video thumb

معرفی ارز دیجیتال Digibyte

لیست عناوین این مطلب

دیجی‌بایت را می‌توان یکی از عجیب‌ترین ارزهای دیجیتال در جامعه دانست. این ارز در هنگام معرفی تا چندین سال هیچ رشد اقتصادی ای نداشت و یکی از ارزهای خاموش برای کاربرها بود که ناگهان طی یک شوک اقتصادی قیمت آن هزار درصد رشد کرد و باعث شد که کاربرهای زیادی بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند و آن را به یکی از ارزهای برتر برسانند. دیجی‌بایت یا Digibyte در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد و تا به امروز فعالیت دارد.

معرفی دیجی‌بایت

دیجی‌بایت یکی از ارزهای مناسب برای افرادی است که می‌خواهند بر روی پلتفرم‌های تازه و نوپا سرمایه‌گذاری کنند. این ارز در بین چهل ارز دیجیتال برتر جهان جا دارد و سرمایه آن حدود ۲۵۰ میلیون دلار است. این ارز مانند بایت‌کوین فعالیت می‌کند و هدف آن تمرکز بر روی سرعت و ناشناخته بودن اطلاعات افراد است.

دیجی‌بایت سعی کرده  است به طور مخفی فعالیت کند زیرا حتی با توجه به توضیحات خود سایت هم نمی‌توان اطلاعات دقیقی را درباره آنها دانست. این ارز دارای حاشیه کمی در میان اخبار است اما برای کاربرها یک ارز مهم شمرده می‌شود و فعالیت‌های زیادی درون پلتفرم آن رخ می‌دهد.

دیجی‌بایت سعی داشته است که به طور غیرمتمرکز عمل کند و فعالیت‌های خودش را در میان کاربرها به طور غیرمتمرکز انجام داده است. همین باعث شده است که از نظر امنیت نتوان این ارز را هک یا جعل کرد که باعث می‌شود اعتماد سرمایه‌گذارها جلب شود و به سوی این ارز جذب شوند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این ارز در آینده می‌تواند فناوری بهتر از بیت‌کوین را ارائه دهد و سود بالایی برای کاربرها داشته باشد. زنجیره بلاک این پلتفرم در بین ۱۰۰۰۰۰ دستگاه‌های رایانه‌ای وموبایل پخش شده است که گردش توکن دیجی‌بایت را راحت‌تر می‌کند.

توسعه دهنده‌های دیجی‌بایت یک محدودیت ۲۱ میلیاری برای توکن دیجی‌بایت یا DGB قرار داده‌اند که این توکن تا ۱۷ سال آینده تمام می‌شود و همین ارقام توکن بالا، دیجی‌بایت را برتر از بیت‌کوین در انتقالات مالی و‌تراکنش‌ها می‌کند. مثلا برای خریدن یک نوشیدنی ممکن است با رقم سختی از جمله ۰٫۰۰۱ بیت‌کوین مواجه شوید اما همین رقم در دیجی‌بایت به ۳۰ دیجی‌بایت تغییر می‌کند که از لحاظ تئوری وضعیت بهتری را به کاربر ارائه می‌دهد.

یکی از برتری‌های دیجی‌بایت نسبت به بیت‌کوین را می‌توان در تولید بلاک دانست. بیت‌کوین برای تولید هرکدام از بلاک‌هایش حدود ده دقیقه زمان نیاز دارد درحالی که دیجی‌بایت در پانزده ثانیه بلاک خود را تولید می‌کند که این از نظر سرعت و برتری در‌تراکنش‌ها، دیجی‌بایت را برتر از بیت‌کوین قرار خواهد داد. اما مشکلی که در دیجی‌بایت وجود دارد این است که زمانی که سرعت ایجاد بلاک‌ها بالا باشد، نمی‌تواند از مقیاس‌پذیری مناسبی استفاده کند.

دیجی‌بایت یکی از اولین ارزهایی بود که از فناوری SegWit در پلتفرم خود استفاده کرد. در هر سال زمان تولید هر بلاک ۲ برابر می‌شود و دیجی‌بایت هم قصد دارد که به ۲۰۰۰‌تراکنش در ثانیه خود را برساند اما درحال حاضر بیت‌کوین دارای سرعت ۵۶۰‌تراکنش در ثانیه است که می‌توان گفت بیت‌کوین سریع‌تر از دیگر ارزها در این سرعت عمل می‌کند.

یکی از دلایلی که باعث شد دیجی‌بایت محبوبیت پیدا کند این بود که آنها می‌خواستند ارزهای دیجیتال را وارد بازی‌ها کنند. آنها توکن شخصی خود را به نام DGB معرفی کرده بودند و قصد داشتند در بازی‌هایی مانند World of Warcraft آن را اجرایی کنند و به عنوان پاداش به گیمر‌ها بدهند اما بنا به دلایل فنی که برای توسعه‌دهنده‌های DigiByte Gaming پیش آمد آنها چنین سرویسی را در سال ۲۰۱۷ بستند.

Digibyte

تاریخچه دیجی‌بایت Digibyte

جرد تیت را می‌توان اصلی‌ترین مهره Digibyte دانست زیرا ایده اولیه دیجی‌بایت از سوی چنین شخصی مطرح شد. او سرعت و امنیت بیت‌کوین را ضعیف می‌دانست و سعی داشت که ارزی را معرفی کند که از لحاظ سرعت و امنیت برتر از بیت‌کوین است. به همین دلیل تیم خود را برای Digibyte تشکیل داد و در سال ۲۰۱۴ اولین بلاک دیجی‌بایت را فعال کرد. آنها در ابتدا از یک زنجیره اثبات کار استفاده می‌کردند که بعدها با استفاده از یک‌هاردفورک، الگوریتم‌های دیجی‌بایت را به پنج اثبات کار تغییر دادند.

دیجی‌بایت توانست دو موفقیت را در طی دو سال به دست بیاورد که کمک بسیار بزرگی به شرکت شان بود. آنها در ابتدا توانستند‌هاردفورکی به نام DigiShield  را ایجاد کنند که به دیجی‌بایت این امکان را می‌داد که در برابر استخراج‌های بزرگ مقاومت کنند و سختی استخراج توکن‌هایشان ضعیف نشود که در ادامه ارزهایی مانند زدکش و دوژکوین هم از چنین‌هاردفورکی استفاد کرد. موفقیت دوم آنها زمانی بود که مایکروسافت در پروژه Azure خود از پلتفرم دیجی‌بایت استفاده کرد و حتی آنرا برای بسیاری از استارتاپ‌های نوپا هم مناسب دانست و به آنها معرفی کرد.

شاید تمامی این موفقیت‌ها را برای Digibyte مناسب دانست اما هنوز هم نباید فراموش کرد که دیجی‌بایت در برابر رقیب‌های مهم خودش یک ارز مبهم است که اطلاعات دقیقی را از خودش بیرون نداده است و همچنین پذیرش ارز در مقدار بالایی در پلفترم دیجی‌بایت صورت نگرفته است. یکی از رشد‌های اقتصادی دیجی‌بایت را می‌توان زمانی دانست که جان مکافی در یک توییت دیجی‌بایت را ارزشمند دانست و همین هم باعث شد که طی دوازده ساعت دیجی‌بایت یک رشد ۱۲۰ درصدی را داشته باشد.

دیجی‌بایت را می‌توان در والت‌هایی مانند Cryptopia نگهداری و خریداری کرد و همچنین امکان تغییر آن به ارزهای دیگری مانند تتر یا بیت‌کوین هم وجود دارد.