video thumb

با پنج زبان برتر برنامه نویسی بلاک چین آشنا شوید

 

فکر می‌کنید بهتر است چه زبان‌هایی در برنامه نویسی بلاک چین به کار بروند؟ کدام زبان‌ها برای برنامه نویسی بلاک چین مانند بیت کوین (Bitcoin) اتریوم (Ethrium) ریپل (Ripple) و غیره به کار گرفته شده‌اند؟

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

ارزجو : بلاک چین چشم مشتاقان زیادی را در سراسر دنیا به خود خیره کرده است تا این فناوری بتواند با از بین بردن سیستم‌های ثابت که تراکنش‌های مالی بر اساس آنها در سراسر دنیا انجام می‌شود به جای آنها جایگزین شود. بلاک چین روشی برای انجام معاملاتی است که به صورت غیرمتمرکز و بدون نظارت دولت‌ها ولی با امنیت کامل انجام می‌شوند و این به خاطر وجود شبکه‌ای از ماینرها که این تراکنش‌ها را با استفاده از دستگاه‌های زیادی بررسی کرده و تأیید می‌کنند. انتظار می‌رود که بلاک چین به عنوان اینترنت جدید معرفی شود و جنبه‌های خصوصی و عمومی صنعت را به کلی تغییر دهد. این برنامه هر روز در حال گسترش و تکمیل است. فناوری در حال فراهم آوردن فرصت‌های زیادی برای برنامه نویسان و گسترش دهندگان این صنعت است تا بر روی آن سرمایه گذاری کنند.

 ارزهای دیجیتال بیت کوین

در این مقاله به ۵ رقیبی که به عنوان بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای بلاک چین معرفی شده‌اند می‌پردازیم:

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

بهترین زبان برنامه نویسی بلاک چین

چندین زبان برنامه نویسی وجود دارند که می‌توانند برای ایجاد اپلیکیشن هایی برای بلاک چین کمک کنند می‌توان از زبان‌های قدیمی مانند ++C، جاوا (Java) و پایتون (Python) استفاده کرد یا دیگر زبان‌هایی مانند Simplicity و Solidity که جدید هستند و برای بلاک چین اختصاصی شده‌اند. بیایید نگاهی نزدیک‌تر به این زبان‌های برنامه نویسی بلاک چین داشته باشیم.

 

 زبان ++C

این برنامه به عنوان مشتقی از زبان برنامه نویسی C ساخته شده است. زبان روندگرای ++C بر اساس زبان داده‌گرای C نوشته شده است. شاید همین بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو زبان باشد. ++C اطلاعات و عملکرد آنها را به داده‌ها تبدیل می‌کند که می‌توان آنها را به راحتی در برنامه‌های دیگر مورد استفاده قرار داد. این زبان برنامه نویسی بلاک چین اجازه می‌دهد تا مدیریت مؤثرتری بر روی حافظه وجود داشته باشد.

بلاک چین به بسیاری از کاربران و ماینرها اجازه می‌دهد تا به صورت سیستماتیک و همزمان عمل کنند. ++C اپلیکیشنهایی را ایجاد می‌کند که نه تنها بین نقاط پایانی بلکه در پروسه انجام تراکنش سریع‌تر عمل می‌کنند. به همین علت است که پروژه‌های بلاک چین مانند بیت کوین اتریوم و ریپل همگی با زبان ++C نوشته شده‌اند.

 

زبان جاوا

جاوا به عنوان زبان جهانی اینترنت بسیار اهمیت دارد. برخی از متخصصان از جاوا به عنوان قلب برنامه نویسی اچ‌تی‌ام‌ال html و سی‌اس‌اس css نام می‌برند. زبان برنامه نویسی بلاک چین زبانی قدیمی و برای ایجاد پیج های اینترنتی فعال بسیار مفید است. همچنین برای ایجاد بلاک چین‌های ساده و تغییرناپذیر نیز کاربرد دارد. تغییر ناپذیری باعث می‌شود که هیچ کس نتواند اطلاعات یک بلوک را تغییر دهد هر بلوک تازه که بلاک چین اضافه می‌شود،

اطلاعات بلوک قبلی به اضافه اطلاعات بلوک جدید را در اختیار دارد. هر تغییری که در یک بلوک ایجاد شود باعث ایجاد تغییر جدیدی در بلوک‌های کناری آن هم خواهد شد، و تا زمانی که اطلاعات آن بلوک با دیگر بلوک‌ها هماهنگ نشده باشد نمی‌تواند به زنجیره اضافه شود در نتیجه بلاک چین به این وسیله تغییر ناپذیر شده است.

 NANO ارزهای دیجیتال

زبان پایتون

زبان پایتون به وسیله یک برنامه نویس هلندی به نام گویدو وان روسام (guido van Rossum) در سال ۱۹۹۱ ابداع شد. هدف او تولید زبان برنامه نویسی آسان و مینی مالیستی بود. ترکیب و منطق این برنامه، نشان از روحیه بلندپرواز، ابداع کننده آن دارد. در نتیجه پایتون در زمینه توسعه نرم افزارها و وب، زبانی برتر است. این زبان در میان متخصصان کامپیوتری و دانشمندان زمینه دیتا بسیار معروف است. همچنین یکی از زبان‌های برتر برنامه نویسی بلاک چین است.

 

زبان سیمپلیسیتی (Simplicity)

سیمپلیسیتی یک زبان برنامه نویسی بلاک چین است که برای تنظیم قراردادهای هوشمند به کار می‌رود. این زبان برنامه نویسی بلاک چین به گفته راسل اوکانر (Russell O’Connor) سازنده این برنامه بسیار ساده است. این زبان برای بهبود زبان‌های پایه‌ای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به کار برده می‌شود. در این زبان از تجزیه و تحلیل استاتیک برای جلوگیری از هنگ کردن برنامه‌ها هنگام آنالیز و محاسبات استفاده می‌شود. اوکانر و کمپانی او یعنی بلاک ‌استریم (blockstream) امیدوار هستند که این زبان، پس از آنکه آزمایشش را کاملاً پس داد در بیت کوین مورد استفاده قرار بگیرد.

 Augur https://arzjoo.com/blogs/745/%da%86%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84

زبان سالیدیتی (Solidity)

و در آخر زبان برنامه نویسی سالیدیتی! این زبان برنامه نویسی بلاک‌چین از سطح بالایی برخوردار است و بر پایه قرارداد تنظیم شده است. حروف آن مشابه با حروفی هستند که در جاوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. بخش‌های هم مانند متغیرها، کلاس‌ها و عملکردهای خود را از جاوا برداشت کرده است. یادگیری این زبان برای برنامه نویسان بسیار آسان است. زبان سالیدیتی توضیحاتی در مورد اینکه چطور کدهایش عمل می‌کنند را برای کسانی که علاقه‌مند به آموختن آن باشند توضیح داده است.

این توضیح ممکن است در ابتدا کمی مشکل به نظر بیاید. با این حال مشکل فقط برای کسانی وجود دارد که با زبان‌های مدرن برنامه نویسی آشنایی ندارند. به عنوان یک زبان جدید در برنامه نویسی سالیدیتی در حال پیشرفت و معروفیت است. افزایش اعداد و منابع در این زبان نشان دهنده آن است که این زبان به طور اختصاصی برای برنامه‌های تکنولوژیک طراحی شده و به منظور بهبود عمل کرده بلاک چین به کار می‌رود.

 

نتیجه‌گیری

بلاک چین در حال زیر و رو کردن روش‌هایی است که توسط آن اطلاعات و دارایی‌ها مورد داد و ستد قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود که این فناوری تأثیرات عظیمی را بر بخش‌های مختلف و صنایع داشته باشد برای کار کردن با این فناوری لازم است به کد نویسی مسلط باشید. یک برنامه نویس بلاک چین باید با یکی از زبان‌های برنامه نویسی مدرن مانند جاوا و ++C آشنا باشد.

این زبان‌ها نه تنها برای تولید اپلیکیشن های بر پایه بلاک چین به کار می‌آیند بلکه باعث می‌شود که باعث یادگیری زبان‌هایی که بر پایه بلاک چین و قراردادهای هوشمند قرار دارند مانند سیمپلیسیتی و سالیدیتی شوند می‌توانید همه آن چیزی که لازم است در مورد برنامه نویسی بلاک چین بدانید، در وبلاگ‌های ما بخوانید یا با شرکت در دوره‌های آموزشی ما فرصت‌های شغلی جدید و جالبی را به دست آورید.