سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه سازمان ملل و صندوق بین المللی پول به شکوفا شدن بلاک چین کمک می‌کنند؟

پیشرفت‌های فنی در جهان آن را تبدیل به مکان کوچکی جهت زندگی نموده است! این امر به واسطه جهانی شدن اقتصاد و گسترش شبکه های اجتماعی رخ داده که جهان ما را پوشش داده و شکاف‌های ارتباطی را پر نموده است. شاید شکوفا شدن بلاک چین را می‌توان در همت سازمان ملل و صندوق بین المللی پول مشاهده کرد.

حقیقت این است که تکنولوژی تنها ۱۰ سال سن داشته و هنوز در مرحله نهفته است. اما با این حال توانسته توجه زیادی را به خود جلب نموده  و به موضوعی داغ برای بحث و گفتگوی روز بدل شده است. گردش چرخشی دارایی‌های ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین موجب شده است تا حتی بانک جهانی نیز برای صدور اولین ضمانت بلاک چین در جهان وارد عمل شود.

به نظر می‌رسد نوآوری‌ها و موارد استفاده از بلاک چین هر روز افزایش می‌یابد.

در حال حاضر شاهد حرکت از سمت نهادهای حاکمیتی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به سمت گسترش افزایش مقبولیت بلاک چین هستیم.

زمانیکه «ساتوشی ناکاموتو»، بلاک چین بیت کوین را ابداع نمود، آرزو داشت که  واسطه‌ها حذف شده و قدرت در دست مردم متمرکز شود. توانمندسازی تکنولوژی، تهدیدی جدی برای وجود کنترل های نظارتی مانند دولت و بانک ها به حساب می‌آید.

اجازه دهید نگاهی به بخشی از رویدادها و اقداماتی که توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اتخاذ شده و به رشد و شکوفایی بلاک چین کمک نموده است، بیاندازیم.

صندوق بین المللی پول

در ژانویه ۲۰۱۶، صندوق بین المللی پول  گزارشی را تحت عنوان “ارزهای مجازی و فراتر از آنها: ملاحظات اولیه” در مجمع جهانی اقتصاد در پنل مبادلات مالی ارائه نمود. این گزارش مزایا، نوآوری و بینش‌ها را درباره دیدگاه صندوق بین المللی پول در رابطه با ارزهای مجازی، دارایی های دیجیتالی و فن آوری بلاک چین مطرح بود، ارائه نمود. گزارش کامل را از لینک ذیل بخوانید:

https://www.imf.org/external/pubs/ft/sdn/2016/sdn1603.pdf

در گزارش اخیر منتشر شده توسط مجله صندوق بین المللی پول IMF F & D  در ژوئن ۲۰۱۸، با عنوان “آینده ارز در دنیای دیجیتال” در مورد این صحبت شده بود که چگونه کاهش نقدینگی نمی‌تواند نه متوقف شود، نه معکوس شود و ارزهای مجازی قصد کنترل آینده را دارند. گزارش را از لینک ذیل بخوانید:

https://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/2018/06/pdf/fd0618.pdf

خانم کریستین لاگارد، مدیرعامل (MD) و رئیس صندوق بین المللی پول (IMF) معتقد است که ظهور بلاک چین در مسیر اصلی جامعه اجتناب ناپذیر است و استفاده از اپلیکشن‌های غیر متمرکز (Dapps) ثبات و تقویت سیستم مالی فعلی را به ارمغان خواهد آورد.

در این گزارش، کریستین لاگارد می گوید، “رویکرد دست راست” نسبت به Fintech می‌‌تواند تغییرات مثبت را تحریک کند.

او همچنین به سمت تاریک انتقادات از ارزهای دیجیتالی  اشاره می‌کند، زیرا ردیابی معاملات در شبکه‌های بلاک چین عمومی نظیر بیت کوین و اتریوم بسیار دشوار است (تقریبا غیرممکن است) .در  نتیجه  وی معتقد است:  “این یک ابزار بالقوه جدید برای پول شویی و تامین مالی تروریسم میباشد”.

او یک راه حل را پیشنهاد کرده و می‌‌نویسد: “همان نوآوری‌‌هایی که قدرت رمزگذاری دارایی‌‌های ارزهای دیجیتالی را دارند، می توانند به ما کمک کنند تا آنها را تنظیم نماییم.” برای این کار او می گوید وقتی که بلاک چین با فن‌آوری‌های جدید مانند بیومتریک وAI  ترکیب می‌شود، “می‌‌تواند در حذف آلودگی از اکوسیستم دارایی ارزهای دیجیتالی به ما کمک نماید. ”

در بیانیه و یک ویدیو که در صفحه رسمی توییتر صندوق بین المللی پول منتشر شده، به طور غیرمستقیم اعلام شده  که چگونه ۳ ارز دیجیتال  برجسته بیت کوین (BTC)، (XRP) Ripple و(ETH) Ethereum    می‌‌توانند به تغییر جهان کمک کرده و راه حل‌های حیاتی برای آشفتگی مالی در سطح جهانی ارائه نمایند.

ویدئو را میتوانید از لینک ذیل ببینید: pic.twitter.com/PG0MLntkhO

بانک جهانی

بانک جهانی ثابت نموده که حامی بلاک چین بوده و در حال حاضر از تکنولوژی بلاک چین برای کمک به پناهندگان استفاده می‌نماید.

امسال بانک جهانی، اولین کاربرد ضمانت عمومی بر مبنای بلاک چین را در جهان با کمک یک بانک استرالیایی که از نسخه خصوصی Ethereum استفاده می‌کرد ایجاد و مدیریت نمود. هدف این پروژه، کشف چگونگی استفاده از فناوری بلاک چین، برای سرمایه گذاران برای دسترسی به بازار و همچنین افزایش شفافیت در زمینه تامین مالی بود.

تاکنون،ضمانت بر مبنای بلاک چین در حدود ۸۰ میلیون دلار افزایش داشته است.

در سال جاری، بانک جهانی با شرکت  Consensys، که یک شرکت متمرکز در زمینه توسعه برنامه‌‌های کاربردی میباشد و از Ethereum استفاده  مینماید ، مشارکت نمود تا دریابد که چگونه فناوری  بلاک چین می‌تواند به بهبود یک پایگاه آموزشی پیشرفته با نام Evoke  کمک نماید.

همچنین بانک جهانی به تازگی یک لابراتوار فناوری بلاک چین را افتتاح نموده است تا از تجربیات در زمینه آموزش، خدمات مالی و تلاش برای ردیابی زنجیره‌های محصولات کشاورزی و دارویی استفاده نماید.

بر اساس گزارشی که در اواخر ماه آوریل منتشر شد، کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب (ECLAC) اعلام نمود که چگونه بلاک چین می‌‌تواند به بهبود هزینه‌ها در بخش‌‌های مزاحم بانکی کمک نماید.
در این گزارش آمده است: ” به نظر می‌رسد این تکنولوژی توانایی رفع مشکل ریسک در دو طرف را داشته باشد”.
“اول اینکه، یک شبکه تسویه مبتنی برفناوری بلاک چین به درستی طراحی شده، ابزارهایی را برای بهبود نظارت بر معاملات فراهم می‌کند که امکان شناسایی انتقال غیرقانونی مالی و در نتیجه کاهش خطر و هزینه‌های مربوطه را فراهم می‌کند.”

“دوم اینکه، یک شبکه مبتنی بر فناوری بلاک چین، فرصتی را برای بانک‌‌های کارائیب جهت کنار گذاشتن بانک‌‌های طرف معامله فراهم می‌‌نماید که در نتیجه موجب کاهش هزینه‌‌های معامله و افزایش بهر‌‌ه وری می‌‌شود”.

در ماه ژوئن ۲۰۱۷، برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد از فناوری بلاک چین Ethereum  برای انتقال اسناد هزینه بر مبنای ارز دیجیتال به پناهندگان در سوریه استفاده کرد. ذینفعان اسناد ارز دیجیتال در حدود ۱۰،۰۰۰ نفر بودند . سازمان ملل متحد از یک پایگاه اطلاعاتی که توسط تکنولوژی‌های موازی  ایجاد شده بود ، استفاده نمود.
مبالغی که برای پناهندگان فرستاده شد به طور خاص برای خرید مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به موفقیت این پروژه، برنامه جهانی غذا (WFP) قصد دارد تا این پروژه را تا اواخر سال ۲۰۱۸ ادامه دهد تا ۱۰۰ هزار نفر در اردن را پوشش دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location