video thumb

نگاهی بر پنج کیف پول سخت افزاری رمزارز های مختلف و قیمت های آن ها

از آنجا که بیت کوین و ارزهای دیجیتالی جایگزین ارزشمندتر شده اند، تقاضا برای داشتن کیف پول های سخت افزاری نیز رشد چشمگیری داشته است. در حال حاضر گزینه های بسیار بیشتری نسبت به زمان ظهور کیف پول های اولیه ی بیت کوین وجود دارد و این کیف پول های فعلی ویژگی های بسیار بیشتری دارند. در این مقاله به برخی از مشهورترین دستگاه های فیزیکی ذخیره سازی پول های رمزی که امروزه در بازار موجود است نگاهی می اندازیم.

مزایای کیف پول سخت افزاری

یک کیف پول سخت افزاری(hardware wallet)، دستگاهی فیزیکی است که کلیدهای خصوصی(private keys) را در ناحیه ای حفاظت شده داخل دستگاه ذخیره می کند.
مردم از کیف پول های سخت افزاری استقبال می کنند زیرا این کیف ها مشابه کیف پول های مرسوم (کیف پول های جیبی) عمل می کنند با این تفاوت که برای اهداف پرداخت و دریافت بسیار کاربردی تر هستند. تا به امروز حقیقتاً هیچ اتفاق بزرگ و قابل رسیدگی نظیر به سرقت رفتن وجوه توسط هکرها برای کیف پول

کیف پول سخت افزاری لِجِر (Ledger)

 

کیف پول های سخت افزاری
کیف پول های سخت افزاری

بِرند معروف کیف پول لجر
کاربر هنگام استفاده از نانو، کیف پول را به پلاگین کروم(Chrome) ضمیمه می کند و با یک میکرو USB استاندارد به سیستم متصل می شود.
نانو به منظور بررسی و تأیید PIN، برگرداندن کد (نشانه مبنا)، ارسال تأییدیه، یک نمایشگر OLED بر روی دستگاه تعبیه می کند و بیشتر از از دکمه های فیزیکی کیف پول که در سمت دیگر واقع شده استفاده­ می کند.
لجر می گوید ارسال آن حدود دو هفته زمان می برد و اکثر مردم معتقدند که باید کیف پول را از شرکت خریداری کنند، اما کیف پول ها توسط خرده فروشان شخص ثالث نظیر آمازون(Amazon) نیز به فروش می رسند. یکی از بزرگترین ریسک های امنیتی برای کیف پول سخت افزاری، در معرض خطر قرار گرفتن در فرآیند حمل و نقل است اما مردم هنوز از اشخاص ثالث خرید می کنند زیرا ممکن است قیمت هایشان ارزان تر باشد.
قیمت خرید نانو اس از طریق لجر، ۶۹ دلار آمریکا(۲۸۰،۰۰۰ تومان) یا ۰٫۱۲۳ بیت کوین در زمان ثبت نام است.

کیف پول سخت افزاری تریزور (Trezor)

 

کیف پول های سخت افزاری
کیف پول های سخت افزاری

تریزور نیز کیف پول سخت افزاری مشهوری است که توسط شرکت Satoshi Labs به وجود آمد. این کیف پول برای بیت کوین، آلتکوین و همچنین توکن های ERC-20 کلید خصوصی عرضه می کند.
به علاوه کیف پول تریزور می تواند ۲FA (فرآیند احراز هویت دو مرحله­ ای) را انجام دهد و به عنوان یک مدیر رمز عبور عمل کند و امکان امضا و رمزگذاری سند توسط GPG را نیز فراهم می­آورد. تریزور در طول سال در حال به دست آوردن تجربه بوده و در بخش بازدید، شهرت و اعتبار خوبی دارد.
به علاوه این کیف پول سخت افزاری از صفحه نمایش فیزیکی خودش و دو دکمه برای تأیید PIN، ارسال تأییدیه ها و به روز رسانی میان افزار (firmware) استفاده می کند. تریزور توسط یک میکرو USB به سیستم متصل می شود و بدنه ی پلاستیکی محکمی دارد.
در حال حاضر تریزور می گوید می تواند یک دستگاه جدید را در زمان ۱ تا ۲ روز کاری با پست پیشتاز تحویل دهد. هزینه ی دستگاه بدون هزینه ی تحویل، حدود ۱۰۶ دلار(۴۳۰،۰۰۰ تومان) یا معادل همین مبلغ بیت کوین، است.
همچنین این شرکت نسخه ی دوم این دستگاه به نام تریزور۲ را عرضه خواهد کرد از این رو برخی از علاقه مندان ترجیح می دهند تا زمان انتشار آن صبر کنند.

کیف پول سخت افزاری کیپ ­کِی (Keepkey)

 

کیف پول های سخت افزاری
کیف پول های سخت افزاری

کیپ ­کِی، کیف پول سخت افزاری تحت مالکیت استارتاپ پول رمزی شِیپ ­شیفت (Shapeshift) است. Keepkey  از Ledger و Trezor بزرگ تر است و بدنه ی آلومینیوم آنادایزینگ دارد. مانند دیگر برندها، این برند نیز یک اتصال میکرو USB و نمایشگر OLED 3.12 اینچی برای تأیید و بررسی روال ها فراهم می آورد. گزینه ی منحصر به فردی که Keepkey عرضه می کند، توانایی اتصال به صرافی Shapeshift به شیوه ای امن تر است.
Keepkey کلیدهای خصوصی را برای پول های رمزی متعددی ذخیره می کند و کاربران می توانند میان افزار اختصاصی خودشان را بر روی دستگاه داشته باشند.
Keepkey به اندازه ی Trezor و Ledger تجربه ندارد اما شهرت و اعتبار خوبی دارد و این محصول دارای بازدیدهای مناسب و خوبی است. قیمت این محصول با پرداخت از طریق بیت کوین، پی­ پال (Paypal) یا کارت های اعتباری، ۱۲۹ دلار(۵۲۳،۰۰۰ تومان) است و می تواند یا از طریق پست عادی (۳ تا ۹ روز کاری و هزینه ی اضافی ۱۵ دلار(۶۰،۰۰۰ تومان) هزینه ی حمل) یا پست پیشتاز (پست فدکس ۲ روزه و هزینه ی اضافی ۴۷٫۹۸ دلار(۱۹۰،۰۰۰ تومان) تحویل داده شود.

کیف پول سخت افزاری دیجیتال بیت باکس (Digital Bitbox)

 

کیف پول های سخت افزاری
کیف پول های سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری دیجیتال بیت باکس، محصول جدید تولید شده توسط شرکت سوئیسی Shift Devices AG است. بیت باکس، از تمام کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار کوچکتر است و مستقیماً با یک اتصال USB به کامپیوتر متصل می شود. علاوه بر این، این دستگاه امکان بازیابی کارت میکرو SD را فراهم می آورد و می تواند کلیدها را برای دارایی های دیجیتالی متعددی ذخیره کند.
یکی از ویژگی های جالب توجه بیت باکس، توانایی خارج از چهارچوب­ های مرسوم ارسال چند امضا است. اما با این وجود بیت باکس، نمایشگری مانند سایر دستگاه ها ندارد و روش های اتصال و ارتباط فیزیکی چندانی ندارد.
هنگامی که اولین گزارش درباره ی دیجیتال بیت باکس ارائه شد، این فروشگاه به دلیل تقاضای زیاد بسته شد اما در حال حاضر فروشگاه بیت باکس، باز است. قیمت بیت باکس ها حدود ۵۴ دلار(۲۱۹،۰۰۰ تومان) است اما به پرداخت هزینه ی اضافی ۳۰ دلار(۱۲۱،۰۰۰ تومان)برای پست پیشتاز Fedex نیاز است مگر این که شما خودتان ساکن سوئیس باشید. همانطور که ذکر کردیم این دستگاه، کیف پول سخت افزاری نسبتاً جدیدی در بازار است و بازدیدهای آنلاین معدودی دارد.

کیف پول سخت افزاری بیت لاکس (Bitlox)

کیف پول های سخت افزاری
کیف پول های سخت افزاری

Bitlocx، کیف پول سخت افزار دیگر نسبتاً جدیدی است که محصول تولیدی شرکت هنگ کنگی Bitlox Limited است. Bitlocx از اکثر کیف پول های دیگر، بزرگتر است و تقریباً هم اندازه ی Keepkey است اما سه نوع کیف پول مختلف ارائه می دهد.
کاربران می توانند این کیف ها را از نوع پیشرفته ۹۸ دلاری(۳۹۷،۰۰۰ تومان) ، نهایی ۱۴۸ دلاری(۶۰۱،۰۰۰ تومان) تا مجموعه ­ی بسیار خصوصی ۱۹۸ دلاری(۸۰۴،۰۰۰ تومان) انتخاب کنند. Bitlocx را می توان با یک USB استاندارد به سیستم متصل کرد. این کیف پول، BIP32 و BIP39 را ارائه می دهد. همچنین این دستگاه یک نمایشگر و چندین دکمه بر روی صفحه ی دستگاه دارد.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد Bitlocx، قابلیت بولوتوث آن است که می تواند با یک تلفن همراه ارتباط برقرار کند. Bitlocx، تعداد بازدیدکنندگان و نظر آن ها را گزارش نداده است. هرچند ویدئوهای یوتیوب و تعداد بازدیدهای آن موجود است.
افرادی که می خواهند Bitlocx را خریداری کنند باید از گزینه ی پست پیشتاز بین­ المللی استفاده کنند که هزینه ی اضافی ۲۶ دلاری(۱۰۵،۰۰۰ تومان) دارد. مشتریان می توانند این دستگاه را یا توسط بیت کوین یا پی­ پال خریداری کنند و در اقصی نقاط جهان آن را دریافت کنند.

اطمینان خاطر

محبوبیت کیف پول های سخت افزاری همچنان در حال افزایش است زیرا اشتیاق پذیرش پول های رمزی با حرارت و شعف بیشتری در حال رشد است. این دستگاه ها به عنوان قابلیتی برای سرمایه گذاری قابل اطمینان شناخته شده اند زیرا، در دراز مدت، می توانند از سرقت دارایی ها توسط افراد مخرب آنلاین جلوگیری کنند و به شما اطمینان خاطر دهند که پول های رمزی شما در امان هستند.
از آنجا دارایی های دیجیتالی پدیده هایی ادامه دار هستند، احتمالاً برای استفاده از چنین دستگاه هایی، پیشرفت های بیشتری به وجود آید و تولید کنندگان بیشتری ظهور کنند.

در مورد این کیف های سخت افزاری چه فکر می کنید؟ چقدر آشنایی با هر کدام از این مارک ها دارید؟ تجربیات خود را در رابطه با با این محصولات با ما در میان بگذارید