سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چه تعداد از کاربران، از ارز بیت کوین به صورت غیر قانونی استفاده می کنند؟

ارزهای دیجیتال مرتبا متهم می‌شوند که در کارهای غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما استفاده غیر قانونی از بیت کوین

استفاده غیر قانونی از بیت کوین خیلی محدود است

آرون شامو ۲۸ ساله که از طریق خرید و فروش بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به یک میلیونر تبدیل شد، فروشنده مواد مخدر بود. او متهم است که یک ماده مخدر قدرتمند به نام فنتانیل را می‌فروخته که باعث اوردوز مرگبار ۲۸ نفر شده است. او حالا در زندان و در انتظار دادگاه به سر می‌برد. البته او اظهار بی‌گناهی کرده است؛ چرا که در صورت مجرم شناخته شدن، با حبس ابد روبه‌رو خواهد بود.

یکی از قاچاقچی‌های مواد مخدر می‌گوید که از بیتکوین به عنوان سیستم پرداخت استفاده می‌شود:

حالا روی تمام اجناس خود ۱۰ درصد تخفیف اعمال می‌کنیم. بهترین قسمت این است که می‌توانید هر چقدر می‌خواهید با بیت کوین سفارش بدهید.

نیروهای پلیس، ۶ وبسایت را کشف کرده‌اند که فنتانیل می‌فروشند و بیت کوین یکی از بهترین روش‌های پرداختی در آن‌ها است. راب پورتمن نماینده ایالت اوهایو و عضو کمیته تحقیق سنا می‌گوید:

از آنجایی که بیتکوین ناشناس است، این ارز تبدیل به انتخاب فروشندگان مواد مخدر شده است.

بیشتر بخوانید:

در سال ۲۰۱۷ چند درصد ارزهای دیجیتال در پولشویی استفاده شد؟

جف سشن دادستان آمریکا استفاده غیر قانونی از بیت کوین در وب تاریک را یک مشکل بزرگ می‌خواند. اغلب طرفداران ارزهای دیجیتال، استدلال‌های علیه بیتکوین را قبول ندارند. پریان بورینگ مدیر اتاق تجارت مجازی می‌گوید:

سرزنش کردن بیت کوین به خاطر این جرم‌ها مثل این می‌ماند که ماشین‌ها و اینترنت را به خاطر قاچاق سرزنش کنیم.

استفاده غیر قانونی از بیت کوین

بیشتر بخوانید:

بیتکوین در چه کشورهایی یک ارز قانونی است؟

مسئله ناشناس بودن هم خودش یک مسئله است؛ چرا برای خرید بیتکوین نیازمند پول واقعی هستید و صرافی‌ها هم تمام اطلاعات مشتری‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. در ضمن این افراد دوباره بیت کوین خود را برای استفاده، تبدیل به پول واقعی می‌کنند. یک مقام وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید:

استفاده از بیت کوین زمانی خوب است که شما بتوانید آن را خرج کنید. شما باید به نقاطی که پول وارد جریان مالی می‌شود نگاهی بیندازید.

بنیاد دفاع از دموکراسی که یک مرکز فکری خارجی است گزارشی را منتشر کرده است که می‌گوید کمتر از ۱ درصد استفاده از بیتکوین با اهداف غیر قانونی است. در گزارش آمده است:

حفظ حریم شخصی شاید قابلیت ضروری ارزهای قانونی باشد تا بتوانند رشد کنند اما نوعی تعادل باید برقرار باشد تا مقامات انتظامی بتوانند بعضی تراکنش‌ها را دنبال کنند.

تام رابینسون مدیر موسسه Elliptic می‌گوید:

این گزارش نشان از شفافیت در بلاک چین بیتکوین دارد و تکنیک‌های تحلیلی می‌تواند توسط مقامات انتظامی و موسسات مالی برای ردگیری فعالیت‌های مجرمانه صورت بگیرد تا جلوی ورود این پول‌ها به سیستم مالی گرفته شود.

جرم و جنایت قبل از ورود بیت کوین هم وجود داشته است و از فناوری‌های موجود به نفع خود استفاده خواهد کرد. برخلاف باور عمومی که بیت کوین را فقط برای مقاصد غیرقانونی می‌دانند، استفاده غیر قانونی از بیتکوین فقط یک درصد از کاربران آن را شامل می‌شود.

اگر به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، می‌توانید با استفاده از خدمات ارزجو جهت خرید و فروش بیت کوین و اتریوم اقدام کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version