video thumb

کاهش شدید ارزش بیت کوین در روز جمعه، اول دی ماه

ارزش پول مجازی بیت کوین

روز جمعه قیمت این ارز مجازی که رکورد ۱۹۸۰۰ دلاری را نیز از خوی به جای گذاشته تا ۱۰۷۷۶ دلار سقوط کرد و پس از آن به ۱۳ هزار دلار بازگشت.

علاوه بر این دیگر پول های مجازی از قبیل اتریوم و لایت کوین نیز به ترتیب با سقوط ۳۶ و ۴۳ درصدی مواجه شدند.

«مایکل نوووگرتز» یکی از میلیاردهای آمریکایی و از فعالان بانکی شناخته شده که به دنبال تاسیس یک مرکز پوشش ریسک ارز رمزپایه است از احتمال کاهش بهای بیت کوین تا ۸ هزار دلار خبر داد.

ضرر و زیان روز گذشته برای صنعت ارزهای دیجتال و بلاک چین

برخی موسسات اقتصادی افزایش بهای این محصولات دیجیتال را زیر سوال برده و آن را «بزرگترین حباب مخاطره آمیز تاریخ» می دانند، در مقابل عده ای دیگر تاکید می کنند که این فناوری آینده بازهای مالی و سرمایه گذاری را تغییر خواهد داد.بیت کوین

«راس نورمن» مدیر موسسه « Pixley Ltd» لندن که بیت کوین را با طلا مبادله می کند در این باره می گوید:

بسیاری از مبادلات بیت کوین توسط سرمایه گذاران خرد صورت گرفته اما برخی سرمایه گذاران بزرگ منتظر فرصت مناسب برای ایجاد مانع در این راه هستند. در واقع بیت کوین توسط کوسه ها احاطه شده و در آینده ممکن است به آن حمله کنند.

روز گذشته یکی از برگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتالی به نام «Coinbase» اعلام کرد که پردازش نقل و انتقالات با مشکل مواجه شده و به همین خاطر تمام فعالیت های خرید و فروش را به صورت موقت غیرفعال می کند.

پیش از این نیز افرادی مانند «اندرو بِیلی» (Andrew Bailey) مدیر اجرایی FCA، (نهاد قانون گذار در زمینه قوانین خدمات مالی در بریتانیا) اعلام کرده بودند که افرادی که قصد سرمایه گذاری در بیت کوین را دارند، باید آماده از دست دادن تمام سرمایه خود در آینده باشند.