سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تصویب ۲۰ درصد مالیات بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال در کره‌جنوبی !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کره جنوبی نرخ جدید مالیات ۲۰ درصد را برای درآمد حاصل از تراکنش های ارز دیجیتال نهایی کرده است. پس از جلسه کمیته بررسی مالیات، وزارت اقتصاد و دارایی کد مالیاتی تجدید نظر شده خود را با جزئیات قوانین جدید منتشر کرد.

این وزارتخانه در بخشی تحت عنوان “مالیات بر درآمد معاملات دارایی های مجازی”، قوانین جدید را با این یادداشت معرفی کرد که در حال حاضر، دارایی های مجازی شخصی (مقیم و غیر مقیم) و شرکت های خارجی نیازی به پرداخت مالیات ندارند.

این دولت اظهار داشت که ورود مالیات بر دارایی های مجازی اکنون با اشاره به رویکرد سایر کشورهایی که ارزهای دیجیتال مانند درآمدهای حاصل از سهام و معاملات مشتقات، شامل مالیات بر درآمد می شوند.

آنچه در قوانین جدید مالیات بر ارز دیجیتال آمده است

بر اساس این چارچوب جدید، سود حاصل از ارزهای مجازی و دارایی های نامشهود به عنوان درآمد مشمول مالیات طبقه بندی می شوند که به طور سالانه محاسبه می شود. درآمد حاصل از دارایی های مجازی زیر ۲٫۵ میلیون وون در سال (۲،۰۰۰ دلار) پایین تر از حداقل آستانه است و مالیات به آن تعلق نمی گیرد.

این قوانین راهنمایی برای محاسبه درآمد حاصل از معاملات ارز دیجیتال را ارائه می دهد، که باید ماه مه هر سال گزارش و پرداخت شود.
شرکت های غیر مقیم و خارجی که در صرافی های کره جنوبی معامله نیز شامل مالیات می شوند: طبق قوانین جدید، صرافی های کره ای مسئولیت کسر مالیات از سود تراکنش ها و پرداخت آن به گمرک کره را بر عهده خواهند گرفت.

مجلس شورای ملی پیش از ۳ سپتامبر کد مالیات اصلاح شده را برای تصویب دریافت می کند. قوانین جدید، در صورت تصویب مجلس، در اول اکتبر ۲۰۲۱ لازم الاجرا می شوند.

همانطور که پیش از این توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، دولت کره جنوبی، چگونگی به روز کردن رژیم مالیاتی خود را در زمینه معاملات دارایی های مجازی، ماه ها مورد بررسی قرار داده است.

بحث و گفتگو در بخش خصوصی این کشور، به تازگی در اواسط ماه ژوئیه حاکی از آن است که ۲۰ درصد مالیات برای درآمدهای حاصل از ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است.

قانون گذاران همچنین در مورد طبقه بندی دارایی های مجازی به عنوان کالاهایی که هدف تراکنش آنها، امر فروش است، بحث های انجام داده اند. در این حکم آمده است:

“تاکنون دارایی های مجازی فقط به عنوان تابعی از ارز شناخته شده اند و مشمول مالیات بر درآمد نمی شوند، اما اخیراً دارایی های مجازی (مانند بیت کوین) به طور فزاینده ای به عنوان کالاهایی که ارزششان با ارزش املاک برابر است، مورد معامله قرار می گیرند.”
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location