سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

فناوری بلاک چین «پاسپورت دیجیتال» را جایگزین «رمز عبور» می‌کند

در دنیای ارزهای دیجیتال که تراکنش‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند حفاظت از پسورد و امنیت بسیار مهم است. جایگزین شدن روش‌های مبتنی بر بلاک چین به جای روش‌های قدیمی باعث می‌شود که کار هکرها سخت شود و اگر این روش‌ها به درستی به کار گرفته شوند می‌تواند به طور کلی هکرها را متوقف کند.

 

ارزجو : الکس موموت (Alex Momot) مدیرعامل REMME در مصاحبه با سی‌ان‌ان در مورد پروژه جدیدی که هدف آن حذف پسوردها و از بین بردن مشکلات امنیتی با استفاده از چیزی است که از آن به عنوان پاسپورت دیجیتالی یاد می‌کند، صحبت کرده است. این پاسپورت دیجیتالی بر اساس فناوری بلاک چین عمل می‌کند.

فناوری بلاک چین می‌تواند استفاده از رمزهای های عبور را منسوخ کند. هر شخصی به جای نام کاربری و کلمه عبور دارای گواهی سوکت امنیتی (SSL) می‌شود. دیتای امنیتی بر روی بلاک چین شرکت REMME قرار می‌گیرد و با آن فناوری تنظیم می‌شود تا گواهی‌های قلابی مورد استفاده قرار نگیرد. هکرها معمولاً سرورهای تصدیق هویت و دیتابیس رمزها را نشانه می‌گیرند تا بتوانند حمله‌های بزرگی صورت دهند و اگر اطلاعات رمزها بر روی سرورهای متمرکز نباشند در نتیجه چنین حمله‌ای تقریباً غیر ممکن خواهد بود.

هدف این هکرها کاربرانی هستند که از سیستم خارج می‌شود و دوباره هنگام ورود به حساب خود هک می‌شوند، این رمزها به وسیله کلیدهای مختلفی جایگزین می‌شوند و به طور دلخواه برای افزایش امنیت می‌توان از تأیید هویت دو مرحله‌ای نیز استفاده کرد. مدیرعامل Momot می‌گوید در اثر یک تجربه شخصی (از دست دادن پسورد کیف پول اتریوم) به این پروژه علاقه‌مند شده است.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال بلاک چین

او می‌گوید: «اولین بار این فکر زمانی به نظرم رسید که پسورد کیف پول اتریوم خودم را در سال ۲۰۱۵ گم کردم در آخر توانستم پسورد را حدس بزنم. بعد از این اتفاق ایده تأیید هویت اینترنتی با یک کلیک کاربر (WebAuth 1-click user) به ذهنم رسید

موموت از شرکت REMME برای مشکل پسورد راه‌حلی پیدا کرد. پس از بررسی راه حل‌هایی مانند ثبت مکان و آی پی در بلاک چین تیم این پروژه متوجه شدند که تعیین شرایط و معیارهای زیاد، ایده خوبی نیست و تصمیم گرفتند یک پاسپورت دیجیتال ایجاد کنند.

با استفاده از بلاک چین‌های امرکوین (Emercoin) و بیت کوین (Bitcoin) برخی آزمایشات اولیه صورت گرفتند و حالا این پروژه به صورت کاملاً آزمایش شده برای تغییر کاربرد زیرساخت کلید عمومی (PKI) آماده است.

موموت می‌گوید: «حالا در حال ساخت یک زیرساخت برای تأیید هویت امنیتی و ورود کاربران صاحبان مشاغل و ابزارهای الکترونیکی، در سراسر وب با استفاده از پاسپورت دیجیتال هستیم. هدف ما ایجاد امنیت و سهولت در هنگام ورود به حساب‌های شخصی است. هنگامی که با امنیت شبکه رو به ‌رو هستیم تمام جزئیات اهمیت دارند.»

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

اهداف پروژه

در ادامه موموت در مورد اهداف پروژه توضیح می‌دهد: «در قدم اول می‌خواستیم نقطه ضعف بزرگی اصلی را که پسوردها بودند از پروسه احراز هویت حذف کنیم و روش بهتری را برای این کار در اختیار کاربران و دستگاه‌ها قرار دهیم ولی نکته اصلی آن است که چطور می‌خواهیم با کمک بلاک چین این کار را انجام دهیم.»

از بلاک چین می‌توان برای محافظت از اطلاعات در برابر حملات اینترنتی و بالا بردن امنیت سایبری در صنایع استفاده کرد. موموت اشاره می‌کند که آنهایی که تصور می‌کنند بلاک چین مطالب غیر قابل سانسوری را در معرض دید همگان قرار می‌دهد اشتباه می‌کنند ولی آن چیزی که بلاک چین تضمین می‌کند امنیت غیرقابل سانسور است. توانایی مشاهده کردن نحوه پیشبرد کارها در شبکه به صورت لحظه به لحظه امکان استفاده از رشوه را نیز از بین می‌برد، و مسیر را برای دیگر راه حل‌های امنیتی سایبری که قبلاً غیرممکن بودند هموار می‌کند.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال

او اضافه می‌کند: «دومین هدف بزرگ ما این است که راهی را برای قابل فهم ساختن این فناوری برای عموم مردم ارائه کنیم.»

آزمایش عملی REMME در سطح اینترنت در سپتامبر ۲۰۱۸ انجام شد و موموت می‌گوید که انجام این آزمایش نشان می‌دهد که این فناوری برای آزمایش شدن در سطح انبوه در مشاغل مختلف آماده است.

به گفته او: «ما در هفته گذشته برنامه مسترنود (masternode) خودمان را اجرا کردیم که در حوزه ارز دیجیتال قابل دسترسی است. هر گره (نود) با هماهنگی کار خود را به پیش می‌برد و اپراتورها با ثبت احراز هویت هر تراکنش در یک بلوک، کارمزد خود را دریافت خواهند کرد.

کامل شدن برنامه مسترنود در هفدهم اکتبر اتفاق می‌افتد. موموت می‌گوید که قدم بعدی برای ارائه جزئیات بیشتر الگوریتم این پروژه است که هنوز به طور عمومی منتشر نشده است. موموت می‌گوید: «ما تلاش‌های زیادی نیز برای پالایش مبادلات اتمی کرده‌ایم. ما در REMME از مبادلات اتمی برای ایجاد قابلیت شناسایی کد REM اصلی شرکت که در شبکه اتریوم فعال است و جایگزینی آن با کدهای مربوط به REMChain استفاده کردیم. با استفاده از فناوری مبادلات اتمی دیگر احتیاجی به صرافی‌های متمرکز و ریسک‌های امنیتی که چنین سیستم‌هایی ممکن است در بر داشته باشد نداریم.»

در دنیای ارزهای دیجیتال که تراکنش‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند حفاظت از پسورد و امنیت بسیار مهم است. جایگزین شدن روش‌های مبتنی بر بلاک چین به جای روش‌های قدیمی باعث می‌شود که کار هکرها سخت شود و اگر این روش‌ها به درستی به کار گرفته شوند می‌تواند به طور کلی هکرها را متوقف کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location