video thumb

بررسی سه کلاهبرداری بزرگ دیجیتالی

افزایش قیمت و ارزش بیت کوین ممکن است زمینه را جهت کلاهبرداری آماده کند ولی ما می توانیم از این کلاهبرداریها درس عبرت بگیریم به همین دلیل آنها به نوعی ارزشمند هستند، در این بازی پولی که  که به سختی بدست آمده به امید بازگشت سرمایه در ارزهای دیجیتال خرج می شود، و این به این معنی است که هوشیاری و سخت کوشی لازمه این صنعت است.

کلاهبرداری ها باعث نقض اخلاقیات می شود

کلاهبرداری و سوء استفاده از افرادیکه در کسب و کار بر صداقت شما اعتماد می کنند، درست نیست و من برای بار دوم بار به چنین شیوه ای در کسب و کار اطمینان نخواهم کرد.
با این وجود کلاهبرداری هم نوعی هنر است و هم نوعی علم که تجربه افراد متقلب برای سرمایه گذاران و افرادیکه خواهان بیت کوین
ما با پی بردن به تکنیک های آنها می توانیم کار خودمان را به خوبی پیش ببریم و با آگاه کردن همه مردم از نحوه کار آنها به امید اینکه شخص دیگری مورد این کلاهبرداری واقع نشود، می توانیم بهتر عمل کنیم.
در اینجا هم می توانید اطلاعات کاملتری نسبت به ترفند پانزی به دست بیاورید.

 

چارلز پانزی (Charles Ponzi)

این مدل کلاه برداری ها پول کاغذی نیستند یا شکل خاصی ندارند که شما شخصا بتوانید به مغایرت و اشکالات آنها پی برید. گرچه ممکن است در مواردی بتوانید حتی خودتان تشخیص دهید اما این شرط کافی جهت تشخیص کلاهبرداری نیست.
می خواهید بدانید شخصی که در این صنعت فعالیت می کند ممکن است چند بار در روز لغت “کلاهبرداری” را بخواند یا بشنود؟

اقدامات کلاه بردارانه ای که در اینجا مورد بحث قرار می گیرند، با جزییات شرح داده شده اند. البته ممکن است این همه داستان نباشد ولی مهم این است که احتمالا برخی افراد درگیر شده در این قبیل کلاه برداری ها از آگاهی و اطلاعات چندانی در این زمینه برخوردار نیستند. اما در این مورد می توان گفت علاقمندان واقعی بیت کوین و ارزهای دیجیتال جزء آن دسته افرادی هستند که در این خصوص اطلاعات کاملی دارند.

 

جدول نحوه کسب و کار شرکت بیت کانکت

بیت کانِکت (Bitconnect)

آیا می توان دست به یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری زد که درست جلوی چشمان ما ترتیب آن داده شده؟
بیت کانکت نمونه ای از این دست می باشد که به ما جواب مثبت می دهد، بله امکان آن وجود دارد.
حدود یکسال زمان برد که بیت کانکت به ارز دیجیتال تبدیل شده و پلتفرم سرمایه گذاری آن مورد بازدید واقع گردد، اما موسسان و نگهدارندگان آن به این دلایل نیست که خواهان آن هستند. بیت کانکت تقریبا بلافاصله به چنان سود دهی رسید که گوییی نوه نتیجه های چارلز پانزی از پایه گذاران این سایت هستند!

بازگشت دو رقمی سرمایه بصورت ماهیانه! تضمینی! احتمالا چیزی این میان هست که جور در نمی آید!

 

واقعیت نسبتا عجیب در اینجا این است که این وعده ها ممکن است در واقع برای مدت کوتاهی امکانپذیر باشند. قیمت ها دوباره بسرعت افزایش خواهند یافت اما لازم است بیت کانکت را از این فاجعه ای که یقینا رخ خواهد داد، نجات دهیم.
ممکن است ربات معاملاتی وجود داشته باشد که آنها اختراع کرده اند و قادر است بازار پر رزق و برق ارز را طی سال ۲۰۱۷ پیش بینی کند.آنها گفتند:

اما نگران نباشید، نرم افزار اختصاصی و فاقد ریسک ما را دانلود کنید و به تماشای واقعه جادویی بنشینید!

در مقایسه با معیار سرمایه گذاری ۱۰،۰۰۰ دلاری، اعتباری بالغ بر ۲۵ درصد بازگشت طی یک دوره چهار ماهه و با سود دهی و اضافه کردن ۹،۰۰۰ دلار به سرمایه اصلی به سرمایه گذاران داده می شود. چقدر هیجان انگیز! من را هم ثبت نام کنید!

این برنامه زیرمجموعه گیری(referral program) یک نقطه اتکا کلاسیک برای آنهاست و آنها چیزهای شگفت انگیزی که مطرح می کنند که پانزی در سالیان دور انجام می داد.
فقط کافیست این را بگویم که فقط اگر هر کدام این برنامه ها درصدی از جدیدترین سرمایه گذاری سرمایه گذاران را بخود اختصاص دهد یا زیرمجموعه جدید بگیرند میتوانند پول افراد قبلی را بازگردانند.
در حال حاضر این مدل قیمت ها و علاقه و هیجان بسیاری که در این زمینه وجود دارد بر این حقیقت سایه افکنده است و بیت کانکت در این ناآگاهی همچنان بکار خود ادامه می دهد.
افرادیکه از روی سادگی وارد این طرح بیت کانکت شده اند، می توانند دیوانه وار گرفتار این برنامه ها شوند. من تصور می کنم که تعداد بسیاری از این افراد دارای تجربه کمی در امر سرمایه گذاری می باشندو این (در آینده نزدیک) یک طوفان سهمگین خواهد بود.

وان کوین (Onecoin)

 

وان کوین کلاه برداری واضح تر و شناخته شده تری می کند اما هنوز هم می توان افرادی را یافت که بر این باورند این سایت بر پایه قانون هست و بنابراین من ترجیح می دهم بیش از این وقتم را در این مورد تلف نکنم و خیلی دقیق وارد ماجرا نشوم.
دو منطقه دبی و بیلیز(Belize) که تا حد امکان از لحاظ جغرافیایی و ویژگی های انسانی از یکدیگر فاصله دارند، ولی تمایل افراد بر این است که با دوستمان، پانزی، در ارتباط باشند و کار کنند. حاصل این ارتباط شرکت وان کوین است که می تواند برای بسیار هزینه های زیادی در بر داشته باشد
وان کوین حتی برای مقادیر اندکی از چند دلار تا ده ها هزار دلار بسته های توکن را عرضه کرده که مردم می توانند جهت استخراج وان کوین ها مورد استفاده قرار دهند اما این بسته ها نوعی کلاهبرداری محسوب می شوند.

پرچم کشور های امارات و بیلیز همکار در پروژه وان کوین

این شرکت اینطور وانمود می کند که خدمات دیگری که ارائه می دهد ارزشمند از فروش ارز خود است، اما اینطور نیست
تمایل بر این است که در جلسات صحبت از تجهیزات به میان آورده شود و سخنرانان با اصرار فراوان در مورد ارز های دیجیتال سخنرانی می کنند. وان کوین برای مدت کوتاهی به مبادله یورو در بازارهای خصوصی می پرداخت. بسته های خریداری شده دسترسی به کوین ها را تعیین می کردند و بازار عرضه کوین های خودش را محدود کرده و باعث شده آنها را کمیاب و ارزشمند باقی بمانند.
آنها در فواصل زمانی تصادفی جهت تعمیرات تعطیل کردند اما هنگامیکه مجددا فعال شدند برخی سفارشات و معاملات ناپدید شده بودند
این مساله باعث شد بعضی مدیران آن و بعضی سرمایه گذرارن اولیه بعد از سود فراوانی که بدست آورده بودند از شرکت خارج شدند.
طبق آنچه در این مقاله نیز آمده، دولت های سرتاسر جهان وان کوین را تحت پیگرد قرار داده اند و متاسفانه این از آن دست کلاهبرداریهایی است که دولتها جهت اطلاع رسانی و تصمیم گیری در خصوص عرضه کوین ها و مبادلات قانونی در مجالس قانون گذاری خود از آن استفاده می کنند.
لازم به ذکر است که با این قبیل کلاه برداری ها دیگر دولتها نیاز به دلایل بیشتری جهت محدود کردن ارزهای رمزگذاری شده ندارند چرا که در اصل آنها تهدیدی برای سیستم های بانکداریشان محسوب می شوند و این بهانه های خوبی به دست آنها می دهد.

بیت پِتیت(Bitpetite)

در همین اواخر به یکباره Bitpetite  ناگهان همراه با وجوه نقد بسیار از مشتریان خودش ناپدید شده است، این شرکت آنطور که ظاهرا همیشه ادعا میکرد بازگشت سه رقمی سرمایه را تضمین کرده بود. در حالیکه با کاهش حدودا ۱۴۷ درصدی مواجه شد، وعده های ۱۵۰ درصد سود خیالی بیش نبوده که در نهایت منجر به پیگرد قانونی این شرکت شده است.
این وبسایت برای مدت زمان کوتاهی فعال شده و سپس سریعا غیر فعال گشت و برای کسانیکه به این شرکت اعتماد کرده اند بسیار ناراحت کننده است چرا که پلتفرم های شبکه های های اجتماعی این شرکت نیز به کلی از بین رفته اند.

وجوه مشترک همه شرکت های کلاه بردار،
وعده های بزرگ، بازده سریع و تضمینی
است که به مشتریان خود می دهند و شما بهتر است از این سه مورد درس عبرت بگیرید.

آنها دروغ گفتند، تظاهر کردند و اعتماد افراد را هدف قرار دادند. هیچ کدام از وعده های آنها در دنیای حقیقی وجود خارجی ندارد و ما هر چه زودتر از آن درس عبرت گیریم در آینده بهتر عمل خواهیم کرد.

شما تا به امروز چه موارد کلاهبرداری را شاهد بودید؟ آیا خط مشترک تمام این شرکت ها همین ۳ اصلِ وعده بزرگ و بازده سریع و تضمینی است؟ ما را از تجربیات و دیدگاه های خود مطلع کنید