سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معرفی ارز دیجیتال Waves

لیست عناوین این مطلب

ویوز یا Waves ایده‌ای بود که بر روی پلتفرم بلاک‌ چین اجرایی شد و تمام عملیات آن متن‌باز است. این ایده در واقع به کاربرها اجازه می‌دهد که ارزشخصی و مورد دلخواه خودشان را ایجاد کنند و با آن کارهای تجاری انجام دهند. توسعه‌دهندگان ویوز سه ایده را در آن جای دادند. اولین ایده این بود که آنها در پلفترم‌شان نوعی صرافی غیرمتمرکز را راه انداختند که در آن کاربرها می‌توانستند ارزهای خودشان را به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنند و آن را به فروش برسانند.

ایده دوم آنها این بود که در این پلفترم سیستم قرض دادن یا Leasing  را راه اندازی کنند. به طوری که اگر کاربر توانایی مالی برای فول نود شبکه را نداشته باشد می‌تواند توکن خود را به اشخاص دیگر قرض دهد. در نهایت هم در ایده سوم این پلتفرم برای ایجاد هر ارز جدید از سوی کاربر، یک ویوز از آنها دریافت می‌کند که می‌توان این را نوعی سود یا کارمزد دانست.

تراکنش‌هایی که درون این پلفترم رخ می‌دهد همگی با ویوز انجام می‌شوند و ویوز درون پلتفرم خود از Waves – NG در کنار PoS استفاده کرده است که به این الگوریتم اجماع‌یاب شبکه می‌گویند. ویوز سالانه تنها صد میلیون از توکن خود را در گردش پلتفرم قرار می‌دهد و کاربرها می‌توانند از درگاه‌های دلار و یورو ارز فیزیکی خودشان را به ارزهای دیجیتالی درون پلتفرم تبدیل کنند که عملا باعث می‌شود کاربر دیگر به صرافی‌های متفرقه نیازی نداشته باشد.

آغاز ویوز

الکساندر ایوانوف که یک فیزیکدان روسی است در سال ۲۰۱۶ چنین ایده‌ای را با دوستانش مطرح کرد و در نهایت در یک ICO ایده خود را در کنفرانس به همه نشان داد. این شخص در گذشته صرافی coinomat را برای خود ایجاد کرده بود و با پلتفرم NXT همکاری می‌کرد که همین تجربه باعث شده بود او ایرادات فعلی را پیدا کند و آنها را در پلفترم جدید ویوز برطرف کند.

در ابتدا موجودی ویوز چیزی حدود ۱۶ میلیون دلار بود که آن موقع دومین پروژه بزرگ بلاک‌چین حساب می‌شد. این پلتفرم توانست در نهایت ۳۰۰۰۰ بیت‌کوین برای خود جمع آوری کند.

سال ۲۰۱۷ نقطه عطف و پیشرفت پلتفرم ویوز بود زیرا تمام درگاه‌ها و صرافی شخصی خودشان را در آن سال ایجاد و ارتقا دادند. آنها در ابتدا صرافی غیرمتمرکز خودشان را راه اندازی کردند و با ایجاد درگاه بیت‌کوین به کاربرها اجازه دادند که ارز بیت‌کوین خودشان را در ویوز قرار دهند و از آن نگهداری کنند. سپس آنها به فکر ارزهای فیزیکی افتادند و درگاه دلار و یورو را برای پلتفرم شان ایجاد کردند و در نهایت با توجه به اصرار و پیشنهادات کاربرهای ویوز، درگاه‌های لایت کوین و زدکش را برای خودشان توسعه دادند تا کاربر به بسیاری از ارزهای دیجیتال دسترسی کامل داشته باشد.

Waves

معماری ویوز

زبان برنامه نویسی Scala نقش اصلی پلتفرم را بازی می‌کند زیرا تمام ویوز به وسیله این زبان ساخته شده است و از نوعی به فرم به نام Bitcoin-NG استفاده می‌کند. این فرم به ویوز کمک می‌کند که سرعت و حجم اطلاعات و تراکنش‌هایی که در پلتفرم انجام می‌شود بالاتر رود. خود توکن ویوز را می‌توان سوخت این پلتفرم دانست زیرا کاربرها باید تمامی تراکتش‌ها و ارزهای جدید شان را به وسیله توکن ویوز انجام دهند. هر تراکنش که در این پلتفرم انجام می‌شود ۰٫۰۰۱ ویوز کارمزد دارد و برای ارز جدید هم کاربر باید یک ویوز پرداخت کند.

WCT و MRT اکوسیستمی هستند که ویوز درون پلفترم خود ایجاد کرده است. کار این اکوسیستم این است که کاربرها را برای انجام فعالیت‌های مفید درون شبکه تشویق کند و به آنها پاداش دهد. MRT یا The Miners Reward Token با هر بلاک جدیدی که در پلتفرم ایجاد می‌شود، توزیع داده خواهد شد. در حقیقت این به استخراج کننده‌ها کمک می‌کند که سود بیشتر و فعالیت بیشتری داشته باشند. هدف دیگر این اکوسیستم این است که استخراج کننده‌ها ویوز را به عنوان توکن اصلی خودشان قبول کنند و همچنین می‌توان از MRT در رای گیری‌های کلیدی استفاده کرد.

WCT یا Token WAVES Community هم سعی دارد که سرمایه‌گذار‌هارا با انگیزه‌تر و تشویق کند. این اکوسیستم ماهانه بین کاربرهایی که دارای توکن ویوز هستند با توجه به دارایی شان تقسیم می‌شود و همین سود باعث می‌شود که کاربرها ترغیب شوند ارز خودشان را به جای صرافی‌های متفرقه، در خود پلتفرم ویوز نگهداری کنند.

WAVES-NG

این الگوریتم که به آن اجماع بلاک‌چین هم می‌گویند برای افزایش سرعت ساخته شده است و به کار می‌رود. در حقیقت بر اساس این الگوریتم اگر هر بلاک فضایی دو برابر را به کاربر بدهد، سرعت تراکنش‌ها از ۳ تراکنش در ثانیه به ۶ تراکنش خواهند رسید که این خود تراکنش‌هارا به ارقام بالاتر به رقم مناسبی خواهد رساند. ویوز هم چنین الگوریتمی هم که در ابتدا در بیت‌کوین به کار رفته بود با کمی تغییرات به پلتفرم خود اضافه کرد تا از لحاظ فناوری یک قدم جلوتر از دیگر پلتفرم‌ها در سطح بلاک‌چین باشد و آن را WAVES-NG نامید.

قراردادهای هوشمند

ایوانوف در ابتدا گفته بود که هدف اصلی پلتفرم ویوز ایجاد توکن‌های شخصی است و زمانی که با سواستفاده‌های DAO و سخت‌افزارهای اتریوم مواجه شد برای کاربرهای خود بیان کرد که ممکن است قرارداد‌های هوشمند ویوز کامل نباشند اما قادر هستند که بیشتر کارهای تجاری شخص را انجام دهند و کاربر را به نتیجه برسانند.

ایوانوف همچنین معتقد بود که ویوز باید کاملا آزاد و متن‌باز باشد و عناصرهای زیادی برای رفع محدودیت‌های بلاک‌چین را ایجاد کند. او والتی را با نام Lite client ایجاد کرد که دارای ویژگی‌های خاصی برای کاربرها بود و نیازی به خدمات شخص ثالث نداشت.

در کنار تمامی این‌ها پلتفرم ویوز برای خود یک صرافی غیرمتمرکز DEX ایجاد کرد که با اتصال آن با والت خود پلتفرم، کارهای کاربر را یکپارچه می‌کرد و نیازی به عملیات‌ طولانی تغییر ارز نبود. همچنین الگوریتم‌هایی که در این صرافی ایجاد کرده بود، امنیت کاملی برای کاربر ایجاد می‌کردند.

سیستم Leasing

سیستم قرض دادن یکی از امکاناتی است که ویوز را نسبت به دیگر پلتفرم‌ها متمایز کرده است. این امکان به کاربر اجازه می‌دهد که به فول نودهای شبکه توکن خود را قرض دهند. همین باعث می‌شود که سرعت فول نود‌ها بالاتر رود و آنها بتوانند استخراج سریع‌تری را داشته باشند. کاربرهایی که قرض می‌دهند در ازای آن مبلغی که می‌دهند، مبلغی از استخراج فول نود دریافت می‌کنند که به نوعی سودشان حساب می‌شود.

استخراج ویوز

افرادی که در ویوز استخراج می‌کنند تفاوت زیادی با استخراج کننده‌های بیت‌کوین یا دیگر ارزها دارند. در ویوز استخراج نیاز به سیستم‌های قوی ندارد و تنها می‌توان با یک سرور استخراج را آغاز کرد. استخراج‌کننده‌های ویوز از کارمزد تراکنش‌ها سود می‌کنند اما استخراج‌کننده‌های بیت‌کوین دارای بلاک می‌شوند. در ویوز برای شروع یک استخراج مناسب نیازمند ده هزار توکن ویوز است تا بتوان به سوددهی مناسبی رسید.

همچنین ویوز توانسته است که مشارکت‌های زیادی را با دیگر شرکت‌ها ایجاد کند. آنها با بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سال ۲۰۱۷ قرارداد بستند و در کنار تمامی این‌ها پلتفرم ویوز توانست قراردادی با مایکروسافت ایجاد کند که باعث شد سود زیادی کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location