بسیاری از اعضای اصلی انجمن لیبرا، مانند پی پال از این پروژه خارج شوند. اکنون این پروژه با تاخیرهای طولانی مواجه است.

این امر منجر به اختلاف مهم دیگری بین شرق و غرب می شود یعنی رویکرد آنها نسبت به مقررات. این مسئله دارای ریشه هایی بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می رسد. برای مقایسه ایالات متحده و کره جنوبی، مقامات هر دو کشور شروع به توجه به ارزهای دیجیتال در زمان رونق ICO در سال ۲۰۱۷ کردند.

با این حال، تا حدودی به لطف زیرساخت های دیجیتالی مستقر در کره جنوبی، بسیاری از شهروندان در حال حاضر به شدت در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. در یک مقطع در سال ۲۰۱۷، بیت کوین (BTC) و اتر در صرافی های کره جنوبی با حق بیمه ۳۰ درصد بالاتر از همتایان غربی خود مبادله می شد، چرا که ارز دیجیتال با حجم تقاضای بالایی روبرو بود.

بنابراین، بر خلاف نگرش مثبت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دولت کره جنوبی باید نسبت به این اقدام با احتیاط بیشتری عمل کند.  علاوه بر این، بدست آوردن سرمایه گذاری در ایالات متحده به دلیل تعهدات سنگینی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به صندوق های سرمایه گذاری تحمیل می کند، می تواند مملو از تنش باشد. در مقابل، کمیسیون خدمات مالی کره با استفاده از صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی مانند Hashed پشتوانه مراحل اولیه پروژه هایی از جمله Klaytn و Terra را فراهم کرده است.

با این وجود، Hashed برای قانون گذاری بهتر ارزهای دیجیتال با آژانس های دولتی کره جنوبی همکاری کرده است تا شفافیت بیشتری را برای افرادی که در این فضا کار می کنند، فراهم کند. در ماه مارس، قانونی در این دولت به تصویب رسید که سیستم مجوز برای صرافی های دارایی دیجیتال را وارد می کرد، در حالی که اخیراً دولت اصلاحاتی را در قوانین موجود در رابطه با مالیات تصویب کرده است تا مالیات بر سودهای عایدی از ارزهای دیجیتال را شامل شود.

در حالی که برخی از جامعه ارز دیجیتال یک محیط مهار نشده را ترجیح می دهند، این امر غیرقابل تردید است که مقررات آزادی بیشتری برای فعالیت برای مشاغل موجود که مایل به گسترش به سمت دارایی های دیجیتال هستند، به ارمغان می آورد. در نتیجه بهبود چارچوب دولت کره جنوبی، بانک های بزرگ در حال حاضر شروع به توسعه زیرساخت های ارزهای دیجیتال، مانند راه حل های کاستدی کرده اند.

هموار سازی مسیر، مهم است

هیچ کدام از این مباحث نمی گوید که مسیر پذیرش ارزهای دیجیتال و بلاک چین ساده است. در شرق و غرب، مسیر پیچیده است و با چالش های خاص خود همراه است. جامعه ارزهای دیجیتال باید با قانون گذاران همکاری کند تا از چارچوب های قانونی لازم برای ایجاد آزادی عمل و جذب سرمایه گذاری گسترده تر از خارج از این فضا اطمینان حاصل کند.

با این حال، این امر تنها درصورتی که با یک رویکرد مصرف کننده محور برای برنامه های بلاک چین همراه باشد، به دستیابی به پذیرش گسترده کمک می کند. با توجه به اینکه در چند سال اخیر تمرکز سنگینی بر توسعه زیر لایه های فناوری وجود داشته است، اکنون زمان در نظر گرفتن این نکته است که چگونه مصرف کنندگان می توانند به بهترین وجه با فناوری بلاک چین ارتباط برقرار کنند. گفتنی است که با خارج کردن این دو مانع مهم از مسیر، می توان تلاش برای پذیرش انبوه را تسریع کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location