video thumb

آیا ثبات قیمت بیت کوین به زودی پایان خواهد یافت؟

بیت کوین در هفته‌های اخیر قیمت ثابتی داشته است از اوایل سپتامبر با قیمت ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شده است. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا قیمت بیت کوین در ادامه افزایش خواهد یافت یا با کاهش مواجه خواهد شد؟

 

ارزجو : اساساً ثبات قیمت یک نشانه نزولی برای بیت کوین است. ولی این مسئله به بالا رفتن نرخ استفاده از آن در تراکنشهای روزانه کمک می‌کند و نهایتاً به علت کمبود عرضه، به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمک می‌کند.

دیوید دریک (David Drake) مؤسس و مدیر عامل شرکت آل دی جی کاپیتال LDJ Capital به دلایل مختلف با این مسئله موافق است. دریک می‌گوید: «در حال حاضر با نرخ نزولی رو به رو هستیم. زیرا الآن خریدارانی با بودجه‌های محدود در حال خرید و فروش بیت کوین هستند و کسانی که بودجه‌های بالاتر داشتند هرچه بیت کوین می‌خواستند خریده‌اند بنابراین در دو ماه آینده شاهد سیر صعودی قیمت بیت کوین خواهیم بود.

(نکته مهم: سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کاملاً بر اساس فرضیات و احتمالات است و بازار آن بسیار بی‌قاعده است. ممکن است کسانی که در این بازار سرمایه گذاری می‌کند تمام سرمایه خود را از دست بدهند.)

الیوت پرچر (Elliot Pretcher) رئیس بخش تجزیه و تحلیل کامپیوتری در شرکت الیوت ویو اینترنشنال Elliott wave International با این مسئله مخالف است. او معتقد است که بیت کوین سیر نزولی را طی می‌کند. به گفته او: «پس از ۸ سال سیر غیرقابل پیش بینی صعودی که بالاترین قیمت در دسامبر ۲۰۱۷ اتفاق افتاد Bitcoin به سیر نزولی دچار شده است که تاریخچه قیمت آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد. هرگونه رقابتی در این مسیر و دادوستد با این ارز دیجیتال با شکست روبرو خواهد شد.»

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

در صورتی که سیر صعودی اتفاق بیفتد سرمایه گذاران باید به چه نکاتی توجه داشته باشند:

۱۰.۱۵۷.۱۶ دلار

این قیمت فرضی محاسبه شده برای بیت کوین بر اساس یک مدل اقتصادسنجی هایز (Hayes) است. این الگو تأکید بیشتری بر روی بخش عرضه Bitcoin در بازار دارد. انتظار می‌رود که هر چه به حد آخر عرضه نزدیک می‌شویم، قیمت با سرعتی آهسته‌تری بالا برود.

 

اگر سیر نزولی اتفاق بیفتد سرمایه‌گذاران باید به چه نکاتی توجه داشته باشند:

۱.۷۰.۷۷دلار

این قیمت فرضی محاسبه شده بیت کوین بر اساس مدل ویتلی (Wheatley) است، الگویی که بر استفاده Bitcoin یعنی بخش تقاضای بازار بیت کوین، متمرکز شده است. و بر اساس مشاهدات یک تحقیق جدید گالوپ تقاضا برای بیت کوین به آرامی در حال رشد است.

 

آیا ثبات جدید قیمت Bitcoin این مسیر را تغییر خواهد داد؟ باید ببینیم که چه پیش می‌آید.