سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بهترین جملات تریدر های بزرگ

آنچه که در این مطلب مطالعه می‌کنیم بهترین نقل قول ها و سخنان تجارت است که بزرگان عرصه تجارت در اختیار معامله گران گذاشته‌اند تا در مسیر درست قرار گیرند.

 

ارزجو: تجربیات بزرگان در عرصه تجارت و کسب و کار همیشه می‌تواند درسی برای کارآفرینان و سرمایه گذارانی که به تازگی قدم در راه تجارت گذاشته‌اند باشد.

اگرچه بهترین نقل و قول‌های تجارت می‌توانند تا حدودی شما را با نگرش و شیوه تفکر تاجران موفق و مدیران بزرگ سرمایه گذاری آشنا کند اما خب همانطور که می‌دانید گاهی اوقات برترین نقل قول‌ها و سخنان بزرگان هم در دنیای کسب و کار کارساز نیست. بدون شک بهترین روش برای یادگیری یک مهارت جدید تقلید کردن از کسانی است که قبلا آن کار را انجام دادند و به موفقیت رسیدند. از همین رو، تجارت در بازار مالی با یادگیری یک مهارت جدید هیچگونه تفاوتی ندارد و باید شما تا آنجایی که ممکن است قدم در جای پای بزرگان این عرصه بگذارید و البته خطرات و دشواری‌های آن را نیز بپذیرید.

 

تاجران و مدیران صندوق‌های پوششی مانند جورج سوروس، جسی لیورمور و مارتین شوارتز گنجینه‌ای از تجربیات را برای تاجران و مدیران بعد از خود به جای گذاشتند و وظیفه هر سرمایه گذار در عرصه تجارت این است که به این مفاهیم ساده و باارزش عمل کند.

شاید خیلی‌ها این تصور را داشته باشند که حرف زدن همیشه راحت است و کلمات همیشه به آسانی نقل می‌شوند اما در عمل اوضاع فرق کرده و شرایط تغییر می‌کند. در حقیقت هرچند هم که کلمات هوشمندانه بیان شوند اما اگر ندانید چه مفهومی در پشت آنها پنهان است نتیجه‌ای برایتان در بر نخواهد داشت.

درهمین راستا ما تصمیم گرفتیم رهنمودها، استراتژی‌ها و نقل و قول‌های مفید و ارزنده‌ای را در باب تجارت از زبان بزرگان تجارت و بازار  در این مطلب برایتان بیاوریم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

بهترین نقل و قول های تجارت در روانشناسی تجارت

به خاطر اینکه راحت تر و بهتر این مطلب را درک کنید، تصمیم گرفتیم تا هر کدام از نقل قول‌ها را در یک دسته بندی مربوط قرار دهیم. در ابتدا قصد داریم با برخی درس‌های مفید در روانشناسی تجارت شروع کنیم. گفتنی است، نقل قول‌هایی که در ادامه آنها را می‌خوانید تمام آنها از زبان معروف‌ترین و موفق‌ترین معامله گران بیان شده‌اند.

 

 

نقل قول‌های روانشناسی تجارت

مارک داگلاس (Mark Douglas) یکی از نویسندگان مطرح و مدرسین فعال در زمینه روانشناسی بازار سهام و تجارت بیان می‌کند:

معامله گر‌‌ها بر اساس تحلیل‌ها احساس اطمینان پیدا می‌کنند. علیرغم اینکه این موضوع مورد تایید عده ی کمی است اما معامله گر میخواهد در مورد هر معامله‌ای پیش بینی درستی داشته باشد اما این تلاش برای ایجاد اطمینان از نتیجه سرمایه گذاری بر اساس تحلیل بازار بی ثمر خواهد بود.

 

به گفته بیل لیپ چوتز (Bill Lipschutz) یکی از افراد موفق در حوزه تجارت، اگر معامله گرها یاد بگیرند که ۵۰ درصد بیشتر سهم خودشان رو نگه دارند پول بیشتری کسب خواهند کرد.

بیل لیپ چوتز یکی از تاجران موفق درباره قدرت تصمیم گیری در معاملات اینگونه اظهار می‌کند که دومین درسی که هر معامله‌گر باید در تجارت بیاموزد صبور بودن است. در واقع برای کسب سود باید صبوری بیشتری را در وجودشان پرورش دهند. صبور بودن یکی از خصلت‌هایی است که برای یک تاجر موفق بودن نیاز است که داشته باشید.

 

 

سومین اصل روانشناسی تجارت کنترل ذهن است. مارک داگلاس در این خصوص بیان می‌کند اگر بتوانید حالت ذهنی در خود ایجاد کنید که تحت تاثیر رفتارهای بازار قرار نگیرد بدون شک این کشمکش‌های تجارت پایان می‌پذیرند.

اگر روحیه شما مدام با نوسانات بازار تحت تاثیر قرار بگیرد به عنوان یک معامله گر همیشه در حال مبارزه خواهید بود. مارک داگلاس به حقیقت ساده‌ای اشاره می‌کند. در واقع، ما می‌توانیم حالت ذهنی خودمان را به بهترین نحو برای رفتار درست با علایقمان تعلیم دهیم. هرچند، برای تحت تاثیر قرار نگرفتن با بالا و پایین رفتن نوسانات بازار نیاز است که یک استراتژی تجارتی بالا به پایین داشته باشید. این می‌تواند یک درمان ساده برای احساساتمان باشد.

 

 

بهترین نقل قول‌ها برای مدیریت پول

جورج سوروس ( George Soros ) یکی از مدیران و سرمایه گذاران موفق بیان می‌کند:

درست یا غلط بودن کارتان مهم نیست آنچه که حائز اهمیت می‌باشد این است که چه مقدار سرمایه بدست می‌آورید وقتی کاری را درست انجام می‌دهید و چه مقدار از سرمایه‌تان از دست می‌رود هنگامیکه مسیرتان اشتباه است.

سورس همچنین می‌گوید میزان پیروزی شما در تجارت یعنی اینکه چقدر کارتان درست یا غلط است اهمیت ندارد و تنها چیزی که ارزش دارد ریسک‌هایتان نسبت به پاداشی که دریافت می‌کنید است.

 

لاری هیت (Larry Hite) می‌گوید در طول فعالیت‌ تجاری‌ام با افراد مختلفی برخورد داشتم که فهمیدم  عدم توجه به ریسک موجب شکست می‌شود. در حقیقت اگر ریسک را کنترل و مدیریت نکنید می‌تواند شما را شکست دهد.

لاری هایت یکی از مدیران برجسته صندوق‌های پوششی ریسک که در واقع حاملان سرمایه‌گذاری و ساختارهایی برای کسب‌وکار هستند که به سرمایه گذاران خود امکان حضور در در طیف وسیع تری از موقعیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را می‌دهند اظهار می‌دارد که کنترل کردن در مدیریت ریسک اهمیت بسزایی دارد. درسی که باید آموخت این است که به ریسک‌ها توجه کنید در غیر این صورت، بازار هیچ شانسی برای موفقیت به شما نمی‌دهد.

 

جمله معروف بازنده ها سهم بازنده رو میانگین میکنند که پل تودور جونز (Paul Tudor Jones) یکی از معامله گران قابل احترام  در دنیای تجارت بر روی دیوار اتاق دفترش قرار داده است درس بزرگی را به تمام معامله گران می‌دهد که هرگز برای یک تجارت شکست خورده پول جمع نکنید. زیرا این شکست فقط بیشتر می‌شود و هرگز کاهش نمی‌یابد. اگر بدهکار هستید بازار به شما می‌گوید سعی کنید پول بیشتری جمع کنید، پشت این ایده قطعا برای شما و مانده حسابتان یک داستان شکست خورده خواهد بود.

 

بهترین نقل قول ها در تحلیل فنی

 

بدون تایید بازار اقدام نکنید یعنی از روند بازار جلو نزنید یکم تاخیر در انجام معامله مشخص میکنه شما درست عمل کردید یا غلط

جسی لیورمور (Jesse Livermore) یکی از بزرگترین معامله گران بازار سهام به نکته مهمی اشاره می‌کند. او بیان می‌کند قیمت باید همیشه ایده تجاری شما را تایید کند. در واقع بهتر است کمی دیرتر آنچه می‌خواهید را بدست بیاورید به جای اینکه سعی کنید از بازار پیشی بگیرید.

 

نوسانات کوتاه مدت در نقاط عطف ترند بسیار مهم هستند و با پایدار شدن ترند سیر نزولی پیدا می‌کنند.

جورج سوروس بیان می‌کند رفتارهای قیمتی در بازار به ما کمک می‌کنند که برگشت بازار را ارزیابی کنیم. در اینجا حق با سوروس است زیرا ما هم به همین نتیجه رسیدیم. برگشت ترند اغلب پس از یک دوره نوسانات بالا اتفاق می‌افتد. الگو برگشتی موردعلاقه ما شکل «V» بالا یا پایین است که به علت نوسان زیاد است و نشان از برگشت در نمودار های قیمتی دارند و انتظار بازار این است تا با شکل گیری این الگوها برگشت های قیمتی را شاهد باشد.

 

 

من همیشه به افرادی که می‌گویند “من هرگز یک تکنسین توانگر را ملاقات نکرده‌ام می‌خندم. من این حرف رو خیلی دوست دارم شاید تصور کنید که یک پاسخ متکبرانه و بی معنی باشد اما به مدت ۹ سال از اصولی استفاده کردم و تبدیل به یک تکنسین توانگر شدم.

مارتی شوارتز(Marty Schwartz) یکی از معامله گران وال استریت و نویسنده کتاب معروف « Pit Bull » است. مارتی خیلی واضح در نقل قول بالا این افراد را به تمسخر می‌گیرد چون از تحلیل فنی یا تکنیکال واهمه دارند. مارت شوارتز یک افسانه زنده است که شهادت می‌دهد تحلیل فنی برای همه دوره‌ها کار می‌کند.

 

 

نقل قول های تجارت روزانه

می‌دانم کجا قرار است بروم قبل از اینکه بروم، گفته بروس کوانز (Bruce Kovner)

بروس کوانز سعی دارد به این نکته اشاره کند که شما می‌بایست قبل از ورود به بازار حد ضرر یا استاپ لاس را تعیین کنید. این قاعده تجاری برای کسانی که معامله گر روزانه هستند بسیار می‌تواند پرکاربرد باشد زیرا آنها نیاز به عملکرد سریع دارند و حد ضرر می‌تواند به آنها کمک زیادی کند.

 

آنچه را که موثرتر است را بیشتر انجام دهید و بالعکس گفته‎ی استیو کلارک (Steve Clark )

استیو کلارک به طور واضح این حقیقت را بیان می‌کند. هرچند آنچه که استیو واقعا سعی دارد بگوید این است که زیان ها و بردهایتان را مطالعه کنید. این تنها راهی است که می‌توانید بیاموزید چه چیزی درست کار می‌کند و بالعکس چه چیزی غلط است.

با دنبال کردن تجارت‌های موفق و تجارت‌های شکست خورده خود می‌توانید انواع الگوهایی که منجر به معاملات سودآور می‌شوند را شناسایی کنید. بنابراین اینها اطلاعات ارزشمندی هستند زیرا تنها شما می‌توانید روی آنچه که موثر است بیشتر کار کنید.

 

 

بازار هیچ اسرار پوشیده‌ای برای کشف کردن ندارد و هیچ راهکار صحیح منحصر به فردی برای تجارت وجود ندارد. آنهایی که در جستجوی پاسخ حقیقی و درست برای بازارها هستند تا زمانی که پرسشی درست نداشته باشند به جوابی صحیح دست پیدا نخواهند کرد.

جک شواردر (Jack Schwager) نویسنده معروف کتاب « Market Wizard » به معامله گران توصیه می‌کند این کتاب را حتما مطالعه کنند. بسیاری از نقل قول ها و رهنمودهای تجارت که در این مطلب بیان شدند همه از برگرفته از این کتاب هستند.

جک به سادگی اظهار می‌دارد که شما می‌بایست سبک تجارت که متناسب با شخصیتان است را یافت کنید. وی همچنین بیان می‌کند هیچ روش منحصر به فرد و تکی برای تجارت وجود ندارد. تجارت روزانه برای همه نیست، شما فقط باید بهترین نگرشی که با روحیه و ویژگی‌های شما مناسب است را پیدا کنید.

 

 

 

در پایان باید عرض کنیم هیچ نقل و قول و نصحیتی در مورد تجارت در دنیا بدردتان نمی‌خورد اگر استراتژی تجاری گام به گام نداشته باشید. کتاب‌های زیادی وجود دارند که نقل قول‌هایی از تمام بزرگان عرصه تجارت در اختیارتان می‌گذارند اما آنچه که حائز اهمیت است بکاربردن و عمل کردن به این رهنمودها و نقل قول ها می‌باشد.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location