video thumb

امن‌ترین کیف‌های پول بیت کوین که سرمایه گذاران باید استفاده کنند

امنیت در حوزه ارزهای دیجیتال روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، به ویژه هنگامی که جدیدترین موج اقدامات هکری و دیگر مسائل امنیتی مدنظر قرار می‌گیرند. کسانی که دارای کیف پول بیت کوین و به طور کلی کریپتو هستند باید مطمئن شوند که بهترین کیف پول ممکن را در اختیار دارند، کیف پولی که دارایی آنها را امن و ایمن نگاه می‌دارد.

 

صرافی سرمایکس: ده مورد از امن‌ترین کیف‌های پول بیت کوین در ادامه آمده‌اند تا کاربران بتوانند تصمیم صحیح در این زمینه اتخاذ کنند.

۱- ادج (Edge)

ادج یک کیف پول دیجیتال است که در سال ۲۰۱۴ توسط ایربیتز (Airbitz) ارائه گردید. این کیف پول که از آن زمان تاکنون با عنوان ادج شناخته می‌شود به گونه‌ای طراحی شده که بیش از ۱۲ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و با سیستم‌های عامل آی‌اواس (iOS) و اندروید نیز سازگار است. بعلاوه، استفاده از این کیف پول بسیار آسان است. این کیف پول به‌ واسطه استفاده از پلتفرم شیپ ‌شیفت (Shapeshift) از یک کارکرد تعبیه شده در درون خود برخوردار است. در ارتباط با مؤلفه‌های امنیتی نیز باید گفت که این کیف پول به‌ عنوان امن‌ترین کیف پول دیجیتال شناخته می‌شود و هیچگاه هک نشده است.

کاربران با بهره‌گیری از این کیف پول به نحو بهتری می‌توانند رمزهای شخصی خود را کنترل کنند و دانش رمزنگاری کیف پول مذکور صفر است. این کیف پول همچنین از آدرس‌های تعیین‌گرایانه هرمی (HD) بهره می‌گیرد و به کاربر امکان می‌دهد تا بیش از یک آدرس دارا باشد. کاربران همچنین می‌توانند از عبارات ریشه قدیمی جهت بازیابی مبالغ موجود در کیف پول خود استفاده کنند.

۲- لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس یک کیف پول سخت‌افزاری سرد است که بر روی امنیت و کاربردپذیری تمرکز دارد. مشخصه‌های امنیتی این کیف پول با دیگر کیف‌های پول همخوانی ندارند. کیف پول لجر مذکور بیش از ۳۹ ارز دیجیتال و توکن‌های ERC20 را پشتیبانی می‌کند. مؤلفه‌های امنیتی این کیف پول ذخیره‌سازی آفلاین رمزهای شخصی را امکان‌پذیر می‌سازند. کیف پول مذکور همچنین دارای تدابیر امنیتی ضد بازیگران بدخواه است و با دسترسی آنها به عبارات ریشه هنگام اتصال دستگاه به اینترنت مقابله می‌کند.

۳- ترزور (Trezor)

ترزور یک کیف پول سخت‌افزاری پرطرفدار است که از جمله قدیمی‌ترین کیف‌های پول دیجیتال در بازار به شمار می‌رود. این کیف پول از دوازده ارز دیجیتال و همچنین توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول هیچگاه هک نشده است. مؤلفه‌های امنیتی کیف پول مذکور از جمله یک رویکرد اعتماد صفر را شامل می‌شوند. این رویکرد مانع آن می‌شود که اپلیکیشن‌ها، مشتریان، یا دیگر اشخاص ثالث به رمزهای شخصی ذخیره شده بر روی کیف پول دسترسی پیدا کنند. این کیف پول همچنین آدرس‌های تعیین‌گرایانه هرمی و معاملات دارای پین کد را در بر می‌گیرد.

۴- کیپ کی (Keep Key)

کیپ کی یک کیف پول سخت‌افزاری است که به‌ واسطه مؤلفه‌های امنیتی‌اش مورد توجه قرار گرفته است. این کیف پول بیش از ۴۵ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند، رمزهای خصوصی را بر روی دستگاه ذخیره می‌کند، و صاحب آن بر مبالغ مالی کنترل کامل دارد. این کیف پول همچنین یک پین کد و عبارات بازیابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران همچنین در راستای ارتقای امنیت خود می‌توانند مشخص سازند که چه زمانی می‌توانند جهت انجام تراکنش به رمز عبور دسترسی پیدا کنند.

۵- کول ولت اس (CoolWallet S)

کول ولت اس یک کیف پول دیجیتال جدید در بازار است که یک طراحی پر زرق و برق دارد. این کیف پول از پروتکل‌های امنیتی سفت و سخت تبعیت می‌کند. کیف پول مذکور قادر است از ۵ ارز دیجیتال پشتیبانی کند، با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه کار می‌کند، و رمزهای کاربردی در درون کیف پول ذخیره می‌شوند. این کیف پول هیچگاه هک نشده است.

ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال

 ۶- بیت کوین آرموری (Bitcoin Armory)

کیف پول بیت کوین آرموری به‌ عنوان یک کیف پول به شدت امن و ایمن معروف شده است. این کیف پول تنها بیت کوین را پشتیبانی می‌کند و هیچگاه هک نشده است. این کیف پول همچنین دارای آدرس‌های تعیین‌گرایانه هرمی و امکانات چندامضایی است و کاربران بر روی رمزهای شخصی کنترل کامل دارند. این کیف پول ارز دیجیتال همچنین از تراکنش‌های مبتنی بر گذرواژه پشتیبانی می‌کند، امری که به امنیت بیشتر تراکنش‌ها می‌انجامد. بعلاوه، پروتکل یخچالی (Glacier Protocol) این کیف پول یکی از بهترین‌ها از لحاظ کارکردهای سرد به شمار می‌رود. یک نکته قابل ذکر اینکه مؤلفه‌های امنیتی در این کیف پول پیچیده هستند و در نتیجه استفاده از آن برای تازه‌کارها امری چالش‌برانگیز است.

۷- الکتروم (Electrum)

الکتروم یک کیف پول بیت کوین دسکتاپ است که به خاطر آنکه با کیف‌های پول ترزور و لجر نانو اس همخوانی دارد بسیار پرطرفدار گردیده است. این کیف پول شامل رمزنگاری درون کیفی و تائید دو عاملی می‌شود و از قابلیت چند امضایی برخوردار است. رمزهای شخصی در راستای امنیت بیشتر بر روی کیف پول ذخیره می‌شوند. دسترسی به این کیف پول برای هکرها سخت و دشوار است، زیرا دانلود اسکریپت‌ها را غیرممکن ساخته است.

۸- اکسودوس (Exodus)

اکسودوس یک کیف پول دیجیتال است که ۸۵ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول همچنین ذخیره‌سازی رمزهای شخصی بر روی دستگاه را امکان‌پذیر می‌سازد تا بدین طریق کاربران همواره بر روی این رمزها کنترل داشته باشند. این کیف پول همچنین از پروتکل تعیین‌گرایانه هرمی استفاده می‌کند و مبالغ پولی مربوط به آدرس‌های مختلف را در راستای امنیت بیشتر از هم جدا می‌سازد. کاربران همچنین می‌توانند مستقیماً از طریق کیف پول تراکنش داشته باشند و در نتیجه نیاز به گزینه‌های دارای ایمنی کمتر برطرف می‌گردد.

۹- کوینومی (Coinomi)

کوینومی یک کیف پول موبایلی چنددارایی است که از سیستم‌های عامل اندروید و آی‌اواس (iOS) پشتیبانی می‌کند. بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال را می‌توان بر روی این کیف پول ذخیره کرد. ابن کیف پول رمزهای شخصی را ذخیره می‌کند و در نتیجه کاربران بر این رمزها کنترل دارند. آدرس‌های آی‌پی نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ناشناس باقی بمانند و در نتیجه از احتمال ارزیابی اقدامات کاربر توسط بازیگران بدخواه و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌ها کاسته می‌شود.

۱۰- کوپی (CoPay)

کوپی یک کیف پول بیت کوین موبایلی و دسکتاپ است که از قابلیت چندامضایی و آدرس‌های تعیین‌گرانه هرمی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به خاطر برخورداری از رابط کاربری آسان و پروتکل‌های امنیتی بالا طرفداران زیادی دارد.