video thumb

انواع کیف پول بیت کوین

یک کیف پول بیت کوین بسیار شبیه به حسب بانکی شماست. کیف پول ها اجازه ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین ها را می دهند. چند نوع کیف پول وجود دارد و باید نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. ویژگی ها و دستگاه هایی که کیف پول روی آن قرار می گیرد،متفاوت هستند. انواع کیف پول های بیت کوین عبارتند از:

۱٫ کیف پول های سرد و کیف پول های گرم (Cold wallets and Hot wallets)

انواع کیف پول بیت کوین

همه کیف ها به دو نوع گرم یا سرد طبقه بندی می شوند. نوع اولی به اینترنت متصل و آنلاین است که به آن کیف پول

۲٫ کیف پول دسکتاپ

انواع کیف پول بیت کوین

این کیف پول ها برای دانلود و استفاده در لپ تاپ ها و رایانه های شخصی طراحی شده اند. آنها حتی وقتی که کامپیوتر به اینترنت متصل نیست، قابل دسترسی هستند. این کیف پول ها برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، سیستم عامل مک و اوبونتو در دسترس هستند. کیف پول Armory بهترین کیف پول دسکتاپ است، به خصوص با توجه به ویژگی های امنیتی آن. انواع دیگر کیف پول دسکتاپ که مناسب هستند عبارتند از: Multibit، mSIGNA و Hive

۳٫ کیف پول های موبایل

انواع کیف پول بیت کوین

امرزه که برای اکثر کارهای روزمره از تلفن همراه استفاده می کنیم ، استفاده از کیف های بیت کوین

۴٫ کیف پول های آنلاین وب

انواع کیف پول بیت کوین

این خدمات توسط شرکت های خدمات کیف پول شخص ثالث در سرویس های ابری ارائه می شود. دسترسی به این کیف پول، تنها از طریق اتصال به اینترنت امکان پذیر است. Coinbase، Circle و blockchain چند مورد از ارائه دهندگان این خدمات هستند. همچنین کیف پول Bitgo از نوعی الگوریتم امنیتی برای قفل کردن حساب ها استفاده می کند.از سوی دیگر، کیف پول Coinkite، امکان ایجاد حساب های چند کاربره را فراهم می کند.

۵٫ کیف پول های فیزیکی

انواع کیف پول بیت کوین

با کیف های کاغذی می توانید بیت کوین های خود را به طور مداوم به صورت سرد (آفلاین) نگهداری کنید. شما می توانید این نوع کیف پول ها را در گاو ضندوق خود مانند دیگر ارزهای سنتی محافظت کنید. برای ایجاد کیف پول کاغذی، از سایت هایی مانند Bitaddress.org یا Blockchain.info می توانید استفاده کنید. هنگامی که کیف پول های کاغذی تولید می شوند می توانید آن ها را توسط پرینتر، روی کاغذ چاپ کنید.

۶٫ کلاینت های بیت کوین

انواع کیف پول بیت کوین

این کیف پول ها اصلی ترین کیف پول های بیت کوین بودند که پیشگامان این صنعت از آن استفاده می کردند. این کیف پول ها در کامپیوتر هایی که نصب می شوند مستقیما به شبکه بلاک چین متصل می شوند و وظیفه ارسال و دریافت و حافظت از بیت کوین را انجام می داد..BitcoinQt، اولین کامپیوتر بیت کوین بود. بسیاری معتقدند که این کامیپوتر متلعلق به ساتوشی ناکاموتو است. یکی دیگر از کامپیوترهای بیت کوین Electrum، با قابلیت های بیشتر است.

۷٫ کیف پول های سخت افزاری

کیف پول های بیت کوین
کیف پول های بیت کوین

Trezor و Ledger HW.1 بهترین کیف پول های سخت افزاری هستند که به سرعت در بین کاربران محبوب شدند. آنها دستگاه های فوق العاده کوچکی هستند که بیت کوین ها را به صورت آفلاین و با امنیت فوق العاده بالا ذخیره می کنند و می توانید از آن ها برای انجام تراکنش ها (ارسال و دریافت بیت کوین) استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای انجام تراکنش به صورت خیلی امن به اینترنت متصل می شوند.

توسعه دهندگان این دستگاه ها از رمزنگاری های سطح بالا استفاده می کنند و به طور مداوم آن ها را به روز و بررسی می کنند.