video thumb

بهترین کشور برای ارزهای دیجیتال کجاست؟

بر اساس گزارش های منتشر شده می توان عنوان کرد، سطح آزادی هایی که ایالات متحده دارد این کشور را به عنوان بهترین مکان برای ارزهای دیجیتال ارائه می دهد، اگرچه پورتوریکو نیز مزایایی دارد. ارز دیجیتال به عنوان یک صنعت در حال رشد که کمتر از ۱۳ سال از عمر آن گذشته است، سهم نسبتاً خوبی از تغییرات نظارتی، به ویژه در ایالات متحده داشته است. با این حال، جیک یوکوم-پیات (Jake Yocom-Piatt)، بنیان گذار Decred این کشور را ملت را به عنوان بهترین افرادی می داند که طرفدار ارزهای دیجیتال هستند.

یوكوم-پیات گفت: “ارزهای دیجیتال در بیشتر حوزه های قضایی به عنوان دارایی شخصی در نظر گرفته می شوند، بنابراین رفتار مالیاتی نسبت به آنها نسبتاً یكنواخت است.” او ادامه داد:

“تراکنش های ارزهای رمزپایه نوعی گفتار است، بنابراین کشورهایی که از آزادی بیان برخوردارند، کمترین احتمال محدود کردن ارزهای دیجیتال را دارند. در حالی که ایالات متحده در حال حاضر از بسیاری از مشکلات اساسی سیاسی-اجتماعی رنج می برد، ترکیبی از آزادی بیانی که در این کشور وجود دراد، همراه با محافظت در برابر افشای اجباری رمزهای عبور، این کشور را به پرطرفدارترین کشور ارز دیجیتال در جهان تبدیل می کند. “

از سال ۲۰۱۷ تاکنون صنعت ارز دیجیتال با تعدیل اقدامات نظارتی از سوی نهادهای قانون گذاری ایالات متحده مواجه شده است و وزارت دادگستری این کشور اخیراً پارامترهای نظارتی ارز دیجیتال را ارائه داده است.

در اوایل سال جاری، تام امر (Tom Emmer)، نماینده ایالات متحده در مورد صدمه زدن به پیشرفت نوآورانه ایالات متحده در میان مراحل قانونی و الزامات موجود ابراز نگرانی کرد. با این حال، دیدگاه یوكوم-پیات در مورد ایالات متحده به عنوان دوستانه ترین كشور ارز دیجیتال، این است که با توجه به آزادی هایی این كشور به جای محدودیت ها اعمال می کند، می توان عنوان کرد که ین کشور از زاویه دیگری به این وضعیت نگاه می كند.

در عین حال، راب ویگلیون (Rob Viglione)، بنیان گذار و مدیرعامل Horizen به کوین تلگراف گفت که وی پورتوریکو را به عنوان بهترین مکان برای ارز دیجیتال می داند. وی عنوان کرد:

“از نظر آمریکایی ها، به هنگام در نظر گرفتن احکام ویژه مالیات مانند قانون ۲۰ یا ۲۲ که نرخ های مالیاتی را به طور موثری کاهش می دهد، پورتوریکو بهترین مکان برای ارز دیجیتال است.”

سرویس درآمد داخلی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ دستورالعملی در مورد مالیات دارایی دیجیتال برای شهروندان خود صادر کرد، اگرچه سوالات زیادی را نیز به همراه داشت. به روزرسانی های دیگری نیز رخ داده است، از جمله تغییر در فرم های گزارش مالیاتی ارز دیجیتال.

یکی دیگر از مولفه های پیچیده مالیات بر ارز دیجیتال ایالات متحده این است که: ارز دیجیتال به عنوان املاک مشاهده نمی شود، بنابراین کاربران باید برخلاف معافیت های مشابه، سود یا زیان هر معامله را گزارش کنند. به گفته ویگلیون، به غیر از جنبه های مالیاتی، پورتوریکو میزبان یک صحنه ارز دیجیتال قوی است. وی در این خصوص عنوان کرد:

” آنچه واقعاً باعث برجسته شدن پورتوریکو در زمینه ارز دیجیتال می شود، ایناست که دارای پر جنب و جوش ترین جامعه ارز دیجیتال در جهان است. به گونه ای که سیاری از رهبران، کارآفرینان و توسعه دهندگان این صنعت، پورتوریکو را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کرده اند.”

کوسالا هماچاندرا (Kosala Hemachandra)، بنیان گذار و مدیرعامل MyEtherWallet ، نیز اخیراً نظر خود را در مورد بهترین منطقه برای ارز دیجیتال ارائه داده است. هماچاندرا عنوان کرد که نظرات مردم درباره یک فضای ارز دیجیتال خوب، می تواند ذهنی باشد. وی همچنین به اهمیت حضور ارز دیجیتال جهانی اشاره کرد.