سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

محدودیت برای ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency) در روسیه

قانونگذاران روسیه پیش نویس قانونی برای محدودسازی استخراج رمز ارزها (Cryptocurrency)، پرداخت‌های دیجی ارزی و فروش توکن‌ها آماده می‌کنند. وزارت دارایی، محدودسازی استخراج ارزهای رمزنگاری شده، جریمه کردن پرداخت‌های رمزارزی و نیز ممنوعیت فروش توکن را مد نظر قرار داده است. cryptocurrency روسیه

russia limits cryptocurrency use 238x220 محدودیت برای ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency) در روسیه

زمان به سرعت برای ارائه‌ی طرح پیشنهادی قانون گذاری ارزهای رمزنگاری شده از طرف وزارت دارایی روسیه می‌گذرد. طبق درخواست رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، این طرح بایستی در ماه دسامبر پایان یابد تا بتواند تا ماه جولای سال بعد، به اجرا در آید.

Alexei Moiseev ، معاون وزیر دارایی، هفته گذشته به خبرگزاری Tass  این چنین گفته است:« هم‌اکنون در حال آماده سازی لایحه هستیم. همچنین مشغول کار بر روی بازارهای مالی، با همکاری بانک مرکزی و پارلمان دوما هستیم. زمینه‌ی توافق پیشاپیش آماده شده است».

ایجاد محدودیت در استخراج

به گزارش ارزجو به نقل از خبرگزاری  RT، وزارت دارایی برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده، مجازات‌هایی اعلام کرده است. Moiseev اعلام کرده است: «این مجازات ها متنوع و بیشتر از نوع اجرایی خواهند بود. اما اگر شخصی ارزهای رمزنگاری شده را به منظور پرداخت بسازد، مجازات کیفری خواهد داشت».

او هم‌چنین اضافه می‌کند:« مجازات‌های کیفری برای ساختن هرم مالی یا انتشار ارزهای رمزنگاری شده به منظور فرار مالیاتی نیز وجود دارد».

این وزارتخانه اخیرا ثبت نام اجباری استخراج‌ کننده های ارزهای رمزنگاری شده را پیشنهاد کرده است. مجوز تنها برای واحدهای قانونی  و اشخاص کارآفرین صادر می شود.

تجارت و استخراج ارزهای رمزنگاری شده که شامل بیتکوین نیز می‌شود، در حال حاضر قانون گذاری نشده اند. البته پوتین دستور داده تا قانونی برای ارزهای دیجیتالی گذاشته شود؛ این قانون باید شامل ارزیابی وضعیت ارزهای رمزنگاری شده و ساختن یک قالب کاری قانونی برای استخراج آن ها و ICO ها (حراج اولیه سکه ها به منظور جمع آوری سرمایه) باشد.

ممنوعیت پرداخت های رمزارزی در روسیه

طبق گفته  Moiseev، وزارت دارایی درحال آماده سازی یک اصلاحیه برای مجازات کسانی ست که پرداخت‌های خود را با ارزهای رمزنگاری شده انجام می دهند. او هم چنین اظهار داشت که پرداخت‌ها باید به وسیله روبل انجام شود. وی گفت: «استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای چنین مقاصدی، غیرقانونی است و این کشور باید برای چنین پرداخت هایی مجازات در نظر بگیرد».

پیرو گفته‌ی Moiseev، متخصصان به مردم گفته اند که مقامات مجبور به توضیح یک مسئله پیچیده خواهند شد؛ این که چرا برای پرداخت خریدهایتان مجاز به استفاده از سود قرضه کارتهای بانکی هستید، اما نمی‌توانید از بیتکوین استفاده کنید.

Maxim Blunt، اقتصاددان در این باره می‌گوید:« راه‌های دور زدن این ممنوعیت‌ها، گسترده است». این حرف اشاره به Herman Gref، رئیس بانک Sber دارد که در حضور جمع اعتراف کرد سال‌ها پیش یک تیشرت با استفاده از بیتکوین خریده است. بانک او هم‌چنین اذعان داشته است که تقریبا تمامی کارت‌های گرافیکی بازار روسیه را خریده است؛ بدون آنکه اشاره ای به این موضوع داشته باشد که از آن‌ها برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده (cryptocurrency) استفاده می‌کرده است یا خیر.

محدودسازی ICO ها cryptocurrency در روسیه

به گزارش ارزجو به نقل از خبرگزاری Tass، Moiseev هم‌چنین گفته است که وزارت دارایی در نظر دارد تا توزیع توکن‌های مربوط به ICO را محدود سازد. وی توضیح داد:« ما ICO را به عنوان شکلی از گردآوری پول در نظر می‌گیریم؛ که در آن، مشارکت کنندگان بتوانند با هر ارزی حتی ارزهای رمزنگاری شده، به خرید توکن بپردازند.

اما توزیع این توکن‌ها به هر نحوی، به جر انتقال به فرد منتشر کننده، ممنوع خواهد شد». او گفت که برنامه‌های آژانس در راستای محافظت از سرمایه‌گذاران است. وی به این موضوع نیز اشاره کرد که اگر خریدار این توکن‌ها فکر کند فریب خورده است، این فرصت را خواهد داشت که به دادگاه مراجعه کند.

معاون وزیر دارایی همچنین اظهار داشت که این پیش نویس قانونی، موجبات نظارت بر پول دیجیتال توسط یک سازمان صنعت خودگردان (SRO) را فراهم نمی‌سازد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location