video thumb

بیل میلر با سرمایه گذاری ۳۰ درصد بودجه صندوق سرمایه گذاری خود در بیت کوین به سود سرشار دست یافت

بیل میلر(Bill Miller)، رییس اسبق شرکت سرمایه گذاری سهام Legg Mason Value Trust و رییس فعلی شرکت Miller Value Partners LLC اذعان داشت که تقریبا ۳۰ درصد از بودجه صندوق سرمایه گذاری تامینی بیل میلر را در بیت کوین سرمایه گذاری نموده.

آن بخش از بودجه صندوق سرمایه گذاری تامینی بیل میلر که در بیت کوین سرمایه گذاری

بیل میلر با سرمایه گذاری 30 درصد بودجه صندوق سرمایه گذاری خود در بیت کوین به سود سرشار دست یافت

بیل میلر اخیرا طی مصاحبه ای با نشریه وال استریت عنوان داشت تقریبا ۳۰ درصد بودجه ۱۵۴ میلیون دلاری(۶۳۵ میلیارد تومان) صندوق سرمایه گذاری تامینی MVP 1 شرکت در بیت کوین

آقای میلر طی نامه ای که هفته گذشته برای سرمایه گذاران ارسال نمود چنین برآورد کرده که میانگین قیمت پرداختی بیت کوین های این صندوق تقریبا معادل ۳۵۰ دلار به ازای هر بیت کوین بوده است. گرچه آقای میلر اعلام نموده که این صندوق اقدام به خرید هیچ بیت کوین دیگری با قیمت فعلی نخواهد کرد. طبق گزارشات او عنوان داشته که چنانچه بازار بیت کوین تحت تاثیر قرار نگیرد مایل است یک درصد از ارزش خالص نقدینگی خود را به بیت کوین اختصاص دهد.

بیل میلر با سرمایه گذاری 30 درصد بودجه صندوق سرمایه گذاری خود در بیت کوین به سود سرشار دست یافت

آقای میلر اولین بار در سال ۲۰۱۴ بر بیت کوین سرمایه گذاری نمود

نامه آقای میلر نشان از یک چشم انداز بی طرفانه و متعادل در خصوص آینده bitcoin دارد که طی آن bitcoin به عنوان یک آزمایش تکنیکی جهت اثبات یا عدم اثبات ارزش دراز مدت آن توصیف شده است.
آقای میلر عنوان داشت:

“بیت کوین دارای بازار سرمایه ای بزرگ تر از ۹۰ درصد شرکت ها در اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500) می باشد اما هنوز هم احتمال شکست آن وجود دارد. نه من در این مورد چیزی می دانم و نه هیچکس دیگر و مهم نیست که آنها چقدر از درستی نظراتشان مطمئنند… من باور دارم که هنوز برای bitcoin این فرصت وجود دارد که به صفر برسد، اما این فرصتی هر روزه نیست. همچنانکه سرمایه گذاریهای مخاطره آمیز در اکوسیستم بیت کوین رو به افزایش است و افراد بیشتری با آن آشنا شده و نسبت به خرید آن اقدام می کنند، این فرصت رو به کاهش می رود.

آقای میلر در نامه خود بدین نکته هم اشاره نمود:

“یک گروه از سرمایه گذاران برجسته و قدرتمند از جمله وارن بافت، جیمی دیمون و هاوارد مارکس ترکیدن قریب الوقوع حبابی به نام بیت کوین را پیش بینی کرده اند. “

آقای میلر در سال ۲۰۱۴(۱۳۹۳) طی مصاحبه ای با سی ان بی سی انتقادات اخیر بافت نسبت به بیت کوین را رد کرد. او در این خصوص اظهار داشت:

“چنانچه بیت کوین بتواند تنها به ۱۰ درصد ارزش طلای محبوب دست یابد، ۸۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار را در برخواهد گرفت.”

آقای میلر در ژوئن(خرداد) سال جاری bitcoin را به عنوان یک نوآوری حقیقی و یک درهم کوبنده واقعی پول مرسوم توصیف نمود.

نظر شما چیست؟ این حرکت اقای میلر چه درس هایی برای دیگر شرکت ها دارد؟ آیا صندوق ها و شرکت های ایرانی که به واسطه تحریم و مسائل مختلف با مشکل مالی دست به گریبانند میتواند با سرمایه گذاری در صنعت ارزهای رمزگذاری شده مشکلات خود را مرتفع کنند و خود را در برابر آینده محافظت کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید