video thumb

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

بیت کوین، ارزی که اگر همین طور به رشدش ادامه بدهد از آن خیلی بیشتر خواهیم شنید. این ارز تقریبا در تمام کشور ها به جز چند کشور که بیت کوین را رسما ممنوع اعلام کرده اند استفاده می شود. در این مقاله به معرفی ۱۰ کشوری می پردازیم که بیت کوین را رسما قانونی اعلام کرده اند.

۱۰ کشوری که دولت بیت کوین را به رسمیت می شناسد.

استونی

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور جمهوری استونی در منطقه بالتیک، در شمال اروپا پیش از این هم سابقه‌ی استفاده از تکنولوژی‌های روز را دارد. دولت استونی به پیاده‌سازی فناوری‌هایی مثل بلاک‌چین (Blockchain) در حوزه سلامت، خدمات بانکی و حتی خدمات دولتی تمایل دارد.

این کشور شناخته شده به عنوان زادگاه اسکایپ، حال با داشتن دستگاه‌های خودپرداز bitcoin و استارتاپ‌هایی مثل Paxful، یک سرویس خرید و فروش جهانی بیت کوین

ایالات متحده آمریکا

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

همان طور که چندان هم دور از انتظار نیست، آمریکا میزبان بیشترین تعداد کاربران ارز دیجیتال و بالاترین حجم معاملات بیت کوین در جهان است. این کشور از همان ابتدا با حمایت سیلیکون ولی، که مراکز متعدد ارزهای رمزپایه، استاراتاپ‌های مربوط به بلاک چین و دستگاه‌های خودپرداز bitcoin در آنجا قرار دارند، در عرصه‌ی ارزهای مجازی پیشتاز بوده است.

علاوه بر این، به عنوان یک ابرقدرت مالی در جهان، دیگر کشورها پیرو سبک این کشور هستند و این پیروی نه تنها از واشنگتن، بلکه از ایالت‌هایی مثل کالیفرنیا، نیویورک و نیوهمپشایر هم وجود دارد. به نظر می‌رسد دیگر کشورها که هنوز تصمیمی در مورد بیت کوین اتخاذ نکرده‌اند، منتظر هستند تا ببینند چه رویکردی بنا به موفقیت آن در آمریکا صحیح است!

دانمارک

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور دانمارک از نظر استانداردهای زندگی و استفاده از تکنولوژی روز، جزو پیشرفته‌ترین کشورها است. دانمارک علاوه بر این از پیشتازان طرح حذف پول نقد و استفاده از ارز دیجیتال

اساسی‌ترین بخش آموزش در مدارس ما به این مساله اختصاص دارد که آزادی، مسئولیت در پی دارد. اکنون یا این دسترسی آسان به ارزهای رمزپایه، این مسئولیت بر دوش ما است تا این ارز مورد پذیرش باشد. دانمارک به عنوان شادترین کشور جهان شناخته می‌شود و پذیرش ارز رمزپایه

سوئد

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

سوئد هم همانند دانمارک، طرح‌هایی برای استفاده کمتر از پول نقد و حذف تدریجی آن دارد. با نرخ بهره‌ی منفی بانک‌های سوئدی، افزایش تقاضا برای ارز قانونی بیت کوین در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند راهی برای پس‌انداز و افزایش ثروت شهروندان سوئدی باشد.

اداره نظارت بر امور مالی سوئد، با به رسمیت شناختن bitcoin به عنوان ارز قانونی و قابل پرداخت، رشد روزافزون صنعت در این کشور را سرعت بخشیده است. سوئد خواستگاه استارتاپ‌های نظیر Safello در زمینه مبادلات بیت کوین و KnCMiner یکی از مهم‌ترین توسعه‌دهندگان سخت‌افزاری برای استخراج بیت کوین است. حجم مبادلات bitcoin در سوئد با رشد دائمی در میزان تقاضا برای رمزنگاری و استخراج بیت کوین همراه است.

کره جنوبی

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

صنعت تکنولوژی در کشور کره جنوبی، با وجود غول‌هایی مثا سامسونگ و ال‌جی از پیشتازان در سطح جهانی است. با این سطح از تکنولوژی، جای تعجب نیست که بیتکوین به عنوان ارز قانونی در معاملات و سرمایه‌گذاریهای این کشور به چشم می‌خورد.

برای تنظیم استفاده از bitcoin، استارتاپ‌هایی نظیر Korbit، که یک سرویس امن و جامع برای خرید و فروش با بیت کوین است، به فعالیت می‌پردازند. این شرکت همچنین در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی هم فعال است. کمپانی بیت کوین کره جنوبی اخیرا در کمپینی، مردم را تشویق به خرید bitcoin می‌کند و به این منظور، امکان خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاصی در سراسر دنیا را با ارز قانونی بیت کوین میسر ساخته است.

کره جنوبی به طور مرتب میزبان کنفرانس‌های بیت کوین است و محیطی دوستانه برای جامعه جهانی bitcoin به وجود آورده است.

هلند

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور هلند با شهر آرنهم که به شهر بیت کوین هلند معروف است، از معروف‌ترین کشورهای بیت کوین‌دوست در جهان است. قدرت خرید با bitcoin در این کشور بسیار بالا است. با ارز قانونی بیت کوین می‌توان همه چیز از جمله گاز، مسکن و حتی خدمات دندانپزشکی دریافت کرد. استارتاپ‌های زیادی برای تنظیم استفاده از بیت کوین راه‌اندازی شده‌اند. خودپردازهای متعدد و همچنین سفارت bitcoin در قلب آمستردام، نشان از موردقبول بودن این ارز رمزپایه در هلند است.

علاوه بر این، سیستم بانکی کشور هلند، از بیت کوین به عنوان راهی برای ارتقای تکنولوژی خود و کاهش هزینه‌ها یاد می‌کنند. میزبانی منظم شرکت‌های جهانیbitcoin نظیر بیت‌پی در هلند به دفعات صورت می‌گیرد.

فنلاند

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

فنلاند هم مانند دیگر همسایگان اسکاندیناوی خود، بر پایه‌ی تکنولوژی‌های روز دنیا عمل می‌کند. این کشور که به زادگاه نوکیا مشهور است، ارز قانونی بیت کوین را به عنوان یک سرویس مالی معتبر و قانونی اعلام کرده است و آن را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده است.

تعداد قابل توجهی از خودپردازهای بیت کوین با توجه به جمعیت در شهرهای مختلف فنلاند وجود دارند. از جمله ۱۰ خودپرداز در پایتخت فنلاند، هلسینکی، برای استفاده شهروندان نصب شده‌اند. مبادلات بین‌المللی bitcoin با شرکت‌هایی فعال در این زمینه، خواستگاهی فنلاندی دارند. گران‌ترین خرید با بیت کوین در سال ۲۰۱۶ در هلسینکی صورت گرفت که خرید یک وسیله نقلیه لوکس بود.

کانادا

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کانادا با دستگاه‌های خودپرداز متعدد و استارتاپ‌های مربوط به ارز قانونی بیت کوین در این کشور و همراه با همسایه جنوبی‌اش، فضایی بیت کوین دوستانه را فراهم کرده است. تورنتو و ونکوور قطب‌های بیت کوین این کشور محسوب می‌شوند. ونکوور به تنهایی بیست دستگاه خودپرداز bitcoin دارد و تورنتو میزبان بزرگ‌ترین کنفرانس بلاک چین بوده است. حجم مبادلات بیت کوین از سال ۲۰۱۳ به طور مداوم افزایش داشته است.

استرالیا

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

با این که بانک‌های بزرگ استرالیا رویکرد مثبتی نسبت به بیت کوین ندارند، ولی دولت این کشور با حذف مالیات بیت کوین، رشد مبادلات را بیشتر از پیش کرد. هیچ قانونی علیه مبادلات بیت کوین در این کشور وجود ندارد و می‌توان خرید و فروش با این ارز را بدون منع قانونی در استرالیا انجام داد.

بورس اوراق بهادار استرالیا به دنبال آزمایش پروژه‌ای در زمینه تکنولوژی بلاک چین است که به مردم امکان می‌دهد تا ارزهای رمزپایه خود را با هویت دیجیتالی در آن نگهداری کنند.

انگلستان

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور انگلیس اغلب به عنوان مرکز اصلی مالی در جهان شناخته می‌شود. همراه شدن این با نوآوری‌های روز، وجود استارتاپ‌های بیت کوین و بلاک چین را در این کشور تایید می‌کند. بانک انگلستان در مورد بیت کوین بسیار دوستانه عمل می‌کند و حتی برای بهبود سیستم پولی خود به آن نگاه می‌کند.

در حال حاضر bitcoin در انگلستان به عنوان یک ارز قانونی و همراه با مالیات بر ارزش افزوده به کار گرفته می‌شود. محاسبات سود و زیان و خرید و فروش آن، قوانینی مشابه ایالات متحده در این کشور دارد. موسسات مالی از جمله بارکلیز، به دنبال فناوری‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال هستند تا بتوانند به عنوان یک سرمایه‌گذاری موفق در این زمینه دست پیدا کنند.