video thumb

راه اندازی سیستم استخراج اتریوم

تمام افرادی که به استخراج دیجی ارز ها علاقه نشان می دهند پس از تهیه قطعات به فکر راه اندازی دستگاه خود هستند. در این مطلب سعی بر این است که به تمامی موارد و مسائل مورد نیاز برای راه اندازی سیستم ماینینگ اتریوم

برای اینکه دید بهتری از روند پیش رو داشته باشید باید بدانید که شما پس از نصب درایور نیاز به یک نرم افزار ماینینگ متناسب با ارزی که می خواهید استخراج کنید دارید.  همچنین به دلیل بالا بودن سختی شبکه احتمال اینکه شما به تنهایی بتوانید بلوکی را استخراج کنید بسیار پایین است. به همین دلیل ماینر ها به صورت دسته جمعی و در استخر های استخراج (mining pool) اقدام به استخراج کرده و پاداش حاصل را بر اساس قدرت هر کدام میان خود تقسیم می کنند. در این استخرها ممکن است شما با استفاده از آدرس کیف پول خود شناخته شوید و در بعضی دیگر نیز نام کاربری و رمز عبور مورد نیاز است. در این مدل شما باید آدرس کیف خود را در پروفایل وارد کنید. با توجه به توضیحات کار با مدل اول بسیار راحت تر است.

تذکر مهم: برای استفاده از ۶ گرافیک و بیشتر حتما مادربرد خود را به جدیدترین بایوس موجود آپدیت کنید. این احتمال وجود دارد که پس از اتصال تمامی کارت ها سیستم شما بوت نشود یا بر روی نمایشگر تصویری مشاهده نکنید, در این صورت نیاز به تغییراتی در سطح بایوس مادربرد است که از جمله می توان به فعال کردن گزینه مربوط به Above 4g decoding یا تغییر نسل اسلات های PCI-E به نسل یکم اشاره کرد. این تنظیمات به صورت کلی در قسمت چیپ ست بایوس قابل دسترس است.

۱٫  بعد از نصب سیستم عامل (در این مقاله ما بر اساس ویندوز ۱۰ جلو خواهیم رفت) پیشنهاد می شود ابتدا به روز رسانی خودکار را غیر فعال کنید. سپس به نصب درایور گرافیکی می رسیم که در مورد انویدیا (Nvidia) مشکلی وجود نخواهد داشت و می توان از آخرین نسخه موجود استفاده کرد.  اما در مورد ای ام دی (AMD) نیاز است که شما به طریقی که گفته خواهد شد دو نسخه درایور را با هم ترکیب کنید و به صورت دستی آن را نصب کنید.

برای این کار شما نیاز به نسخه های ۱۷٫۵٫۲(احتمالا نسخه های بالاتر هم قابل استفاده است) و ۱۶٫۱۱٫۵ و همینطور نرم افزار DDU نیاز دارید.

ابتدا DDU را اجرا کنید تا درایور موجود حذف شود حالا هر دو نسخه درایور را فقط از حالت فشرده شده خارج کنید (نصب نکنید) و به مسیر زیر بروید :

C:AMDWHQL-Win10- 64Bit-Radeon- Software-Crimson- 16.11.5-Sep13PackagesDriversDisplayWT6A_INFB306709

محتویات داخل این آدرس را کپی کنید داخل ادرس زیر paste کنید :

C:AMDNon-WHQL- Win10-64Bit- Radeon-Software- Crimson-ReLive- 17.5.1-
May4PackagesDriversDisplayWT6A_INFB313823

حالا Device manager را باز کنید و در قسمت Display adaptors روی یکی از کارت هایی که علامت زرد رنگ در کنارشان دیده میشود کلیک راست کنید و گزینه Update Driver Software را بزنید. در پنجره ای که باز می شود گزینه دوم یعنی Browse my computer for driver software را انتخاب کنید و مسیری که مربوط به درایور ۱۷٫۵٫۱ هست انتخاب کنید و سپس تا فولدر WT6A_INF جلو بروید. حالا چند لحظه صبر کنید تا درایور تمام کارت ها نصب شود(در طول این مدت چندین بار صفحه نمایش خاموش و روشن خواهد شد)

Screen Shot 2017 08 16 at 3.16.59 PM راه اندازی سیستم ماینینگ اتریوم

Screen Shot 2017 08 16 at 3.19.58 PM راه اندازی سیستم ماینینگ اتریوم

اگر قسمت Display adaptors یک یا تعدادی از کارت ها را نمی بینید باید صبر کنید تا اول بایوس آپدیت شود و بعد تنظیمات بایوس را تغییر بدهید تا شاید تمام کارت ها شناخته شوند. همچنین از سالم بودن تمامی رایزر ها و کارت ها به صورت جداگانه اطمینان حاصل کنید.

۲٫  حالا نوبت به انتخاب نرم افزار ماینینگ رسیده است. در این مرحله شما باید تصمیم بگیرید که تمایل به استخراج کدام یک از کوین ها دارید و با توجه به الگوریتم آن یک نرم افزار ماینینگ انتخاب کنید. در ادامه ما به استخراج اتریوم خواهیم پرداخت. همانطور که برای استخراج دیگر دیجی ارز ها نرم افزار های مختلفی وجود دارد, در مورد اتریوم نیز گزینه های مختلفی قابل انتخاب است. معروف ترین آنها برای استخراج اتریوم Clymore Dual Ethereum می باشد که میتوانید آن را از این لینک دانلود کنید.

۳٫  برای استخراج در یک استخر و با دیگر استخراج کنندگان, استخر های مختلفی وجود دارد که شاید بشود گفت معروف ترین آن ها Ethermine , Supernova ,Nanopool هستند. هر کدام از استخرهای نام برده برای استخراج چند ارز دیجیتالی استفاده می شوند که این مقاله فقط به قسمت اتریوم آن ها میپردازد. مثلا آدرس استخر های سایت ethermine.org که بر روی صفحه اول قابل مشاهده هستند در زیر اورده شده است :

Screen Shot 2017 08 16 at 3.53.09 PM راه اندازی سیستم ماینینگ اتریوم

می توان به هر کدام از آدرس های بالا برای استخراج متصل شد, همچنین در صفحه اصلی سایت یک نمونه از پیکر بندی فایل استارت نرم افزار کلیمور قرار گرفته است:

Screen Shot 2017 08 16 at 3.53.20 PM راه اندازی سیستم ماینینگ اتریوم

همانطور که مشاهده می کنید قسمت کیف پول و اسم دستگاه باید توسط شما کامل شود. در مورد اسم دستگاه هر نامی را میتوان انتخاب کرد و برای آدرس کیف پول شما نیاز به آدرس کیف پول اتریوم دارید.

۴٫  اگر همچنان آدرس کیف پول اتریوم نساخته اید پیشنهاد میشود از یکی از اکسچنج های معتبر یا اپن سورس مثل Myetherwallet استفاده کنید.

Screen Shot 2017 08 16 at 3.59.48 PM راه اندازی سیستم ماینینگ اتریوم

۵٫  در داخل پوشه کلیمور بر روی فایل start کلیک راست کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید و تمامی دستورات قسمت ۳ را وارد کنید. آدرس کیف پول خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و یک نام یا عدد دلخواه در قسمت RigName قرار دهید سپس تغییرات را ذخیره کنید و خارج شوید.

setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100
EthDcrMiner64.exe -epool eu1.ethermine.org:4444 -ewal0x500517b7cb0ebcac4e9fd72c9b009d2c3e2d9c8.Rig570

ساده ترین دستوراتی که لازم دارید دستورات بالاست (حتما آدرس کیف پول را تغییر دهید و آدرس کیف خود را وارد کنید) البته در فایل readme ماینر دستورات دیگری برای تنظیمات بخش های مختلف و شرایط گوناگون وجود دارد. با اجرا کردن فایل شما صفحه ای مشاهده خواهید کرد که در آن تعداد و اسامی کارت گرافیک های موجود نماش داده می شود و پس از اتصال به استخر, کار استخراج شروع خواهد شد. با استفاده از کلید s می توان میانگین هش ریت را مشاهده کرد.

Screen Shot 2017 08 16 at 4.04.08 PM راه اندازی سیستم ماینینگ اتریوم

در قسمت مشخص شده تعداد کارت ها و هم چنین هش ریت کلی قابل مشاهده است. در این عکس سیستم در حال استخراج هم زمان اتریوم و ارز دوم دیکرید است اما به دوستان مبتدی پیشنهاد میشود ابتدا تنها اتریوم استخراج کنند و پس از اطمینان از دما و مصرف کارت ها در صورت علاقه ارز دوم را فعال کنند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Image