video thumb

منطقه یورو فعلا هیچ ارزدیجیتال مبتنی بر فیاتی را معرفی نخواهد کرد!

پیوسته، ارزهای دیجیتال محبوب‌تر میشوند و بیشتر مورد حمایت و پشتیبانی قرار میگیرند. در نتیجه بسیاری از کارشناسان معتقدند که دولت ها ارزهای دیجیتال مبتنی بر فیات را راه اندازی خواهند کرد.

به رسمیت شناخته‌شدن ارزهای دیجیتال

رفته رفته دولتها در حال به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال هستند.

در سال جاری، بسیاری از دولت ها و نهادهای تنظیم کننده اقداماتی را در زمینه ارزهای دیجیتال، صرافی ها، و عرضه اولیه سکه به عمل آورده اند. ۲۰۱۷ سال مهیج و جالبی برای ارزهای دیجیتال بوده است. دولت ژاپن در عمل، بیت کوین را به رسمیت شناخت و این ارز را به عنوان یک روش پرداختی قانونی معرفی کرد و بسیاری از کاربران را غافلگیر نمود. مدتی بعد، نهادهای تنظیم کننده در چین تعدادی از وب سایت ها و صرافی های مرتبط با این حوزه را از دسترس خارج کردند و در این میان برنامه داشتند مقرراتی را به طور رسمی معرفی کنند. این امر منجر به حرکت گسترده تریدرهای چینی به صرافی های ژاپن و کره جنوبی شد. اکثر تریدرها تصمیم گرفتند برای دور زدن تحریم مذکور، از این روش استفاده کنند.

خبرهای اخیر نشان می دهد که دولت بلاروس رسما ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته و به مدت ۵ سال وضعیت معافیت از مالیات را به این حوزه اختصاص داده است. هدف بلاروس این است که فین تک، استارآپ و یا شرکت های بیشتری را به عملیات های در حال افتتاح این کشور جذب کند تا در نهایت به قطب بین المللی ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

زمان معرفی یک ارزدیجیتال مبتنی بر فیات

آیا زمان آن فرا رسیده که یک ارز دیجیتال مبتنی بر فیات عرضه شود؟

منطقه یورو فعلا هیچ ارزدیجیتال مبتنی بر فیاتی را معرفی نخواهد کرد!

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی میکنند که دولت‌ها و موسسات مالی ارزدیجیتال مبتنی بر فیات خود را راه اندازی خواهند کردند تا با ارزهای نامتمرکزی نظیر بیت کوین و اتریوم رقابت کنند. در حال حاضر اکثر بانکهای مرکزی شروع به تست ارزهای دیجیتال خود کرده اند. واضح ترین مثالی که میتوان برای آن ذکر نمود نمونه آرمایشی ارز دیجیتالی است که در این مدت بانک خلق چین به آرامی آن را تست کرده. به نقل از تک کرانچ، دولت روسیه نیز در حال بررسی این است که آیا امکان ایجاد یک ارزدیجیتال دولتی تحت عنوان کریپتوروبل وجود دارد یا خیر. هم اکنون، دولتهای بسیاری در سراسر جهان ارزهای دیجیتال و امکانات آنها را آزمایش میکنند. به نقل از دیلی میل، یوروزون یا منطقه اروپا هنوز برنامه ندارد ارز دیجیتال مبتنی بر فیاتی را معرفی کند. به خصوص اینکه، به گفته کارل لودویگ تیل، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک فدرال آمریکا؛ منطقه یورو به این زودی ها قصد انجام چنین کاری را ندارد.

وی افزود:

فعلا هیچگونه پول دیجیتال مشابه با پول رسمی‌ای در دستور کار بانک مرکزی نیست.

وی در ادامه گفت:

در حال حاضر، با افزایش رشد سریع ارزش روبرو هستیم که منجر به احتمال وقوع زیان های پیاپی خواهد شد.

دلیل اصلی در پس پرده آن، این امر است که شاید ارزهای مبتنی بر فیات؛ مسائل غیر قابل پیش بینی نظیر مقیاس پذیری، امنیت، و هزینه ها را به همراه دارند. علاوه بر این، به گفته بسیاری از کارشناسان احتمال این میرود که رشد نجومی بیت کوین، به نوعی بانکهای مرکزی را از بابت ارائه ارزهای دیجیتال خودشان، تحت تاثیر قرار دهد.