video thumb

افزایش تعداد میلیونرهای متمایل به خرید ارزهای دیجیتال !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که تعداد میلیونرهایی که مایل به خرید ارزهای دیجیتال هستند، در حال افزایش است و یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۷۳ درصد از مشارکت کنندگان می خواهند تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ دارایی های دیجیتال داشته باشند. یک بررسی از بیش از ۷۰۰ فرد ثروتمند یا HNW نشان داده است که تقریباً سه چهارم پاسخ دهندگان میلیونر یا قبلاً مالک ارزهای دیجیتال بوده و یا قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ دارند.

این تحقیق که توسط سازمان مشاوره مالی deVere Group انجام شده است، نشان داد که ۷۳٪ از پاسخ دهندگان نسبت به ارزهای دیجیتال مثبت اندیش هستند و تعداد آنها از ۶۸ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۷۳ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی افرادی بودند که بیش از ۱ میلیون پوند انگلیس داشتند که تقریباً معادل ۱٫۳۲ میلیون دلار می باشد. آنها از طیف گسترده ای از مناطق از جمله ایالات متحده، انگلستان، آسیا، آفریقا، خاورمیانه، استرالیا و آمریکای لاتین انتخاب شده اند.

نیگل گرین (Nigel Green)، مدیرعامل و بنیان گذار DeVere Group در این نظرسنجی اظهار داشت که بیت کوین با افزایش ۱۲۵ درصدی از سال گذشته، بار دیگر یکی از بهترین دارایی ها بوده است. او اضافه کرد:

“همانطور که بررسی ها نشان می دهد، این عملکرد چشمگیر توجه سرمایه گذاران ثروتمند را به خود جلب کرده و به طور فزاینده ای درک می کنند که ارزهای دیجیتال آینده پولی هستند و آنها نمی خواهند در گذشته باقی بمانند.”

گرین خاطرنشان کرد: پاسخ دهندگانی که چشم به بیت کوین دارند شامل برخی از بزرگ ترین بانک های وال استریت می باشند و احساسات مثبت آنها را به پذیرش شرکت های بزرگ مانند PayPal و Square نسبت داد. وی در این زمینه اظهار داشت:

“بدون شک بسیاری از این HNW هایی که در این نظرسنجی مشارکت داشته اند مشاهده کرده اند که عامل اصلی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، علاقه روزافزون سرمایه گذاران نهادی است که از بازده بالایی که این کلاس دارایی های دیجیتال در حال حاضر ارائه می دهند، ابراز می شوند.”

حتی بدبینان سابق بیت کوین در وال استریت نیز به ارزهای دیجیتال روی آورده اند. در طی کنفرانس اخیر نیویورک تایمز، جیمی دیمون (Jamie Dimon)، رئیس و مدیرعامل JPMorgan Chase عنوان کرد که وی “معتقد به فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال” با پشتیبانی مناسب و قانون گذاری شده “است.

دیمون در سال ۲۰۱۷ هنگامی که از بیت کوین به عنوان کلاهبرداری یاد کرد، خبرساز شد، اگرچه JPMorgan از آن زمان دارایی های دیجیتالی را مورد پذیرش قرار داده است.

ری دالیو (Ray Dalio)، مدیر صندوق سرمایه گذاری هنوز هم در مورد بیت کوین تردیدهای زیادی دارد، اما شک و تردید خود را در روز سه شنبه زیر سوال برد و در پستی در توییتر اظهار داشت:

“من ممکن است در مورد بیت کوین اشتباه کرده باشم، بنابراین دوست دارم اشتباه خود را اصلاح کنم.”

دالیو عنوان کرده بود که بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش سقوط می کند و دولت ها ممکن است “آن را غیرقانونی کنند و استفاده از آن را بسیار خطرناک بدانند.” وی همچنین گفت که نمی تواند تصور کند که بانک های مرکزی، شرکت های چند ملیتی و سرمایه گذاران بزرگ نهادی از این ارز دیجیتال استفاده کنند.

در پایان لازم به ذکر است که نظرسنجی از این میلیونرها در همان روزی انجام شد که ارزش کل بازار بیت کوین به بالاترین رقم خود یعنی ۳۳۶ میلیارد دلار رسید و قیمت آن نیز به بیش از ۱۸۰۰۰ دلار رسید.