سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی مکزیک و ارزهای دیجیتال ، از انتقاد تا تشویق

رئیس «بانک بین المللی سرمایه‌ها» مکزیک (BIS) و رئیس سابق بانک مرکزی مکزیک هشدار داد که پس از بلند شدن صدای کارشناسان بین المللی دولت‌های دیگر علیه تصمیم مکزیک مبنی بر پذیرش رسمی ارزهای دیجیتال ، آرامش و شادی ناشی از این تصمیم از بین خواهد رفت.

لازم به ذکر است از ماه مارس سال آینده میلادی، بنابر دستور صادر شده از سوی دولت مکزیک، تمامی ارزهای دیجیتال فعال در این کشور موظف به ثبت نام در سامانه ویژه بانک مرکزی مکزیک (Bexico) و دریافت مجوز فعالیت از این بانک خواهند شد. همچنین این ارزها در صورت رسیدن به توافق با بانک مرکزی مکزیک می بایست پاره‌ای از قوانین را پذیرفته و سیستم مدیریت مناسب مالی جهت شناسایی مشتریان خود داشته باشند.

گفته می‌شود این اقدام بانک مرکزی مکزیک می‌تواند نهایتا به افزایش فعالیت قانونی و تاسیس شعب ارزهای دیجیتال در مکزیک منتهی شود.

قوانین مربوط به تکنولوژی مدیریت مالی که همچنین شامل قانون‌گذاری در زمینه سرمایه‌گذاری‌های جمعی، ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های الکترونیکی شده که گفته می‌شود در اجلاس اخیر گروه ۲۴ (G24) که در زمینه امور مالی بین‌المللی میان دولت‌های عضو برگزار شده اتخاذ شده‌اند.

لازم به ذکر است اجلاس هفته گذشته صندوق بین‌‌المللی پول که هفته گذشته در بالی برگزار شد نیز، از نقش پررنگ وکزیک در تقویت ظرفیت‌های مالی در این کشور تقدیر شد. در گزارش ارائه شده از سوی صندوق مذکور، از مکزیک به عنوان نمونه‌ای موفق از وضع کنندگان آن دسته از قوانین رگولاتوری که منجر به ایجاد توازن میان مقررات  و حمایت از مصرف‌کنندگان شده، نام برده شده است.

این درحالیست که «آگوستین کارستنز»، رئیس «بانک تسویه حساب‌های بین المللی» نسبت به تصمیمات اتخاذ شده اخیر توسط اعضای گروه G24 ابراز نگرانی کرده و گفت: من فکر می‌کنم عملکرد مکزیک در حوزه تدوین قوانین تکنولوژی مالی خوب بوده اما این کافی نیست و روند این کار باید ادامه یابد. در حقیقت، باید این پیشرفت‌ها قابل پیش بینی باشند، چراکه حوزه فناوری اطلاعات هیچ حد و مرزی ندارد. مکزیک باید روند به روز رسانی خود را پیگیری نموده تا بتواند خطرها را پشت سر بگذارد.

کارستنز همچنین نسبت به خطر فزاینده پشت گوش مکزیک در خصوص سیل روز‌‌افزون ارزهای دیجیتال خارجی که وارد این کشور خواهند شد هشدار داد.

لازم به ذکر است بانک تسویه حساب‌های بین المللی متشکل از ۶۰ بانک مرکزی کشورهای عضو این بانک می‌شود. وظایف این بانک عبارتند از وضع قوانین و مقررات بین‌المللی جهت تدوین سیاست‌های مورد استفاده برای عملیات مالی میان اعضا که شامل کشورهای بزرگی همچون چین، آمریکا، آلمان و دیگر اقتصادهای بزرگ جهان می‌شود.

کارستنز پس از انتصاب به عنوان مدیر بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در مصاحبه اختصاصی خود با نشریه بلومبرگ در خصوص ارزهای دیجیتال نیز سخن گفته بود. وی در گفتگو با بلومبرگ مدعی شد که بانک تحت مدیریت وی قصد دارد منابع گسترده‌ای در جهت قانون‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال صرف کند.

وی در این مصاحبه گفت: هرچه مانند بیت کوین از سرعت رشد قیمت بالایی برخوردار باشد، آن هم بدون آنکه هیچ منطقی پشت سر این افزایش قیمت باشد را باید دستکم با استفاده از برخی قوانین کنترل نمود. در همین حال، در گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شد، BIS اظهار داشت که ارزهای دیجیتال مقیاس پذیر نبوده و تازمانی  که جایگاه یک ارز (رسمی) را به دست نیاورند، در معرض سوءاستفاده و تقلب قرار دارند. وی همچنین بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به رنج بردن از “کمبودهای گوناگون” متهم نمود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location